Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Verzameltopic: Velgen  (gelezen 91322 keer)

Brimbrammer

• Gast
Re: Verzameltopic: Velgen
« Reactie #25 Gepost op: 31 augustus 2006, 20:46:43 »
Dat is inderdaad een leuk verschil op zo,n bedrag.

Rob

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 31 augustus 2006, 20:48:45 »
Citaat van: Brimbrammer
Dat is inderdaad een leuk verschil op zo,n bedrag.

Daar koop ik mooi een deel van mijn poets spullen voor :)

Boy

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 02 september 2006, 18:22:50 »
Moet ff , wat dit betreft, gaan orrienteren. Er is zoveel info gegeven door jullie  :roll:  :lol:  iig. genoeg te vinden denk ik zo.

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 03 september 2006, 09:25:02 »
Citaat van: pacito
Moet ff , wat dit betreft, gaan orrienteren. Er is zoveel info gegeven door jullie  :roll:  :lol:  iig. genoeg te vinden denk ik zo.
Gewoon lekker de tijd nemen en lekker rondkijken zo links en rechts, er is inderdaad best veel te vinden.
Alleen het oriënteren is al leuk natuurlijk.

Ikzelf zet het velgen plan even in de ijskast ivm aankoop in mijn andere grote hobby.
Het gaat hier om een nieuwe stereo versterker voor in huis en ja, voor dat bedrag koop je inderdaad 4 velgen incl banden...... :?

Maargoed, ik kan maar één ding tegelijk en gezien ik de wiel doppen opzich erg mooi vind moet dit plan dus wachten.

Rob

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 06 september 2006, 19:34:03 »
Vandaag mijn nieuwe wielen binnen gekregen.
Ze zien er zelfs beter uit dan ik dacht :)

Zal morgen als er beter licht is een paar fototjes maken.

Rob

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 08 september 2006, 18:53:25 »

Mijn nieuwe wielen.

Meteen ook maar ff mijn Meguiar's hot shine voor de banden getest :)

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 08 september 2006, 19:08:44 »
Die Hot Shine Spray gebruik ik ook en is werkelijk top spul voor je mooie zwarte bandjes.
Na bijna één week in regen, zon en alles waren de banden nog mooi zwart alsof ik ze net behandeld had.

Mooie velgen overigens. :wink:

Boy

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 12 september 2006, 21:12:58 »
Wie weet welke breedte velg er maximaal onder kan bij de aygo?

Is dat 195?of kan het zelfs nog iets breder? Of is dat niet mogelijk met de wielkast?

Boy

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 28 september 2006, 19:57:50 »
Heeft niemand een antwoord op me vraag???? :oops:

Rob

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 28 september 2006, 20:19:57 »
Ik zal morgen eens kijken hoeveel ruimte ik overhoud met "Full Lock"

Aygo Sport

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 29 september 2006, 11:08:45 »
Breder gaat volgens mij niet als je er met onaangepast wielkasten en een lagere ET waarde mee wilt rijden want je gaat dan naar een 205/40/16 of 215/35/16, de hoogte maakt niet veel uit +/- 3a4 mm. t.o.v. een 195\40\16 band.

(sorry voor de late reactie)

Boy

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 29 september 2006, 19:23:51 »
Beter een late reactie dan nooit een reactie ;)

Maar dat dacht ik al. Ik blijf bij de 195, anders moet ik heel me wielkasten laten veranderen, dat wil ik ook (nog) niet.

iig. bedankt.

Rob

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 29 september 2006, 20:56:55 »
Heb vandaag ff geprobeerd om sneeuwkettingen om de 195/40 R16 banden heen te leggen. Maar dat past echt niet :D

Was toch al van plan om winterbanden te kopen maargoed nu moet ik zelfs.

Dus voor mensen die in de winter periode naar (zuid) Duitsland en verder willen gaan met de Aygo, dan zijn 195 banden niet geschikt.

Marth

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 02 oktober 2006, 13:58:55 »
wat is eigenlijk de standaard afmeting van een velg? is dat 14 of 15 inch? want als je andere afmeting neemt klopt je kilometerteller toch ook niet meer? en je trekt minder snel op? dus was ff benieuwd naar de standaardafmeting en of het veel verschilt als je grotere neemt.

Rob

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 02 oktober 2006, 18:36:22 »
Citaat van: Marth
wat is eigenlijk de standaard afmeting van een velg? is dat 14 of 15 inch? want als je andere afmeting neemt klopt je kilometerteller toch ook niet meer? en je trekt minder snel op? dus was ff benieuwd naar de standaardafmeting en of het veel verschilt als je grotere neemt.

Standaard is ie 155/65 R14

Maar officeel mag je geen grotere omtrek/diameter hebben dan het standaard wiel. Mocht je dit toch doen dan moet je dat via de RDW regelen.

Hier staat een stukje over het Plus sizing.
http://www.toyotire-europe.com/?go=abouttires&aid=10

Marth

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 03 oktober 2006, 13:16:53 »
Ik blijf maar vragen stellen.. Kan iemand mij de steekwaarde vertellen en het aantal schroeven van de velg??
thanks

Rob

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 03 oktober 2006, 14:34:17 »
Citaat van: Marth
Ik blijf maar vragen stellen.. Kan iemand mij de steekwaarde vertellen en het aantal schroeven van de velg??
thanks

4x100  (dus vier bouten :) )
ET Rond de 36/37 geloof ik.

Aygo Sport

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 06 oktober 2006, 19:29:30 »
Dit is ook leuke site voor het bereken van de juiste bandenmaat als je een maatje groter of breder wilt.

http://www.brabobanden.nl/tyrecalculator.html

Dit is een site om te zien wat voor band er zoal leverbaar is en ongeveer kost.

http://www.autobandenmarkt.nl/start.html

tommy

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 06 oktober 2006, 23:03:19 »
he Twan, wat heb je met showoffimports.nl? Is dat jouw site of van een vriend ofzo? Ik zie het namelijk ook staan op de foto voor je auto?

Alex

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 17 oktober 2006, 03:27:17 »
Ik ben inmiddels ook aan het orienteren voor een paar nette velgen en kijk momenteel naar 16 of 17 inch.

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat een aantal Aygo's inmiddels ook al uitgevoerd zijn met 17 inch in combinatie met een 195/40/17 band.

17inch TSW Cult velgen

Heeft iemand van jullie al ervaring of informatie ingewonnen over 17 inch? Ik wil wat meer weten over de rijeigenschappen.

Rob

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 17 oktober 2006, 08:07:41 »
Citaat van: Alex
Ik ben inmiddels ook aan het orienteren voor een paar nette velgen en kijk momenteel naar 16 of 17 inch.

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat een aantal Aygo's inmiddels ook al uitgevoerd zijn met 17 inch in combinatie met een 195/40/17 band.

17inch TSW Cult velgen

Heeft iemand van jullie al ervaring of informatie ingewonnen over 17 inch? Ik wil wat meer weten over de rijeigenschappen.

Ik heb met mijn 16" al af en toe bij bruggen e.d. dat ik met kapot schik van die randen e.d.

Let er wel op dat je met 40 en 17" de omtrek van de band gaat veranderen daar kunnen ze over 3 jaar bij een apk moeilijk over gaan doen. Tevens is het denk ik met 40 wel nodig om wat aan de wielkast te veranderen. 35 is denk ik niet meer rijdbaar.

Aygo Sport

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 17 oktober 2006, 12:00:16 »
Heb het ook overwogen om 17" te nemen maar omdat 195/35/17 niet bestaat en dus 40 moet nemen het effect van verlagen weer afneemt want je zet je aygo weer 1.5cm hoger door de grotere diameter.
Maar 17" is wel stoer om onder zo'n kleintje te hebben.
Wat betreft de randen bij bruggen e.d blijft het zelfde want de hoogte van de wang (band) blijft 78mm.

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 17 oktober 2006, 17:40:40 »
Ziet er wel erg gaaf uit maar persoonlijk zal ik toch voor 16 inch en verlaging kiezen.

Alex

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 17 oktober 2006, 21:17:05 »
Citaat van: Aygo Sport
Heb het ook overwogen om 17" te nemen maar omdat 195/35/17 niet bestaat en dus 40 moet nemen het effect van verlagen weer afneemt want je zet je aygo weer 1.5cm hoger door de grotere diameter.
Maar 17" is wel stoer om onder zo'n kleintje te hebben.
Wat betreft de randen bij bruggen e.d blijft het zelfde want de hoogte van de wang (band) blijft 78mm.

Idd, alleen waar ik een beetje bang voor ben is dat het motortje erg hard moet gaan werken om 17 inch aan de gang te houden(5% grotere wielomtrek), hoe zijn de ervaringen met 16 inch qua verbruik/prestaties?

Rene

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 18 oktober 2006, 06:44:56 »
Ik heb ook zitten denken om als ik de auto heb er 16 of 17" onder te leggen, maar nu ik de foto zo zie denk ik dat ik toch voor 16" ga.
17" ziet er op zich leuk uit, maar ik vind ze net te groot voor zo'n klein autootje. Nu nog even informeren of de velgen die ik wil er ook onder passen :D