Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Verzameltopic: Roestvorming  (gelezen 38917 keer)

jaccco

• Gast
Re: De carrosserie en roestvorming
« Reactie #25 Gepost op: 02 maart 2009, 20:56:47 »
Nee hoor dat was standaard bij de XS.

Helaas. Deze folie stond toch wel degelijk als accessoire in de folder vermeld. Zelfs de magazijnman bij de Peugeot dealer wist nog dat ze los te bestellen waren maar ze komen niet meer voor in de prijslijst. Daarbij heb ik een XS en daar zitten ze niet op.

Wat raar, dan is er zeker een wijziging geweest. In mijn 2008 folder heeft de XR geen folie en de XS wel,ook de 2009 folder vermeld dat. Met de dealer hebben we het ook niet over folie gehad, omdat het er al op zat. Van welk jaar is jouw 107 dan?

Ulwembu

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 02 maart 2009, 22:12:58 »
Model 2008, gekocht in 2009. Geen folie. Folie wel als accessoire in de brochure vermeld op de Peugeot site maar dus niet meer te bestellen (deurstijldecoratie). Erg jammer vind ikzelf.

jaccco

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 02 maart 2009, 22:22:16 »
Ja dat is balen, ik vind het erg belangrijk dat die b-stijl zwart is.

Ulwembu

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 02 maart 2009, 22:30:27 »
Ik dus ook. Ik heb een gele bug en dan is dat toch net effe wat netter zeg maar. Als het niet meer te koop is zal ik het zelf moeten maken denk ik :(

jaccco

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 02 maart 2009, 22:35:30 »
Oh was die gele 5deurs met donker antraciete velgen en nieuwe neus van jou tijdens de meeting? Kende die auto helemaal niet van het forum.
Koop een rolletje folie en plak het zelf erop, heb ik ook wel eens gedaan bij een auto van me.

Ulwembu

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 02 maart 2009, 22:56:55 »
Nopes want ik heb de oude neus (zoals gezegd: 2008 model) en de originele velgen. Ik was niet bij de toertocht. Zodra er een meeting is kom ik wel een keer langs. Mijn 107 is nog helemaal origineel maar dat moet nog  wel veranderen.

Offline Xpression

• Newbie
  • Geslacht: Man
  • Toyota Aygo Xpression
« Reactie #31 Gepost op: 19 maart 2009, 09:23:42 »
Vanmorgen mijn Bug weggebracht voor het spuiten van de B-stijl ivm roestvorming. Gelukkig allemaal garantie wer en als ik mazzel heb kan ik de Bug vanmiddag weer ophalen. Tot die tijd rij ik in een Yaris.
Tja, je moet wat... ::)

David

Voor een ontspannen vakantie in het Harz-gebergte! Pension Haus Christa Braunlage

Offline dnth

• Newbie
« Reactie #32 Gepost op: 19 maart 2009, 13:53:26 »
@David
Ben je alweer undercover??? Hoe kan ik je nu dan weer spotten? :)
dnth | Manuel Donath

Offline Xpression

• Newbie
  • Toyota Aygo Xpression
« Reactie #33 Gepost op: 19 maart 2009, 14:33:46 »
Ik hoop niet dat je me spot in de 'bejaardenbak', voel ik me gelijk zo oud...

David
Voor een ontspannen vakantie in het Harz-gebergte! Pension Haus Christa Braunlage

Offline Xpression

• Newbie
  • Toyota Aygo Xpression
« Reactie #34 Gepost op: 19 maart 2009, 18:30:12 »
Gelukkig, je hebt me niet gespot in de Yaris ;), kon vanmiddag de Aygo weer ophalen.
Keurig gespoten, geen rekening mee en ik gelukkig naar huis.
Eerst nog even bij de Peug-dealer m'n nieuwe antenne opgehaald en waarop valt mij oog:

SCHADE OP HET DAK!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:(

Ik word hier bijna niet goed van!! Ben ik de enige die hier last heeft???

Enfin, volgens mij valt dit onder oppervlakteroest en heb ik daar 3 jaar garantie op.
Maar het zit precies tussen mijn strepen. Krijg ik die dan ook nieuw? Omdat het namelijk metallic lak is, moeten ze natuurlijk wel goed kunnen uitnevelen om kleurverschil te voorkomen. En tja, dan zitten m'n strepen in de weg!

Ik hoor graag of iemand anders hier ook last van heeft, ik sta straks voor de 2de keer binnen een week bij de dealer vanwege roest.
Wat voor verf gebruiken ze daar in Tjechië??

David

Offline E.T

• Erelid CityBugClub
  • Newbie
  • Loves BUGS
« Reactie #35 Gepost op: 19 maart 2009, 19:01:28 »
Hebben tot nu toe nog niets kunnen vinden op die van ons .
Gelukkig.
Maar komt het er van gaat die terug tot het goed is .
AY-GO ride my AYGO when AY-GO.......................You know  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De aarde hebben we niet geerfd van onze ouders, maar we hebben hem te leen van onze kinderen .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie niet durft te dromen slaapt alleen maar .

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #36 Gepost op: 19 maart 2009, 19:22:06 »
Omdat het namelijk metallic lak is, moeten ze natuurlijk wel goed kunnen uitnevelen om kleurverschil te voorkomen. En tja, dan zitten m'n strepen in de weg!

Ik zou verwachten dat ze op de strepen afplakken en dan gewoon de hele strook tussen de strepen op het dak
overspuiten. Dan hoef je niet uit te nevelen en door de strepen tussen blauw en blauw zie je toch geen verschil!
JAN | Murciélaygo
Per 1-1-2017 neem ik niet meer actief deel aan de CityBugClub.
Wil je iets weten? Gebruik dan de zoekfunctie.
Vind je je antwoord niet? Stel DAN je vraag in een topic!

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 19 maart 2009, 19:26:17 »
En als jij dan je strepen een keer wilt verwijderen?

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #38 Gepost op: 19 maart 2009, 19:27:15 »
Dan heb je sowieso kleurverschil, of het nou is overgespoten of niet...
JAN | Murciélaygo

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 19 maart 2009, 19:28:22 »
Niet met blanke lak.

Maar dan zou je in het geval dat ze alleen tussen de strepen spuiten ook nog ''hoogte'' verschil hebben.

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #40 Gepost op: 19 maart 2009, 19:33:07 »
Dan de strepen maar nooit verwijderen :D
JAN | Murciélaygo

Offline Xpression

• Newbie
  • Toyota Aygo Xpression
« Reactie #41 Gepost op: 23 maart 2009, 21:26:15 »
Vandaag bij de dealer geweest en helaas valt deze roest niet onder zoganaamde oppervlakte roest. Is waarschijnljik steenslag. Wat ik op zich vreemd vind, want op mijn motorkap heb ik zat inslagen van steentjes, maar geen roest en op mijn dak heb ik maar 1 plek en die is gelijk gaan roesten ::)... Advies dat ik meekreeg: aantippen met een lakstift (bedankt Imco), even aankijken of het niet verder gaat en op den duur een spot repair. Dan hoeven mijn strepen er namelijk niet af. Kost me wel ruim € 100,=, maar dat is allicht goedkoper dan het hele dak laten spuiten.

David

Offline Doekie

• Newbie
« Reactie #42 Gepost op: 08 april 2009, 15:59:51 »
Bij het vervangen van de voordeur rubbers van mijn C1 uit 2005 kwam ik tot mijn stomme verbazing een begin van ernstige roestvorming tegen!!!!!
Doordat de rubbers niet goed aansluiten op de sponning loopt hier van boven af water in en dit blijft aan de onderzijde hangen waardoor de boel lange tijd zeiknat is en dit op den duur de lak aantast. Het water loopt ook onder de rubbers door de auto in, maar dit is maar minimaal.
Dit euvel doet zich voor bij alle vier portieren.
Ik ben hiermee naar de dichtst bijzijnde dealer geweest, deze heeft foto's gemaakt en opgestuurd naar Citroen Nederland.
Helaas voor mij heb ik de auto met achterschade gekocht en zelf gerepareerd waardoor Citroen zich onder mom van "de schade is niet door een erkend schade bedrijf gerepareerd dus is hierbij de roest garantie vervallen" onder zijn verplichting uit probeert te komen.
Ik heb het vandaag bij mijn rechtsbijstand verzekering neergelegd, we zien wel hoe dit uit gaat pakken.
Het moraal van dit verhaal is natuurlijk dat dit waarschijnlijk niet exemplarisch is dus hierbij wil ik iedereen adviseren om de onderzijde van de rubbers, boven de dorpels, even voorzichtig een klein stukje te lichten en te checken of dit droog is en vrij van roest.

Harry.

franzz

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 08 april 2009, 16:01:04 »
Net nagekeken, maar geen roest te zien!!

Offline Xpression

• Newbie
  • Toyota Aygo Xpression
« Reactie #44 Gepost op: 08 april 2009, 16:07:34 »
Ter info: een spot repair bleek niet mogelijk te ivm risico op kleurverschil.
Vandaag wordt de roestplek op de Bug aangetipt met mijn lakstift en daarna (na het drogen) opgepoetst. Hopelijk nemen ze mijn Bug gelijk helemaal mee met poetsen ;D!
Als het goed is, kan de wagen vanmiddag weer ophalen en is het probleem (voorlopig) opgelost.
Kosten: ong. € 70,=. Valt mee dus.

David

Offline Doekie

• Newbie
« Reactie #45 Gepost op: 17 april 2009, 14:18:58 »
Mijn deur rubbers zijn ook nagekenen en bij de voordeuren beetje roest achter geen
probleem. Er worden wat foto's gemaakt en dat hoor ik of ik daar kosten aan heb.

Guidom, de roest die bij jouw gevonden is waar zat deze precies? Bij mij zit de roest in de sponning van de deur rubbers dus alleen zichtbaar als de rubbers worden verwijderd.

Harry

[modbreak=Modbreak door Murciélaygo]Berichten afgesplitst uit het waterpomp-topic,
voor de duidelijkheid dus maar een quote toegevoegd.[/modbreak]
« Laatst bewerkt op: 24 april 2009, 16:44:20 door Murcielaygo »

hoog

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 17 april 2009, 14:20:52 »
Guidom, de roest die bij jouw gevonden is waar zat deze precies? Bij mij zit de roest in de sponning van de deur rubbers dus alleen zichtbaar als de rubbers worden verwijderd.

Harry

Klopt bij mij ook en vooral op de punt lassen. Ik zal wat foto's maken.

Niek_

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 17 april 2009, 14:37:55 »
Dat zou mooi zijn. Ben ook erg benieuwd naar de precieze plek van de roest.

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 21 april 2009, 18:23:49 »
Zou Guidom zijn camera al gevonden hebben?

hoog

• Gast
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2009, 17:28:10 door Guidom »