Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: airconditioning later inbouwen  (gelezen 31707 keer)

-Erwin-

• Gast
Re:airconditioning later inbouwen
« Reactie #25 Gepost op: 16 mei 2007, 16:20:25 »
Oh ok, nou dan ben ik gewoon verkeerd geinformeerd. Maar het KAN in ieder geval wel dus

Offline Murcielaygo

• Newbie
  • Geslacht: Man
« Reactie #26 Gepost op: 16 mei 2007, 19:26:48 »
Met genoeg geld kan alles, dat blijkt ook hier...
JAN | Murciélaygo
Per 1-1-2017 neem ik niet meer actief deel aan de CityBugClub.
Wil je iets weten? Gebruik dan de zoekfunctie.
Vind je je antwoord niet? Stel DAN je vraag in een topic!

Offline pir

• Newbie
« Reactie #27 Gepost op: 24 mei 2007, 21:24:25 »
Tja, dat scheelt nogal vergeleken met het bedrag wat ze vragen als fabrieks optie! Ik denk dat iemand bij Toyota dealer Louwman in Dordrecht zich behoorlijk heeft vergist :x

chrissy

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 01 mei 2008, 19:51:06 »
Het is laten in te bouwen. Ik ga het in deze zomer inbouwen bij mijn aygo. ik heb gehoord dat het dashboard er dan uitmoet. Maar dat zie ik dan wel weer.

Ook ik overweeg nu om een airco in mijn C1-tje in te laten bouwen.
Is het jou gelukt royaygo?

In mijn 2e handsje zat er geen, toen ook niet bij nagedacht.
Maar nu ben ik aan het denken of er een airco alsnog ingezet kan worden (heb al bij een sloopbedrijf geinformeerd, hopelijk morgen antwoord) of dat ik kantelraampjes achterin zal laten plaatsen.
Ik heb een 3-deurs, en ga morgen bij de dealer kijken of de raampjes van de 5-deurs ook bij mij achterin passen.

Meer mensen die hier ervaring mee hebben??

Groetjes, Chrissy.

john

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 01 mei 2008, 22:06:26 »
neen die ruitjes passen niet in een 3 deurs en over het achterna inbouwen van een airco... daar ben je volgens mij wel niet vanaf voor 2000€ denk maar eens aan de stukken ( radiator, compressor enz) en de werkuren en dat zit er echt niet ingebouwd in 1 dagje

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #30 Gepost op: 01 mei 2008, 23:18:46 »
De ruiten van een 3-deurs zijn kleiner en worden ingesloten door de raamrubbers, bij de 5-deurs
zitten de "flaporen" vast met twee boutjes voor en de hevel achter en liggen ze OP de rubbers.
Dat gaat dus echt niet werken om dat over te zetten...

En de A/C, tja.... Als je de hele topic hebt gelezen weet je dat het zeker KAN, maar niet echt goedkoop is.
Royaygo riep meer dan een jaar geleden dat hij dit ging laten doen. Ik verwacht dat als dat inmiddels gedaan
was hij dit wel zou melden. Hij is nog wel actief, maar de laatste keer hier is ook alweer een maand geleden,
dus of je nog een antwoord van 'm kunt verwachten?
JAN | Murciélaygo

john

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 02 mei 2008, 02:17:33 »
De ruiten van een 3-deurs zijn kleiner en worden ingesloten door de raamrubbers
ze zijn gewoon geplakt en niet in rubber getrokken

chrissy

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 02 mei 2008, 09:38:51 »
De ruiten van een 3-deurs zijn kleiner en worden ingesloten door de raamrubbers, bij de 5-deurs
zitten de "flaporen" vast met twee boutjes voor en de hevel achter en liggen ze OP de rubbers.
Dat gaat dus echt niet werken om dat over te zetten...

En de A/C, tja.... Als je de hele topic hebt gelezen weet je dat het zeker KAN, maar niet echt goedkoop is.
Royaygo riep meer dan een jaar geleden dat hij dit ging laten doen. Ik verwacht dat als dat inmiddels gedaan
was hij dit wel zou melden. Hij is nog wel actief, maar de laatste keer hier is ook alweer een maand geleden,
dus of je nog een antwoord van 'm kunt verwachten?

Was er al bang voor, dat de klapraampjes niet op de 3-deurs zouden passen.  :(
Dank voor je antwoord.

Ik weet dat het achteraf inbouwen van de airco een dure grap gaat worden, maar wil toch eens offertes laten maken, een andere auto MET airco bouwen vind ik zelf geen optie, mijn autootje bevalt me goed, wie weet wat die andere auto aan mankementen heeft!
Ik hou jullie op de hoogte!  ;)

gerben1986

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 02 mei 2008, 10:14:07 »
Misschien is het sneller, makkelijker en goedkoper om jouw C1 op marktplaats te zetten en een vergelijkbare C1 MET airco terug te kopen.
Dan ga je er misschien maar een paar honderd euro op achteruit.
En ik ben wel benieuwd naar de offertes die je krijgt, want ik zit ook te overwegen om alsnog een airco in te bouwen. Eventueel wil ik het bouwen zelf wel doen, samen met een maat. Maar de onderdelen zijn waarschijnlijk ook al prijzig.
Dus als je die informatie met mij (ons) wilt delen, dan graag!

john

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 02 mei 2008, 11:59:48 »
airco zelf inbouwen ? ik ben ook ervaren autotechnieker en ik zou er niet aan willen beginnen vroeger toen ik bij toyota werkte heb ik tientallen aircos gestoken in hiace busjes maar zonder enige weet een volledige airco plaatsen ? ik wil je niet onderschatten maar toch , als ik eens gekeken heb moet volgens mij de motor eruit of tenminste losgezet worden , ik zie zelfs dealers zeggen als je om offerte komt vragen dat ze het niet willen doen , velen onderschatten het hier denk ik alleen nog maar aan de onderdelen compressor , radiator ,andere kachel ,electronica,leidingen enz
dat tesamen kost zeker al meer dan 1000€ , en dan nog het inbouwen , sommige leidingen kun je gewoon niet meer plaatsen zoals in de fabriek zonder ver doorgedreven demontage
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2008, 12:03:23 door john »

chrissy

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 02 mei 2008, 16:12:21 »
Misschien is het sneller, makkelijker en goedkoper om jouw C1 op marktplaats te zetten en een vergelijkbare C1 MET airco terug te kopen.
Dan ga je er misschien maar een paar honderd euro op achteruit.
En ik ben wel benieuwd naar de offertes die je krijgt, want ik zit ook te overwegen om alsnog een airco in te bouwen. Eventueel wil ik het bouwen zelf wel doen, samen met een maat. Maar de onderdelen zijn waarschijnlijk ook al prijzig.
Dus als je die informatie met mij (ons) wilt delen, dan graag!

Je lijkt mijn vriend wel, die zegt ook: dat geld wat je eventueel aan een airco zou besteden, kun je beter besteden aan een nieuwere C1 met airco, heb je meteen een autootje die wat jonger is!  :)
Maar heb mijn citroentje net 7 maanden, en wil hem zeker nog niet weg doen.
Hij is van juli 2005 dus nog behoorlijk jong, met 20.000 op de teller.
De offerte voor de airco komt nog, zou inderdaad zo tussen de 2.000 en 2.500 euro uitkomen.

En de klapraampjes van een 5-deurs passen inderdaad niet, ik heb het samen met die man staan te bekijken.
Wel ook een offerte gevraagd voor een zonnedakje, is natuurlijk ook een optie.

Wel zonnegordijntjes gekocht, scheelt ook alweer.
Die voor de achterruiten is klik-en-play, voor de achterruit moet je even 2 boutjes losschroeven, klemmetje er tussen, boutjes er weer op en klaar.

Ik hou jullie op de hoogte!

Chrissy

PS mocht het toch zo zijn dat ik me helemaal gek laat maken, en er staat hier per ongeluk ineens een 5-deurs C1 met airco voor de deur, zijn jullie de eersten die het weten  ::)

john

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 02 mei 2008, 18:37:00 »
onderschat het niet om die zonneschermpjes te installeren heb ze ook zitten en inderdaad lijkt eenvoudig 2 boutjes lossen maar daar hangt de ganse achterklep aan vast en ik zeg het je ze zijn zeer kort die boutjes en dan heb je plots het raam in je handen en klappen die scharnieren om , was ik blij dat er nog iemand in men buurt was want alleen was het nooit gelukt die scharnieren opnieuw mooi uit te lijnen met de ruit voor zover offtopic maar toch even die waarschuwing

chrissy

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 02 mei 2008, 19:27:47 »
onderschat het niet om die zonneschermpjes te installeren heb ze ook zitten en inderdaad lijkt eenvoudig 2 boutjes lossen maar daar hangt de ganse achterklep aan vast en ik zeg het je ze zijn zeer kort die boutjes en dan heb je plots het raam in je handen en klappen die scharnieren om , was ik blij dat er nog iemand in men buurt was want alleen was het nooit gelukt die scharnieren opnieuw mooi uit te lijnen met de ruit voor zover offtopic maar toch even die waarschuwing

Dank!!
Ik ben er nog niet mee aan de slag geweest, we gaan het morgen monteren.
Met z'n tweeën dus.....
Anders maar 1 voor 1 die boutjes, lijkt me handiger.  :D

chrissy

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 10 mei 2008, 09:30:40 »
Nou, gister nog maar eens even gebeld met de dealer, dat jochie van vorige week was blijkbaar zijn kladblaadje met mijn telefoonnummer kwijt!!   >:(
Airco is idd tussen 2.000 en 2.500 euri, doe ik dus niet.
Een kanteldak is € 417 incl BTW en montage, een schuifdakje € 638.
Ook een beste prijs, weet ook niet of ik het ga doen.

Vanmiddag loop ik er wel even binnen, kijken wat mijn gebakje opbrengt als ik een andere auto MET airco zou kopen.  8)

En de zonneschermpjes bewijzen zijn dienst nu wel !!
Het achterste hebben we met z'n tweetjes gedaan, inderdaad hield ik ineens de ruit in mijn hand.
Ze passen perfect, kost wat maar dan heb je ook iets goeds.

john

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 10 mei 2008, 11:57:03 »
haha, het is gevaarlijk die achterste zonneschermen plaatsen , op de site staat er dan eenvoudige montage ...

Offline REFZ

• Forum Provider
  • Newbie
    • CityBugClub
« Reactie #40 Gepost op: 10 mei 2008, 13:03:13 »
Het valt echt wel mee hoor ik heb ook een zonnescherm achter.

Je moet de bouten één voor één losdraaien en ook maar een klein beetje. Want het "zonnescherm-klembeugeltje" is misschien maar 1,5mm dik dus je hebt maar weinig ruimte nodig om het onder de bout te kunnen schuiven en weer handvast te draaien. Als je klaar bent met de ene kant doe je past de andere kant. Als beide kanten klaar zijn dan kan je het zonnescherm onder de verschillende klembeugeltjes plaatsen en daarbij kan het nodig zijn dat je de bouten weer even iets los moet draaien om het klembeugeltje te verdraaien zodat het zonnescherm goed wordt vastgeklemd. Als het zonnescherm goed zit, draai je voor de zekerheid de bouten nog iets aan, maar vast is vast, want anders loop je risico dat je achterruit kapot gaat. Na een week of 2 heb ik voor de zekerheid gecheckt of de bouten nog goed vastzaten.

Doe die smartphone weg en ga uiterst rechts rijden...
Ex CityBug: Showtopic Peugeot 107 XS (09-2006 - 08-2013)

Cloudsurfer

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 05 augustus 2009, 15:18:04 »
Hallo allemaal, sorry dat ik dit oude draadje omhoog haal, maar ik zit met eenzelfde 'probleem'.

Ik heb onlangs een Aygo gekregen van mijn ouders, een 2e handse. Er zit geen airco in, en dat vind ik in deze warme tijden toch wel een gemis. Ik lees hier dat het mogelijk is hem later te laten inbouwen, maar de prijzen vallen heel erg uiteen. De een heeft het over 1000 euro, de ander over 2500 euro.

Nu vind ik om en nabij 1000 euro geen probleem. Ik heb namelijk niks betaald voor de Aygo, dus ik heb nog wel wat centjes over. Maar 2500 euro... dan kan ik eigenlijk net zo goed deze Aygo inruilen voor een nieuwe.

Dit draadje is alweer bijna anderhalf jaar oud. Is er misschien iemand hier die een dergelijke operatie ondertussen heeft ondergaan? En zo ja, hoeveel was je eraan kwijt?

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #42 Gepost op: 05 augustus 2009, 15:21:30 »
Reken echt op €2500, €1000 was de prijs bij aanschaf en voor dat geld
heb je de losse onderdelen nog niet eens, laat staan de arbeidstijd...
JAN | Murciélaygo

Cloudsurfer

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 05 augustus 2009, 16:18:34 »
Net even een rekensommetje gedaan. Zou voor een nieuwe Aygo met inruil toch meer dan dat kwijt zijn, ruim 4000€. Dan klinkt die 2500€ een stuk aantrekkelijker. Vind het ook weer zo onpersoonlijk om een goedbedoeld kado van m'n ouders weg te doen voor iets anders/nieuwers.

Als ik het ga doen zal het in elk geval voor de zomer van 2010 zijn, dus ik heb nog wel even bedenk tijd. 

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #44 Gepost op: 05 augustus 2009, 16:39:08 »
Een kleine modificatie aan je raambediening (zodat je vanaf
links ook rechts kunt bedienen) of een sunroof lijken mij dan
toch echt betere investeringen dan achteraf A/C in (laten) bouwen...
JAN | Murciélaygo

quorion

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 05 augustus 2009, 18:50:19 »
Dank pa ma, voor de nieuwe auto.
Geen airco? dan ruil ik hem in hoor :P

Denk dat een sunroof idd een betere optie is.

Cloudsurfer

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 06 augustus 2009, 06:48:08 »
Dat kan misschien wel een optie zijn. Alhoewel ik bang ben dat een sunroof, net als open ramen, alleen effectief zijn bij lage snelheden.

Ik ga vandaag nog even langs de dealer, dan kan ik dit nog even met hen bespreken.

Cloudsurfer

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 06 augustus 2009, 10:51:48 »
Sorry voor de dubbele post!

Ik kom zojuist van dealer Louwman Den Haag om nog wat spulletjes uit mijn oude auto te halen. Heb direct geinformeerd over de airco. Het is gewoon mogelijk, je moet uitgaan van een hele dag werk. Levertijd van alle onderdelen en planning duurt ongeveer 8 weken. De prijs, inclusief montage, werd geschat op 1600-1800 euro.

Dat vind ik nog wel te overzien, zeker gezien ik nog jaren met de Aygo zal moeten doorbrengen.

Toyo freak

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 06 augustus 2009, 11:46:47 »
Persoonlijk is het een berg geld, aan de andere kant.
Ga je hem straks inruilen of verkopen.
Het 1e wat ze vragen zit er airco in  ;)

Cloudsurfer

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 06 augustus 2009, 12:44:54 »
Het blijft natuurlijk een hele investering. Maar het is vooralsnog niet zeker of ik het ga doen. Kijk, ik kan natuurlijk ook de volgende zomer gewoon een soortgelijke occasion zoeken. Maar voor een auto met slechts 15.000 op de teller (bj 2007) vind ik dat dan ook weer zonde.

Die 1600 euro kan ik natuurlijk wel goed gebruiken om de auto eens lekker op te leuken ;) sowieso een spoilertje, nieuwe velgen en een toerenteller.