Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Verzameltopic: Auto poetsen  (gelezen 89143 keer)

weijenberg

• Gast
Re: Hoevaak was jij je Citybug, en hoe?
« Reactie #25 Gepost op: 05 mei 2007, 17:19:59 »

Ik was de aygo elke week ben met een half uurtje klaar
wij rijden per week 500 km dus dan wil ie wel vuil worden.
gewoon met was en shine top spul naar het wassen effe droog maken met een leren zeem dan krijg je niet van die rare stepen.
En ik ga ook niet met de auto door de wasstraat  hetb is maar een half uurtje wassen daar maken wij ons niet druk om
groetjes weijenberg :D

-Erwin-

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 09 mei 2007, 10:20:37 »
Elke week een goede hand-wasbeurt. Waxen met Meguiars NXT elke 2 maanden

Offline Joey

• Newbie
  • Geslacht: Man
  • Elsloo (Zuid-Limburg)
    • Joey's FlickR
« Reactie #27 Gepost op: 09 mei 2007, 16:40:25 »
1x per week met de hand.
Bij de binnenkant doe ik altijd het stof uit de matten slaan, stofzuigen en met
een zeem over het dashboard gaan.
En zowel van binnen als van buiten de ramen.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly. ]

Miranda

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 09 mei 2007, 16:47:46 »
Ik was hem als ik hem vies vind... niet echt een vaste planning qua wassen dus.
Als ik hem was, doe ik het met de hand of in de wasbox. De wasstraat heeft hij nog nooit gezien  :)

herjo

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 09 mei 2007, 22:15:14 »
nou ja ik heb m nog niet dus:P kan er pas over een maand of 2 ik hoop iets eerder wat over te kunnen vertellen::P

zwirsie

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 20 juni 2007, 11:03:59 »
ik was hem ongeveer 1x per maand.
maar ik heb nog een vraagje, ik ging laatst mijn auto wassen en daarna in de was zetten. toen vroeg mijn vriendin: "zal ik je even helpen". ik vond dat goed. maar nu zit er allemaal was op mijn stoot bumpers aan de zijkant. weet iemand hoe ik dit eraf krijg?

Azhar

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 20 juni 2007, 14:30:45 »
ik was hem ongeveer 1x per maand.
maar ik heb nog een vraagje, ik ging laatst mijn auto wassen en daarna in de was zetten. toen vroeg mijn vriendin: "zal ik je even helpen". ik vond dat goed. maar nu zit er allemaal was op mijn stoot bumpers aan de zijkant. weet iemand hoe ik dit eraf krijg?

Ik gebruik zelf alleen spullen van Meguiar's en met het spul "trim detailer" maak je je stootbumpers als nieuw. Die wax vlekken, krig je er gewoon uit.

zwirsie

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 20 juni 2007, 22:24:22 »
ok, super.
ik heb ook andere goede berichten gehoord dus ik ga het bestellen
thx

Ron

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 21 juni 2007, 09:37:43 »
Ongeveer 1 keer per week.

Met de hand met Meguiars NTX carwash, koud water en de Meguiars washandschoen.
Daarna de hele auto lichtjes afspuiten...dus niet teveel water en afdrogen met de Water magnat.

Eens per 2 á 3 maanden een volledige wax behandeling incl. Clay.

Overigens ben ik het ermee eens dat de wasstraten van tegenwoordig beter zijn...sommige in ieder geval. Onze andere wagen gaat redelijk vaak door de straat heen en heeft geen krasjes van de straat...(is ook geen ZWART). Wij gaan dan alltijd naar http://www.carwashpoleposition.nl/ werkt perfect en is snel voor een redelijke prijs.

Daantje

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 14 juli 2007, 17:52:07 »
Over een maandje komt mijn Aygo... Dan haal ik hem op, neem ik hem mee naar huis, en dan?

Dan moet hij in een wax gezet worden? Is dat hetzelfde als in de was zetten? Wax? was? (ik heb geen idee). Met wat en hoe kan ik dat het beste doen? Hoevaak moet ik dat doen?
Is het ook belangrijk om te doen? Waar beschermt het tegen?

En het wassen, ik heb het topic daarover wel doorgelezen (hoe vaak was jij je auto) maar hoe kan ik nou het beste mijn Aygo wassen? Met welke spullen? Mijn ouders wassen hun auto (een 10 jaar oude Opel Astra) met iets van Turtle ofzo. Is dat aan te raden? Of is er iets beter?

Kortom: een hoop vragen over hoe ik mijn auto nou het langste mooi kan houden.

Rob

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 14 juli 2007, 19:37:58 »
Over een maandje komt mijn Aygo... Dan haal ik hem op, neem ik hem mee naar huis, en dan?

Dan moet hij in een wax gezet worden? Is dat hetzelfde als in de was zetten? Wax? was? (ik heb geen idee). Met wat en hoe kan ik dat het beste doen? Hoevaak moet ik dat doen?
Is het ook belangrijk om te doen? Waar beschermt het tegen?

[modbreak]Deze vraag kan je prima hier stellen daar hoef je geen apart topic voor te openen.[/modbreak]

Het waxen van je auto is hetzelfde als het in de was zetten, wax is gewoon engels.
Hoevaak je het moet doen ligt geheel af van het gebruik van je auto. Wil je hem in nieuw staat houden dan was het hem elke week, zet je hem om de week in de quick wax en elke 4/5/6 weken de volledige behandeling (hier kom ik later op terug).

Om te beginnen moet je jezelf eerst afvragen hoeveel moeite je wilt doen en welk resultaat je wilt bereiken.
Hoe mooier hoe meer moeite gaat in de regel wel op...

Citaat
En het wassen, ik heb het topic daarover wel doorgelezen (hoe vaak was jij je auto) maar hoe kan ik nou het beste mijn Aygo wassen? Met welke spullen? Mijn ouders wassen hun auto (een 10 jaar oude Opel Astra) met iets van Turtle ofzo. Is dat aan te raden? Of is er iets beter?
Ja er zijn zeker betere spullen te verkrijgen.
Om te beginnen heb je Meguiar's, deze spullen gebruik ik (en een heel aantal andere forum gebruikers)
Dit spul is redelijk betaalbaar en makkelijk te verwerken. Tevens is er een grote community over de hele wereld die het gebruiken.

Als je echt gek wil doen kan je spullen van swissvax gebruiken. Dit is heel hot bij eigenaren van de duurder (+100k) auto's en oldtimers.
Citaat
Kortom: een hoop vragen over hoe ik mijn auto nou het langste mooi kan houden.

Qua kosten moet je bij het Meguiar's systeem rekenen om te beginnen op rond 115-144 euro voor een uitgebreide start set.
Swissvax begint daar in tegen bij de 200 euro voor een basis setje en kan oplopen tot enkele duizende euro's :)

Voor meer informatie verwijs ik je graag naar het forum van Meguiar's en wel naar het topic over het 5 stappen plan (de volledige behandeling) HIER

Meguiar's
Swissvax

Mocht je nog vragen hebben horen wij het wel ;)

Daantje

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 15 juli 2007, 00:28:18 »
Wow, wat een informatie!! Super bedankt.

Mag je je auto meteen de eerste week in de was zetten? Ik las op dat forum dat je de lak eerst moest laten uitharden. en waxen pas na 30-60 dagen. Kan ik daar dan beter even mee wachten?

En waar kan ik deze spullen kopen? Want dat kan ik ook nergens terugvinden.

Bedankt alvast!!!

Rob

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 15 juli 2007, 00:43:27 »
Je kan hem meteen waxen tenzij de auto een Protech/waxoyl e.d. behandeling heeft gehad.

Ik haal hier mijn spullen vandaan shop
Hier krijg je nog korting ook. Heel behulpzaam en weten er echt alles van.

jumper

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 15 juli 2007, 09:45:32 »
geel is dus een verschrikkelijke kleur om te wassen, je ziet werkelijk alles erop.......

Offline E.T

• Erelid CityBugClub
  • Newbie
  • Loves BUGS
« Reactie #39 Gepost op: 15 juli 2007, 09:59:24 »
Dat is ook de bedoeling . 8)
Als er dan iets niet goed schoon is zie je het direct. :lol:
Met een donkere kleur vergeet je wel eens wat . :wink:
AY-GO ride my AYGO when AY-GO.......................You know  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De aarde hebben we niet geerfd van onze ouders, maar we hebben hem te leen van onze kinderen .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie niet durft te dromen slaapt alleen maar .

Offline Joey

• Newbie
  • Elsloo (Zuid-Limburg)
    • Joey's FlickR
« Reactie #40 Gepost op: 15 juli 2007, 11:14:33 »
geel is dus een verschrikkelijke kleur om te wassen, je ziet werkelijk alles erop.......

Dan moet je eens een zwarte probere te poetse  :lol:
Toen ik mijne kocht vroeg de dealer 'weet je zeker dat je um in t zwart wilt, want dat is heel veel poetsen'.
Waarop ik zei 'en toch wil ik um in t zwart'  :P
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly. ]

JeeWee

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 15 juli 2007, 13:16:34 »
Bij mij dus hier ook precies hetzelfde! Ik zei, toch ik wil hem in het zwart! Hij had snapte het wel, want het ziet er stoer uit in het zwart. Maar zelf weet ik ook wel dat je het goed moet onderhouden, wassen en poetsen. Want het is een kwestbare kleur.

Offline Bern

• 107 Driver
  • Newbie
  • Het leeuwtje Black Dot
« Reactie #42 Gepost op: 15 juli 2007, 13:37:30 »
Bij mij hetzelfde. En dat hij sommige dingen meer zichtbaar geeft is mij nu ook duidelijk op de neus heb aardig wat insectenresten die nu in de lak zitten. Terwijl ik elke week was. Dus niet alleen vogelpoep direct verwijderen, maar ook insectenresten. Elke auto heeft hier last van. Maar op een zwarte kleur is het het best (slechts) zichtbaar.
<--- meer Black Dot

JeeWee

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 15 juli 2007, 13:41:24 »
Ja die insecten! GRRR!!! Die krijg ik ook niet altijd er goed af! Heb wel spul daarvoor, maar het is niet genoeg! Heb er 1 insect vlek van 2,5 cm groot!!! Geen idee welke rotbeest het was, maar het was groot! :D Die vlekken moet je echt het snelst eraf halen! Zomers heb je er sowiezo het meest last van de insecten, vooral als je op de landwegen rijdt... wegen van 60 en 80 km/h bedoel ik dan... Komt door de boerenland. Die trekken insecten aan. :(

Offline Bern

• 107 Driver
  • Newbie
  • Het leeuwtje Black Dot
« Reactie #44 Gepost op: 15 juli 2007, 13:54:10 »
Wat denk je van de polderweggetjes met weilanden slootjes en meren. ideaal voor die beesten. Ik heb ook geprobeerd ze allemaal dood te rijden. Maar het is me nog niet gelukt. En het ergste is toch als de schemer valt. dan staan ze allemaal op om koffie te drinken boven de weg. :?
<--- meer Black Dot

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #45 Gepost op: 15 juli 2007, 14:17:50 »
Met een donkere kleur vergeet je wel eens wat

Een halve deur bijvoorbeeld :P

Ik heb laats mijn auto laten wassen bij "Heitje voor een Karweitje" van de scouting.
Kom ik thuis, zie ik dat de het midden van het linker voorportier vergeten zijn :D
Vanuit de hoeken werkte de schouts naar erlkaar toe, maar daar zijn ze elkaar dus
niet tegen gekomen... De velgen hadden ze wel perfect schoongemaakt en daar
heb ik de grootste hekel aan, ondanks dat mijn  Aygo 40 spaken per velg minder
heeft dan mijn DeLorean had, dus het laatste stuk heb ik zelf maar even gedaan :P
JAN | Murciélaygo
Per 1-1-2017 neem ik niet meer actief deel aan de CityBugClub.
Wil je iets weten? Gebruik dan de zoekfunctie.
Vind je je antwoord niet? Stel DAN je vraag in een topic!

JeeWee

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 15 juli 2007, 14:23:10 »
Wat denk je van de polderweggetjes met weilanden slootjes en meren. ideaal voor die beesten. Ik heb ook geprobeerd ze allemaal dood te rijden. Maar het is me nog niet gelukt. En het ergste is toch als de schemer valt. dan staan ze allemaal op om koffie te drinken boven de weg. :?

Jij bent grappig! Dit vind ik leuk om te lezen! Vooral die laatste zin! Hahaha! :D

kiwi

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 15 juli 2007, 18:32:29 »
Ik heb mijn aygo nu 1x gewassen ik heb dan ook nog maar 1 week...

Bij zo'n spuitbox, eerst afspoelen al het losse vuil eraf, dan actief schuim van de spuit erop, dan spoelen met hoge druk, dan shampoo van de shell met zachte spons wassen, spoelen met normaal water, spoelen met dat kalkvrije gedemoniseerde water?...

Hoef niet te drogen met dit weer, anders zeem erover heen, ziet alles er weer keurig uit...

groet kiwi

Aygo 5-deurs sport

Daantje

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 15 augustus 2007, 00:15:13 »
Daarna de hele auto lichtjes afspuiten...dus niet teveel water en afdrogen met de Water magnat.
Op het forum van Meguiars heel erg veel informatie gevonden, maar wat ik me afvroeg: Als ik nu bestel wat Ron hierboven aangeeft, daar kan ik toch mijn auto mee wassen? Gewoon alleen wassen. Of heb ik dan meer nodig? (of iets anders?)
Ik zie zo'n beetje door de bomen het bos niet meer.

Het in de was zetten was niet nodig nog want dat heeft de dealer voor mij gedaan, dus daar kijk ik over een paar maanden wel naar.

En dan nog een vraag: Stel je bent ergens en geen autowasspullen bij de hand, maar wel vogelpoep op de lak. Hoe (en vooral met welk materiaal) krijg je dit er het beste af? Met een theedoek? Of een vaatdoek? of euh... keukenrol? (al lijkt me dat dat krassen geeft).

Ik heb hem nu sinds vanmiddag en aan de achterkant zitten wat euh... tsja, hoe zal ik het noemen, opgedroogde regendruppels met een kleurtje... wat vlekjes dus... Wil de auto nog niet helemaal wassen, kan ik dat met een vochtige theedoek even wegvegen?

Alvast bedankt weer.

Azhar

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 15 augustus 2007, 22:47:37 »
Op het forum van Meguiars heel erg veel informatie gevonden, maar wat ik me afvroeg: Als ik nu bestel wat Ron hierboven aangeeft, daar kan ik toch mijn auto mee wassen? Gewoon alleen wassen. Of heb ik dan meer nodig? (of iets anders?)
Ik zie zo'n beetje door de bomen het bos niet meer.

Het in de was zetten was niet nodig nog want dat heeft de dealer voor mij gedaan, dus daar kijk ik over een paar maanden wel naar.

En dan nog een vraag: Stel je bent ergens en geen autowasspullen bij de hand, maar wel vogelpoep op de lak. Hoe (en vooral met welk materiaal) krijg je dit er het beste af? Met een theedoek? Of een vaatdoek? of euh... keukenrol? (al lijkt me dat dat krassen geeft).

Ik heb hem nu sinds vanmiddag en aan de achterkant zitten wat euh... tsja, hoe zal ik het noemen, opgedroogde regendruppels met een kleurtje... wat vlekjes dus... Wil de auto nog niet helemaal wassen, kan ik dat met een vochtige theedoek even wegvegen?

Alvast bedankt weer.

Probeer altijd een flesje water in je auto te houden. wanneer je vogelpoep ziet...keukenrol/tissue nat maken en over de vogelpoep leggen...na ongeveer vijf minuutjes deppenderwijs de stront verwijderen. Let op NIET vegen!! anders kan je krasjes krijgen (trouwens dit heb ik ook gelezen op het meguairs forum).

Over die opgedroogde regendruppels....het zij zo...onthoudt in ieder geval; niets weg te vegen, tenzij je auto schoon is....anders krijg je gewoon krassen op je lak...