Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Kraken/tikken  (gelezen 2807 keer)

huubjeuh

• Gast
Kraken/tikken
« Gepost op: 03 juni 2016, 01:41:18 »
Sinds de aankoop van mijn 2e hands bug (aygo) een maand terug
Valt het me op dat er enorm gekraak op hobbelwegen te horen is
Dit lijkt onder de voorruit vandaan te komen, er zit ook een soort dunne
Laag foam ofzo tussen het dash en de ruit, weet iemand hoe ik dit op los?
Of gewoon een werkplaatsafspraak bij de dealer doen?
Groeten! Alvast bedankt

Offline SpeedyC1

• Newbie
  • Geslacht: Man
  • Citroën C1 '08
    • Mijn "Exclusive" C1
Re: Kraken/tikken
« Reactie #1 Gepost op: 03 juni 2016, 09:19:33 »
Dat gekraak is waarschijnlijk het plastic wat je hoort. Bij heel warm en koud weer heb je hier last van. Niets ergs dus.
Heb hier ook al een paar jaar last van en op hobbelwegen is bijna geen een auto helemaal stil.
Gr. Corné
Bekijk mijn ShowTopic: Corné's C1 "Exclusive"

huubjeuh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 03 juni 2016, 10:04:03 »
Hmm, het is wel storend, ik geloof trouwens dat ik het met heel warm weer ook gehad heb. Heb nog garantie heeft het zin ernaar te laten kijken bij louwman? Gr

Offline SpeedyC1

• Newbie
  • Geslacht: Man
  • Citroën C1 '08
    • Mijn "Exclusive" C1
« Reactie #3 Gepost op: 03 juni 2016, 10:17:16 »
Als je garantie hebt kun je er altijd mee langs de garage. Misschien weten zij hier een oplossing voor. Ben benieuwd.
Gr. Corné
Bekijk mijn ShowTopic: Corné's C1 "Exclusive"

robc1

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 07 juni 2016, 22:19:27 »
huubjeuh,

je zou het zelf kunnen oplossen maar dan moet je wel wat durf hebben en kunnen sleutelen: zwarte bovendeel van je dashboard moet er namelijk af, foam bij de ruitzijde zal niet lekker zitten (daar evbt wat extra foam tussen leggen). als je wil weten hoe dat moet kan ik het je wel uitleggen (kort: kap bij toerenteller demonteren, kap verwijderen, airbag loskoppelen (zijkant zit een witte klip/schuif die je naar je toe moet trekken, dan komt de stekker los), bout M12 losdraaien (zit naast de airbag stekker), paar schroefjes los (bij de speakers (M10) en dan bovendeel losmaken en kijken wat er aan de hand is bij de ruit ......als daar het euvel zit tenminste.

succes, maar garage kan natuurlijk ook

Xifiz

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 09 juni 2016, 20:59:24 »
Is het niet je ophanging? Die kraakt ook snel. Even handen in de wielkast en auto optillen en loslaten. Als ie kraakt pakt dan de wd40 maar