Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Nieuwe fabrieks autoradio met bluetooth functie vanaf 2012  (gelezen 19849 keer)

Offline ItsME

• Newbie
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe fabrieks autoradio met bluetooth functie vanaf 2012
« Reactie #150 Gepost op: 19 januari 2017, 11:26:10 »
Ook hier gewaagd aan dit project met nieuwer type fabrieks radio, met een goed resultaat!
Zal de info hier ook delen wellicht kan dit iemand helpen.

-Radio met BT aangeschaft via MP.
-ISO (male) naar Quad lock (male) kabel aangeschaft  bij de lokale autohandel met extra inserts zodat deze Qud lock (MOST) volledig bedraad is.
-USB kabel besteld met de juiste 2mm pitch (http://pcpartsandcables.com//index.php?cPath=28)
-Antennekabel besteld ISO naar FAKRA: https://www.conrad.nl/nl/aiv-antenneadapter-iso-auf-fakra-379746.html
-Binnenverlichting met microfoon van het nieuwere model via de sloop (let op; met inbouwframe om te monteren!)
Bij montage eerst andere types microfoon geprobeerd  (Parrot/Pioneer/Nokia), geen van allen werkte, OEM is toch wederom beter.
Blijkt OEM een “Peiker” microfoon gebruikt te zijn.
[smg id=683]
[smg id=685]

Vervolgens de kabelboom aangepast volgens deze pagina: http://www.citybugclub.nl/audiosysteem-and-navigatie/7/nieuwe-fabrieks-autoradio-met-bluetooth-functie-vanaf-2012/12250/25

Demonteren:
1.   Oude radio eruit, volgens de beschrijving hier op het forum.
2.   A stijl paneel passagierszijde verwijderen (vanaf de bovenzijde beginnen).
3.   Binnenverlichting eruit.

Opbouwen:
1.   Binnenverlichting hemelbekleding aanpassen, het gat moet iets groter.
Heb het inbouwframe gebruikt als mal, de hemelbekleding is prima te snijden met een scherp stanleymes.
[smg id=686]
[smg id=687]
[smg id=688]
Aansluiten van de microfoon (heb dit gesoldeerd) ben geen voorstander van connectoren.
Inbouwen van de nieuwe binnenverlichting met microfoon, paste in mijn geval maar op een manier daar de kabel van de verlichting niet bijzonder lang is.
[smg id=689]
4.   De nieuwe kabel langs de andere aanwezige kabel monteren richting de radio, zorg dat deze strak zit en op meerdere plekken gefixeerd.
Zodat deze later geen ongewenste geluiden kan maken.
[smg id=690]
5.   Aansluiten van de radio met de nieuwe kabelboom, wederom de microfoonkabel gesoldeerd.
Bekabeling zo netjes mogelijk achter de radio weggewerkt,  zodat deze later geen ongewenste geluiden kan maken.
[smg id=684]
6.   USB connector in dashboard kasje laten uitkomen.

Resultaat: Werkende radio van het nieuwere type OEM met BT carkit, USB en bovenal een beter geluid (wel met andere type 10” pionier speakers).
[smg id=691]

Offline jamjam84

• Newbie
« Reactie #151 Gepost op: 11 februari 2017, 22:45:31 »
top. prachtig gedaan. ik ben er nog niet aan toe gekomen.

De radio had ik al aangeschaft;

origineel antenne verloop.

Van aliexpres heb  aantal onderdelen besteld een universele USB-aux plug, origineel verloop van iso naar quadlock met alle pinbezettingen en een universele losse microfoon.

De binnenverlichting is ideaal. Iets over na te denken aangezien ik nog niet ben begonnen. :)

Offline 2-2014

• Newbie
« Reactie #152 Gepost op: 19 maart 2017, 19:04:05 »
Ik wil ook een nieuw model radio in mijn 2014 Peugeot 107 gaan monteren,  daar zit nog het oude model in met de iso stekkers.
Ik heb een binnenverlichting in de auto zitten met de het roostertje /uitsparing voor de microphone.
Weet iemand of de originele microfoon los te koop is bij Peugeot/Citroen ? welk artikelnummer/prijs ?
Het kabeltje voor de usb aansluiting achter op de nieuwe radio, is dat ook origineel te koop ?   welk artikelnummer/prijs ?

Aan de oude radio zit ook nog een Dub1  Tomtom  navigatie gekoppeld,  die wil ik indien mogelijk ook aansluiten op de nieuwe radio, iemand dat al eens geprobeerd ?

Offline 2-2014

• Newbie
« Reactie #153 Gepost op: 30 maart 2017, 18:30:41 »
Is er iemand  die  het volledige aansluit schema heeft voor de pioneer DEH-2028ZC radio,  de radio met BT dus ?
Die met de quadlock  aansluiting,   
Iemand toevallig ook nog een originele usb connector liggen   

Offline Mijnstreek

• Newbie
« Reactie #154 Gepost op: 17 april 2017, 01:16:27 »
Interessant topic voor in de toekomst!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Offline jeroen_vdhorst

• Newbie
« Reactie #155 Gepost op: 09 mei 2017, 20:26:45 »
hey  !

ik ben ook bezig met het omzetten van mijn 2010 radio naar die van een 2013,

ik kom er echter nog niet helemaal uit ik heb inderdaad dit hele forum gelezen. en je zou zeggen plug and play. ik heb de quadlockstekker maar ik krijg hem niet goed omgebouwd. ik dacht dat ik hem had maar in mijn klungeligheid is mijn constante 12v tegen de behuizing aangekomen en nu is mijn constante 12v weg... stomme fout natuurlijk. ik heb de zekering achter het km-kapje vervangen maar nogsteeds geen 12v.. heb de zekeringen onder de motorkap ook al doorgemeten maar kan hem niet vinden?

ik hoop dat iemand mij nog even kan helpen ? op het moment helemaal geen radio meer :c

ps: ik heb dit geprobeerd - http://www.citybugclub.nl/audiosysteem-and-navigatie/7/nieuwe-fabrieks-autoradio-met-bluetooth-functie-vanaf-2012/12250/25

Offline jeroen_vdhorst

• Newbie
« Reactie #156 Gepost op: 02 juni 2017, 20:46:06 »
het is me gelukt !!

Offline Emrulez

• Newbie
« Reactie #157 Gepost op: 16 juni 2017, 12:34:27 »
Heb ook maar besloten om de nieuwere radio in te bouwen in mijn aygo uit 2010.

Heb de radio al binnen en de microfoon is onderweg.

Iemand enig idee of dit onderdeel waar de aux en usb aansluiting zit ook los verkrijgbaar is en in te bouwen is?

Alvast bedankt

Offline Ron666

• Newbie
« Reactie #158 Gepost op: 06 juli 2017, 19:30:06 »
Ik heb zo'n nieuwe radio/CD speler aangeschaft...... 8)

Na het lezen van deze topic...........iemand interesse erin? ;)