Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Verzameltopic: Poetsproducten  (gelezen 48438 keer)

EJS

• Gast
Verzameltopic: Poetsproducten
« Gepost op: 25 april 2009, 22:43:48 »
In dit topic kunnen vragen worden gesteld over poetsproducten en alles wat met het poetsen en verzorgen van de citybug te maken heeft.

Aangezien ik gister de bug weer eens in de wax heb gezet, ben ik eigenlijk wel benieuwd welke producten jullie gebruiken en wat jullie ervaring er mee is.

Ik had mijn bug vlak na aankoop (bijna 1 jaar gelden) zelf een waxoil behandeling gegeven, en ik ben daar eigenlijk heel tevreden over geweest.
Maar ik wou nu eens wat anders proberen, en heb dit keer gekozen voor producten van Turtle WAX en ik moet zeggen dat dit heel goed is bevallen.

Ik heb de volgende producten gekocht bij de Halfords

Turtle Wax Extreme Nano Wash & Wax - 500ml (7,99 euro)
Turtle Wax Extreme Nano Polishing Liquid Wax - 500ml (13,49 euro)
Turtle Wax Extreme Nano SpeedWax - 500ml (10,99 euro)
Turtle Wax Extreme Nano Wheel Clean - 500ml (9.95)

Eerst heb ik de auto gewassen met Turtle Wax Extreme Nano Wash & Wax, dit gaf een zeer mooi resultaat en al behoorlijk wat glans.
Daarna heb ik de auto gepoetst met Turtle Wax Extreme Nano Polishing Liquid Wax, wat zeer makkelijk werkte en een nog veel mooiere & diepere glans aan de auto gaf.
Wat mij vooral opviel is dat ik met deze producten geen last had met witte uitslag op de kunststof delen, wat ik wel heel erg had na de waxoil behandeling een jaar geleden.

De Turtle Wax Extreme Nano SpeedWax heb ik er bij gekocht om soms even snel vliegjes en andere *** te kunnen verwijderen...

Kortom ik ben echt heel erg te vrede tot nu toe over deze producten, nu alleen nog afwachten hoe de glans en bescherming op langere termijn zal blijven.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met poets middelen, en dan vooral welke producten, de prijs, en de ervaring met aanbrengen van het product en hoe de glans en bescherming is op langere termijn...
« Laatst bewerkt op: 21 november 2011, 20:38:55 door REFZ »

ronama

• Gast
Re: Verzameltopic: Poetsproducten
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2009, 12:53:52 »
als shampoo heb ik dezelfde als de jouwe alleen om te waxen heb ik iets anders van turtlewax gekocht

namelijk...

het fijne van dit spul is dat het geen witte strepen op je rubbers achter laat..
heel makkelijk uit te wrijven is en je kan het ook in de volle zon doen...
met een prachtig resultaat..
en je hebt er maar heel weinig van nodig..

Offline Safaar

• Newbie
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2009, 13:13:11 »
Meguiars!

lijkt wel wonder middel als je het mij vraagt. Heb een beetje de Meguiars hype te pakken  ::)

zou zeggen check even hun homepage en forum

http://www.meguiars.nl/

en hier linkje naar Extreme make over topic. Pics van voor en na resultaat :)

http://www.meguiars.nl/forum/viewforum.php?f=24&sid=6ce288ef8120a5f2fec5977ee5a72136

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2009, 17:55:49 »
Ik gebruik vanalles.

Voor mijn eigen auto gebruik ik:

-Poorboys Blackhole
-Poorboys Selant EXP
-Poorboys Natty's paste wax
-Meg's tyre gloss gel
-Wheelwax
-Meg's clay kit
-Mothers detailing spray
-Mothers drying towel

En alles wat hier boven genoemd wordt valt voor mij onder normaal onderhoud.

Als ik mijn auto voor een grote beurt onder handen ga nemen komen er nog wat meer dingen bij kijken.

-Meg's G220 excentrische machine
-Poorboys SSSR 1
-Poorboys SSSR 2.5

Er zijn natuurlijk dan ook nog gewoon normale dingen die ik gebruik.

-Microvezel doeken
-polisch pads
-polijst pads voor de machine (ook verschillende slijp getallen)
-shampoo

en om de auto te wassen gebruik ik

Deze neemt het vuil in zich op om zo swirls te voorkomen.(natuurlijk was ik met het 2 emmer systeem)

Dat was het zo een beetje. ;D
« Laatst bewerkt op: 27 april 2009, 18:02:07 door jeroen-sport »

Offline REFZ

• Forum Provider
  • Newbie
    • CityBugClub
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2009, 23:11:25 »
Als ik mijn bug was dan maak ik ook altijd de wangen van de banden even netjes schoon met een borsteltje zodat er geen modder etc. meer zichtbaar is nadat de auto is gewassen.

Maar door de foto's van de Aygo van Erwin van BOTS vroeg ik me af welk spul je het beste kan gebruiken voor de wangen van de banden zonder dat je gevaar loopt op gladde banden en/of remblokken/remschijven.

Voor fotosessies en showdoeleinden is het namelijk wel mooi als de banden ook een beetje glimmen.  ;)
Doe die smartphone weg en ga uiterst rechts rijden...
Ex CityBug: Showtopic Peugeot 107 XS (09-2006 - 08-2013)

franzz

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2009, 07:46:18 »
Bij de halfords verkopen ze een soort rain wet, hier spuit ik af en toe de wangen van de banden mee in.. Ze blijven hierdoor net zo glimmen als in de showroom!

EJS

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2009, 09:01:00 »
Maar door de foto's van de Aygo van Erwin van BOTS vroeg ik me af welk spul je het beste kan gebruiken voor de wangen van de banden zonder dat je gevaar loopt op gladde banden en/of remblokken/remschijven.

Ik ga daar Turtle Wax Extreme Nano TYRE GEL voor gebruiken, dit moet je gewoon met een doek aanbrengen, dus de kans dat het dan op het loopvlak van de band of remblokken/remschijven komt is vrij klein, wat je dus wel hebt met een spuitbus met het gevaar dat de boel glad wordt...

En als het net zo goed werkt als de rest van de Turtle Wax Extreme producten dan ben ik heel te vrede :)

« Laatst bewerkt op: 28 april 2009, 09:03:47 door EJS »

NickBongio

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2009, 09:11:34 »
Ik vindt dat NANO spul van turtle maar niks. Laat allemaal witte gel achter in de randjes.... Ik gebruik gewoon Vinyl van CARTEC bandjes zijn mooi zwart en met hun speciale spuitfles blijft het mooi ook!

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2009, 17:08:44 »
Als ik mijn bug was dan maak ik ook altijd de wangen van de banden even netjes schoon met een borsteltje zodat er geen modder etc. meer zichtbaar is nadat de auto is gewassen.

Voor fotosessies en showdoeleinden is het namelijk wel mooi als de banden ook een beetje glimmen.  ;)

Het is zeker mooi als deze netjes glimmen en zwart zijn.

Zelf gebruik ik eens in het half jaar echt een goed ontvettende velgen/rubber reiniger. (tussendoor gebruik ik geen velgen reiniger, door mijn wheelwax)

Nadat de banden netjes ontvet en droog zijn, breng ik Meg's tyre gloss gel aan met een applicator. Dit mijn inziens heel fijn spul. Niet te vloeibaar, goed aan te brengen en het lijft lang zitten.

Chriz

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 01 mei 2009, 18:04:21 »
Voor mij niets anders meer dan Meguiars. Beter is er gewoon niet.
http://www.meguiars.nl/

8)

Longman

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 01 mei 2009, 18:18:07 »
Helemaal mee eens. Mequiars rules big time. Vooral de NTX tech wax heb ik erg goede ervaringen mee.

Aygoal

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 01 mei 2009, 18:21:08 »
gebruik ook Mequiars en ook de NTX lijn super producten

Lauwe

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 02 mei 2009, 00:17:11 »
Vanmiddag ook de auto een Meguiars beurt gegeven.. De vorige eigenaar had op verschillende plekken hars op de lak gekregen en hier blijkbaar erg op lopen boenen want de hars zat er nog op en er omheen was de lak aardig vaal en gekrast. Met paint cleaner van meguiars eerst de hars er af gehaald en vervolgens met de Polisher van meguiars de krassen en doffe plekken schitterend weg gekregen. Ook de rest van de wagen natuurlijk onderhand genomen met deze producten en ten slotten in de meguiars wax gezet. Resultaat is schitterend en ik had echt niet verwacht dat geel kon glimmen.. wel dus, en niet zo'n beetje ook!

dycore

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 02 mei 2009, 00:23:15 »
een foto zegt meer dan woorden,dus laat die gele maar zien,

mvrg,

frank

FabianC1

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 02 mei 2009, 09:57:52 »
Ook ik ben geheel mequairs adict !
Mijn auto wordt altijd netjes met de hand gewassen en zal nooit een wasstraat zien ;)

Wat ik zoal gebruik ?

- 2 emmer principe
- NXT Shampoo
- Smooth Surface clay kit
- Paint Cleaner
- Deep Crystal Polish
- NXT Tech wax 2.0 (soms toppen met gold class)
- NXT Glass Cleaner (werkt echt perfect, druppels glijden zo van de ruiten)
- NXT All Metal Polish voor de velgen
- Endurance High Gloss Tyre Protection gel

Voor onderhoud tussen de wasbeurten in gebruik ik de Ultimate Quick Detailer.

Straks zal daar ook de Gold Class Leather Cleaner + Protection bij komen !

Is een flinke lijst, maar dan blinkt de auto wel 8)

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 04 mei 2009, 19:45:14 »
En wat gebruiken jullie om de spullen op te brengen?

En wat gebruiken jullie voor het uitwrijven?

Antoni

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 04 mei 2009, 21:43:05 »
Op brengen met Meguair pads en uitwrijven met Meguairs Microfiber doek.

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 04 mei 2009, 21:44:04 »
Gelukkig niet met een oude onderbroek.

FabianC1

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 05 mei 2009, 16:15:02 »
En wat gebruiken jullie om de spullen op te brengen?

En wat gebruiken jullie voor het uitwrijven?

Voor het aanbrengen de Meguiars Microfiber Pad
Voor het uitwrijven Poorboy's Super Thick & Plush Towel (uit de UK)

Gaan namelijk geen 25 euro betalen voor 3 doekjes ;)

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 05 mei 2009, 16:53:42 »
Ik ben blij te zien dat er toch gebruikt wordt gemaakt van goede spullen om de bug's bij te houden.

Gebruikt er, buiten ik, ook iemand een excenter of rotary machine?

FabianC1

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 05 mei 2009, 17:33:27 »
Wil zelf de Meguiars G220 machine kopen !
Weet iemand van jullie of ze in de UK ook werken met 220 / 230V stopcontacten ?

In de UK is de G220 machine namelijk 100 euro goedkoper ;)

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #21 Gepost op: 05 mei 2009, 17:47:11 »
Netapanning is in de UK ook gewoon 230V, alleen gebruiken ze heel andere stekkers:

Maar dat is op te lossen met een andere stekker of een adapterstekker:

JAN | Murciélaygo
Per 1-1-2017 neem ik niet meer actief deel aan de CityBugClub.
Wil je iets weten? Gebruik dan de zoekfunctie.
Vind je je antwoord niet? Stel DAN je vraag in een topic!

FabianC1

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 05 mei 2009, 20:02:49 »
Oke Top !
Dat gaat me veel geld schelen  :o

Mochten er meer mensen interesse hebben in een Meguiars G220 machine uit de UK, laat het maar even weten dan zal ik eens informeren ;)

Prijs in NL is 249 euro
http://www.meguiars.nl/cgi-bin/specwd.pl?pc=G220EU&tp=0

Prijs in de UK is

136 pond voor alleen de machine http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog/meguiars-g220-dual-action-polishing-machine-polish.html
151 pond voor een basisset http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog/basic-g220-dual-action-machine-polishing-kit-polish.html
175 pond voor een uitgebreide set http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog/advanced-g220-dual-action-machine-polishing-kit-polish.html

Ter indicatie 136 pond = 152 euro op dit moment, scheelt dus al 100 euro op alleen de machine ;)

EJS

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 05 mei 2009, 23:10:41 »
Het is dat ik deze maand al weer meer dan 800 euro heb uitgegeven aan de 107 hobby, anders had ik zeker interesse gehad.
Mocht je er 1 gaan kopen, laat dan ter zijne tijd even weten hoe hij bevalt, want dan ga ik er later een keer voor sparen ;)

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 06 mei 2009, 19:38:49 »
Het is dat ik deze maand al weer meer dan 800 euro heb uitgegeven aan de 107 hobby, anders had ik zeker interesse gehad.
Mocht je er 1 gaan kopen, laat dan ter zijne tijd even weten hoe hij bevalt, want dan ga ik er later een keer voor sparen ;)

Ik werk er nu al een geruime tijd mee. Je kunt heel veel verschillende statusen in de lak bereiken met de machine en verschillende pads, natuurlijk in combinatie met de juiste middelen.

Ook heb je tegenwoordig een goede tegenhanger voor de G220. De DAP, dit is ook een excentrische machine die ontwikkeld is voor en door carclean.nl. Hier bestel ik ook al mijn poetsmiddelen, pads enz enz.

Ik moet wel zeggen dat het een veslavend iets is.

Afgelopen weekend mijn auto weer een keertje netjes gemaakt.

-gewassen
-gekleied
-mothers step 1 cleaner
-Poorboys SSSR1
-poorboys BlackHole
-poorboys EX-P Sealant
-poorboys Natty's Paste
-Meg's Quick Detailer + voor de sponningen
-Meg's tyre gel
-Wheelwax
-Mothers pads