Werkplaats > Exterieur & Carrosserie

Verzameltopic: Verchromen / Chromen onderdelen

<< < (25/29) > >>

Thiemo:
Ik heb net even dit hele topic door zitten lezen over de woekerprijzen van het verchromen in Nederland. Nou heb ik zelf ook ervaring met het laten verchromen van dingen, zoals ik heb laten doen bij veel onderdelen van mijn Kreidler RMC.

Na veel navraag e.d., kwam ik uiteindelijk bij een adresje uit in Polen. Daar heel erg veel spullen van mijn Kreidler laten verchromen (tank, accubakken, zijschermen, bagagerek, spatbordsteunen e.d.) voor € 800,--. In Nederland zou ik het dubbele kwijt zijn geweest. De kwaliteit is zeer goed en was én ben nog steeds zeer te spreken over het resultaat :)

Alleen één nadeel, je zit natuurlijk met het vervoer naar Polen toe. Weet niet zozeer hoe het met de verzendkosten zit, maar meestal valt dat nog best wel mee. Ik had het voordeel dat mijn overbuurjongen een eigen agrarisch bedrijf heeft in Polen, dus alles kon met hem meerijden waardoor ik verzendkosten bespaarde.

Madman:

--- Citaat van: Thiemo op 18 juli 2010, 13:03:04 ---Ik heb net even dit hele topic door zitten lezen over de woekerprijzen van het verchromen in Nederland. Nou heb ik zelf ook ervaring met het laten verchromen van dingen, zoals ik heb laten doen bij veel onderdelen van mijn Kreidler RMC.

Na veel navraag e.d., kwam ik uiteindelijk bij een adresje uit in Polen. Daar heel erg veel spullen van mijn Kreidler laten verchromen (tank, accubakken, zijschermen, bagagerek, spatbordsteunen e.d.) voor € 800,--. In Nederland zou ik het dubbele kwijt zijn geweest. De kwaliteit is zeer goed en was én ben nog steeds zeer te spreken over het resultaat :)

Alleen één nadeel, je zit natuurlijk met het vervoer naar Polen toe. Weet niet zozeer hoe het met de verzendkosten zit, maar meestal valt dat nog best wel mee. Ik had het voordeel dat mijn overbuurjongen een eigen agrarisch bedrijf heeft in Polen, dus alles kon met hem meerijden waardoor ik verzendkosten bespaarde.

--- Einde van citaat ---

Nadeel is dat het BUG trio van veel plastic onderdelen is gemaakt. En dan bestaan er nog eens veel verschillende soorten plastic. Sommige die wel en niet gespoten kunnen worden. (het proces van een badje via galvaniseren gaat niet op bij de bugs)
Spuiters vragen veel voor kleine onderdelen, omdat de verf zo duur is. Ik heb tot nu toe alleen in de US veel goeie reslustaten gezien. Maar het zijn dan ook vaak alleen de supercars de gespoten worden. (denk aan $100.000 auto's)

Thiemo:

--- Citaat van: Madman op 18 juli 2010, 13:16:19 ---
--- Citaat van: Thiemo op 18 juli 2010, 13:03:04 ---Ik heb net even dit hele topic door zitten lezen over de woekerprijzen van het verchromen in Nederland. Nou heb ik zelf ook ervaring met het laten verchromen van dingen, zoals ik heb laten doen bij veel onderdelen van mijn Kreidler RMC.

--- Einde van citaat ---

Nadeel is dat het BUG trio van veel plastic onderdelen is gemaakt. En dan bestaan er nog eens veel verschillende soorten plastic. Sommige die wel en niet gespoten kunnen worden. (het proces van een badje via galvaniseren gaat niet op bij de bugs)
Spuiters vragen veel voor kleine onderdelen, omdat de verf zo duur is. Ik heb tot nu toe alleen in de US veel goeie reslustaten gezien. Maar het zijn dan ook vaak alleen de supercars de gespoten worden. (denk aan $100.000 auto's)

--- Einde van citaat ---

Ja, dat begrijp ik ;)

Maar ik doelde eigenlijk met mijn post er meer op dat je eens moet informeren wat het chroom spuiten in een voormalig Oost-Blok land kost, zoals bijvoorbeeld Polen. Echt, mijn ervaring leert dat je veel geld in je zak houdt!

REFZ:
Enigszins offtopic, maar toch.  ;)

Het zou best wel eens de moeite waard kunnen zijn om in Polen te informeren, want ik heb ondertussen meerdere verhalen gehoord dat de wat duurdere schade auto's naar Polen worden gebracht om daar hersteld te worden om vervolgens weer terug naar NL te komen voor de verkoop.

Het schijnt dat dit echt voordeel kan opleveren, zeker als je met een trailer vol heen en weer rijdt.

Vooral de arbeidskosten zijn nog vrij laag in landen als Polen en daardoor kan het zeker interessant zijn.

Madman:
Er werken en paar Polen op mijn werk. Zal is vragen of ze wat weten. Die jongens doen veel met auto's, rijden ook allemaal is VW's en audi's. hahaha

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie