Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Verzameltopic: Heldere achterlichten  (gelezen 39149 keer)

JoJonathanW

• Gast
heb het juist zelf gedaan en is makkelijk te doen

Sjeltur

• Gast
GEWELDIG !!! Als het goed is ga ik mijn donkergrijze C1 as zaterdag ophalen....

Klein vraagje; moeten het de chromen lampen zijn - of kunnen de LED uitvoeringen ook...?? (die zijn "gedoofd"  ook wit - dus door het paneel toch ook niet te zien)

Offline Murcielaygo

• Newbie
  • Geslacht: Man
Re: Heldere achterlichten monteren<>How to install clear rear lights on a C1 cit
« Reactie #27 Gepost op: 27 april 2008, 15:46:09 »
Volgens mij gaat dat met LEDs ook wel werken, maar ziet het er misschien (als het glas TE transparant blijkt)
toch een beetje "vuil" uit, omdat in mijn ervaring de LED-lampjes vaak wat rommelig zijn opgebouwd...

Enne, met LED-knipperlichten gaat je knipperautomaat op hol. Dat kun je dan weer oplossen met een zwaare weerstand in parrallel,
maar daarmee doe je ook meteen het grote voordeel van LEDs (laag stroomverbruik en bijna geen hitte) teniet...
JAN | Murciélaygo
Per 1-1-2017 neem ik niet meer actief deel aan de CityBugClub.
Wil je iets weten? Gebruik dan de zoekfunctie.
Vind je je antwoord niet? Stel DAN je vraag in een topic!

Sjeltur

• Gast
Het is moeilijker om de chromen te vinden - dan de led.... en yep - ik had ook aan het stroomvoordeel gedacht.... Maar dan moet er zoiets; http://cgi.ebay.nl/2x-25W-LED-Sidelight-R5W-T4W-501-BA9S-Load-Resistor_W0QQitemZ360016814872QQihZ023QQcategoryZ9895QQtcZphotoQQcmdZViewItem bij tussen?

Of de mensen die de chromen hebben gebruikt; hebben jullie misschien een link..??
« Laatst bewerkt op: 27 april 2008, 20:29:45 door Sjeltur »

JoJonathanW

• Gast
ik heb dat gewoon in tuningshop gekocht ze hebben dat altijd op voorraad...

Offline REFZ

• Forum Provider
  • Newbie
    • CityBugClub
In mijn woonplaats heb ik echt alle autoshops gehad en ik kwam niet verder dan chrome knipperlichten van 19 euro voor een set van 2 lampen. Ik heb nu een complete set van 6 lampen via internet gekocht bij een Amerikaanse lampenboer voor omgerekend 19 euro inclusief verzendkosten.

Link: http://www.autolumination.com/
Doe die smartphone weg en ga uiterst rechts rijden...
Ex CityBug: Showtopic Peugeot 107 XS (09-2006 - 08-2013)

Niek_

• Gast
Zou je kunnen aangeven welke je besteld hebt? Wil namelijk ook graag chrome lampen in m'n C1 maar hier in de regio (barneveld) zijn die dingen niet echt te krijgen.

Offline REFZ

• Forum Provider
  • Newbie
    • CityBugClub
Ik heb net een online bestelling gedaan bij een lampenboer in Amerika.
Ik heb voor de achterzijde in totaal 6 nieuwe chrome lampen gekocht (Silver Vision).

- 1157 - RED - 2 stuks (rem/dim)
- 1156 - AMBER - 2 stuks (knipper)
- 1156 - RED - 1 stuk (mist)
- 1156 - SUPER WHITE - 1 stuk (achteruitrij)

Zie topic: http://www.citybugclub.nl/index.php?topic=2172.0

Sjeltur

• Gast
Ik heb net een online bestelling gedaan bij een lampenboer in Amerika.
Ik heb voor de achterzijde in totaal 6 nieuwe chrome lampen gekocht (Silver Vision).

- 1157 - RED - 2 stuks (rem/dim)
- 1156 - AMBER - 2 stuks (knipper)
- 1156 - RED - 1 stuk (mist)
- 1156 - SUPER WHITE - 1 stuk (achteruitrij)

Heb je ze dan naar hem doorgemaild ofzo - want ik kom niet die kleuren tegen bij de betreffende chromen lampen.....
Ik heb zelf deze winkel gevonden;
http://stores.ebay.nl/ACEparts-Performance-Lighting

EJS

• Gast
Re: Heldere achterlichten monteren<>How to install clear rear lights on a C1 cit
« Reactie #34 Gepost op: 28 april 2008, 11:14:53 »

Link: http://www.autolumination.com/

Bedankt voor de link, ik heb er ook meteen even besteld :)

EJS

• Gast
Heb je ze dan naar hem doorgemaild ofzo - want ik kom niet die kleuren tegen bij de betreffende chromen lampen.....

http://autolumination.com/1156_1157.htm

Even over de helft van de site zie je ze staan....

Niek_

• Gast
Straks ook even bestellen. Hoe zit het trouwens met de levertijd, valt die nog een beetje mee?

Offline REFZ

• Forum Provider
  • Newbie
    • CityBugClub
Hoe zit het trouwens met de levertijd, valt die nog een beetje mee?

Ik weet het nog niet, ik heb ze een week geleden besteld en ik heb het nog niet binnen.
Binnen een paar uur had ik wel de verzendbevestiging.

EJS

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 28 april 2008, 11:31:12 »
Straks ook even bestellen. Hoe zit het trouwens met de levertijd, valt die nog een beetje mee?

Dat ligt eraan welke verzend methode je kiest bij het bestellen, ik heb de goedkoopste optie gekozen en dan duurt het tussen de 1 en 2 weken (kosten 9,50 dollar)...
« Laatst bewerkt op: 28 april 2008, 11:50:23 door EJS »

Offline REFZ

• Forum Provider
  • Newbie
    • CityBugClub
Ik heb ook voor de goedkoopste manier gekozen.  :P

Sjeltur

• Gast

http://autolumination.com/1156_1157.htm

Even over de helft van de site zie je ze staan....

DANK - moet zeggen dat het een behoorlijk onduidelijke website is....
Kheb de lampen besteld - ben voor de snellere optie van verzenden gegaan; 2-7 dagen - kost dan 34.44 dollar (= lampen + verzending) = wat op +/- 22 euro uitkomt.... Dus hopenlijk invoerrechten vrij.....
Andere verzending is iets van 2 weken - weet niet meer precies.

Niek_

• Gast
Nog snel even een laatste vraagje: kan ik de voorste knipperlichten vervangen met onderstaand type lamp?
Color: Silver Amber
Type: 1157

Ik heb daarbij aangenomen dat het verschil tussen type 1157 en 1156, is dat of ze in een verschillende hoek staan. Las in het andere lampentopic dat de knipperlichten voor anders zijn dan achter qua hoek.

Trouwens, van de site van de belastingdienst, het wordt berekend zonder verzendkosten:
In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2008, 12:17:48 door Niek_ »

EJS

• Gast
Trouwens, van de site van de belastingdienst, het wordt berekend zonder verzendkosten:
In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22.

Ow dat scheelt weer, ik had namelijk van elk type lamp er 1 reserve bij gedaan en kwam dus net wat te hoog, maar zonder verzendkosten blijf ik ook nog mooi onder de 22 euro :)

Offline REFZ

• Forum Provider
  • Newbie
    • CityBugClub
Nog snel even een laatste vraagje: kan ik de voorste knipperlichten vervangen met onderstaand type lamp?
Color: Silver Amber
Type: 1157

Ik heb daarbij aangenomen dat het verschil tussen type 1157 en 1156, is dat of ze in een verschillende hoek staan. Las in het andere lampentopic dat de knipperlichten voor anders zijn dan achter qua hoek.

Nee!!
De 1157 serie heeft twee contactpunten omdat het een combinatielamp 21/5W is.
Die zijn uitsluiten voor rem/achterlicht combinaties.
De 1156 serie heeft een zogenaamde 180 graden aansluiting en die heb je nodig voor de achterzijde.
Voor de voorste knippers heb je een zogenaamde 120 graden aansluiting nodig.
Die aansluiting wordt wel offsetpin genoemd, ik weet zo niet welk "nummer-type" het is.

Niek_

• Gast
Kijk, das een duidelijk antwoord. Ik zal vanavond even bestellen, dan haal/bestel ik die lampjes voor de voorste knipperlichten wel hier in Nederland.

Offline REFZ

• Forum Provider
  • Newbie
    • CityBugClub
Ik heb het maar even voor je opgezocht.
Als je de onderstaande lampen bestelt dan ben je helemaal compleet.

Voor de achterzijde heb je nodig:
- 1157 - Silver Vision RED - 2 stuks (rem/dim)
- 1156 - Silver Vision AMBER - 2 stuks (knipper)
- 1156 - Silver Vision RED - 1 stuk (mist)
- 1156 - Silver Vision SUPER WHITE - 1 stuk (achteruitrij)

Voor de voorzijde heb je nodig:
- 7507 - Silver Vision AMBER - 2 stuks (knipper)

Alle lampen staan op dezelfde pagina.
Link: http://autolumination.com/1156_1157.htm
« Laatst bewerkt op: 28 april 2008, 23:59:26 door REFZ »

Niek_

• Gast
Geweldig! Bedankt voor de service. Kan haast niet wachten totdat ik m'n C1 heb. :-)

Sjeltur

• Gast
Wow - vanmiddag besteld - en nu ook al bericht dat ze vandaag opgestuurd worden.
Dit kan bijna betekenen dat ik ze MISSCHIEN vrijdag heb - dan zaterdag de C-1.....

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #48 Gepost op: 29 april 2008, 13:20:41 »
Het is moeilijker om de chromen te vinden - dan de led.... en yep - ik had ook aan het stroomvoordeel gedacht.... Maar dan moet er zoiets bij tussen?

Je bent inmiddels geholpen met Chrome lampjes, maar dat is inderdaad
wat je dan nodig zou hebben om de knipperfrequentie weer kloppend te krijgen.

Zelf ben ik een absoluut tegenstander van deze weersanden, omdat alles wat deze doen
het verstoken van vermogen is, rechtstreeks naar warmte (zeg maar gerust HITTE).

Je moet dus echt goed uitkijken waar je ze monteert, want ze worden heet genoeg om
plastic te smelten/vervormen. Bovendien loop je het risico dat als iemad de LEDs weer
vervangt door gloeilampjes dat je knipper-automaten of zekering het begeven als de
weerstanden blijven zitten omdat het stroomverbruik dna VEEL te hoog wordt...

De achter/remlichten zijn wel veilig te vervangen door LED-lampjes, maar voorlopig zijn
gewone vervangings LED-lampjes lang zo goed niet als gloeilampjes in dezelfde behuizing.
JAN | Murciélaygo
Per 1-1-2017 neem ik niet meer actief deel aan de CityBugClub.
Wil je iets weten? Gebruik dan de zoekfunctie.
Vind je je antwoord niet? Stel DAN je vraag in een topic!

Sjeltur

• Gast
Zeer duidelijk verhaal - alsnog bedankt hiervoor !!! = want door jouw commentaar ben ik wat beter gaan zoeken.... en vond de LED ook een steeds slechter idee worden.