Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: benzinemeter incorrect! stil langs snelweg :(  (gelezen 48953 keer)

Offline Murcielaygo

• Newbie
  • Geslacht: Man
Re: benzinemeter incorrect! stil langs snelweg :(
« Reactie #550 Gepost op: 12 juli 2016, 20:27:15 »
Het probleem met blokjes is het "omslagpunt". In dit geval verergerd door het feit dat door de vorm van de tank de blokjes niet "even groot" zijn.
De bovenste zeker, aangezien je daar ook de vulnek nog bij kunt doen, wat gauw twee liter kan schelen!

En dat omslagpunt zorgt ervoor dat je pas ziet als je niveau ONDER een bepaald punt zit. Dus net onder blokje 6 ziet er hetzelfde uit als net boven blokje 5, ook al scheelt dit zo'n liter of 5 (toch).

Rij maar gerust eens 450km ofzo, je zult zien dat ze dalen.
En vertrouw je het toch niet, zorg dan voor een goede jerrycan met 5l reserve...
JAN | Murciélaygo
Per 1-1-2017 neem ik niet meer actief deel aan de CityBugClub.
Wil je iets weten? Gebruik dan de zoekfunctie.
Vind je je antwoord niet? Stel DAN je vraag in een topic!

Offline legoloco

• Newbie
« Reactie #551 Gepost op: 16 juli 2016, 18:19:44 »
Bij mijn 107 gingen de blokjes uit met redelijk vaste intervallen,

150-130-100-100-100 en dan tanken. Kon wel eens plus of min 10-20 km zijn maar eindverbruik kwam meestal rond de 5 liter voor de zomer en 5,5 liter voor de winter uit.

Bij de Aygo is het ook constant maar wel anders, nl

130/150-130-120-100-100, ook hier plus of min 10-20 km maar met dezelfde eindverbruik als de
107.

Tanken doe ik in het 5e blokje omdat ik voor mijn werk niet nog een dag kan rijden met de rest.
Heel soms doe ik dat wel en dan gaat er bij het laatste blokje tussen de 32 en 34 liter in.

Gemiddeld zit ik met de Aygo op 5,3 liter over 2,5 jaar en 83/84000 km.
Rijstijl is vlot tot fors met 80% snelweg, 10-15% provinciale weg en 5-10% stad.
Snelweg altijd 125-130.
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2016, 18:22:41 door legoloco »

Aygo Now  11-1-2014 tot 20-9-2016

Aygo X-Play  20-9-16 tot heden

Offline orange666

• Newbie
« Reactie #552 Gepost op: 04 juli 2017, 17:19:13 »
Nadat ik 6 weken geleden mijn X-Cite had aangeschaft kwam ik een paar dagen later onverwachts stil te staan omdat de benzinemeter niet werkte. Ik denk dat de handelaar het wel wist maar ik had geen zin in toestanden en heb kort daarna op onderdelenlijn een gebruikte pomp/vlotter combi gekocht voor €50. De voorgaande weken de tripteller bij het tanken steeds op nul gesteld en goed in de gaten gehouden. Vanmiddag besloten het klusje even uit te voeren. Eerst even een tooltje van een oude distributieriem en een stuk staal gemaakt om de kunststof ring te lossen en daarna was het snel gebeurd. Wie dit ook op deze manier gaat doen, de riem met het stuk staal een klein beetje op spanning brengen dat hij niet kan slippen en dan met een vuistje in de goede richting onderaan op het staal tikken en de de ring lost. Eerst natuurlijk de brandstofleidingen en de connector los gemaakt. Doe dit buiten want de brandstof staat nog een beetje onder druk en deze benzinedampen wil je niet binnen. Ik heb een paar foto's gemaakt maar niet terwijl de tank open was want ik wist niet of een foto nemen een vonkje veroorzaakt en dat zou zonde zijn van mijn mooie oranje autootje.
De constructie waarmee de pomp en vlotter met elkaar verbonden zijn is nogal fragiel en voor alle zekerheid heb ik bij de nieuwe maar een slangklem er om gedaan. Op de laatste foto zie je de oude combi.
Toyota Aygo X-Cite mrt 2015