Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Verzameltopic: Kraken van de stoel  (gelezen 28584 keer)

john

• Gast
Re: het kraken van de stoel
« Reactie #25 Gepost op: 16 juni 2009, 14:56:40 »
mijn stoel kraakte na 1 jaar ook enorm maar ja kheb ermee leren leven ,en ja, nu anderhalf jaar later kraakte hij absoluut nooit meer enkel soms nog de passagiersstoel omdat daar bijna nooit iemand zit

DarkShine

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 16 juni 2009, 15:02:33 »
Ik vraag me de laatste dagen af wat ik hoor kraken. Straks op de terugweg (Maastricht-Heerlen) van 't werk eens in de gaten houden of het de stoel is.

Berrychello

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 17 juni 2009, 21:30:07 »
Bij mij kraakt de passagiersstoel als er iemand op zit. Verder heel soms de bestuurdersstoel, maar dat mag geen naam hebben...

Iesieaygo

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 17 juni 2009, 22:11:05 »
Ben dus niet de enige die er last van heeft. Alleen mijn passagiersstoel kraakt (gelukkig zit er niet vaak iemand naast me) en mijn remmen piepen, maar volgens mij kan dat geen kwaad. Ik ga er in ieder geval niet speciaal voor terug. Mocht ik een keer bij de dealer zijn dan zal ik het wel vragen. Mijn Aygo is trouwens 4 maanden oud.

kevertje34

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 19 juni 2009, 20:34:59 »
Krakende stoelen....heb mijn 107 nu net 1,5 week en de passagiersstoel begint te kraken ???!!! Het is niet het gordel issue, en alleen als er iemand opzit!
Ik ga komende week naar de dealer, daar eens even vragen wat ze er aan gaan doen.....

Ik post mijn bevindingen....

kevertje34

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 20 juni 2009, 22:25:44 »
OK, vandaag bij de dealer geweest, deze geeft aan dat er met Frankrijk moet worden gepraat over wat te doen met de stoel. De monteur heeft wel getracht om de vering te "smeren" maar helaas zonder resultaat. Hij gaf aan dat dit nog nooit eerder was voorgekomen, maar ja zoals op t forum te lezen is is dit een ander verhaal.

Zodra er nieuws is zal ik dit postenn...

kevertje34

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 23 juni 2009, 14:22:21 »
Zojuist bij de dealer geweest en heb in de werkplaats meegekeken naar de krakende stoel. Iets wat voorkomt bij de 107 is dat het gedeelte waarmee je de stoel laat "kantelen" kan kraken. Deze bleek bij mij niet te kraken, maar het bleek de montagebout te zijn die rechtsachter in de pass. stoel zit. Deze zat dusdanig vast dat er nog net geen geweld aan te pas moest komen om deze los te krijgen. Nadat de bout "vast" was gezet was het kraken inderdaad verdwenen .

In dit geval was er dus niets mis met de stoel zelf, maar met de bevestiging van de stoel aan het chassis.

Mocht het terugkomen laat ik dat weten!

nozel

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 19 juli 2009, 09:05:19 »
Bekend probleem, ik ben al minimaal vier keer bij de Peugeot dealer geweest. En hij kraakt erger al tevoren inmiddels. De dealer kwam met de boodschap dat ik niet te veel mag verwachten van de 107 in vergelijking met de 207 bijvoorbeeld. Hoe dom is dat? Ik heb nog garantie. Andere dealer proberen misschien? Ik heb nog garantie tot oktober...

kier

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 19 juli 2009, 09:41:30 »
Mijn bestuurdersstoel en achterbank kraken tijdens bochtenwerk. Zodra ik me er echt aan ga irriteren(en ja dat moment gaat echt een keer komen) ga ik ook even langs de dealer.

quorion

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 19 juli 2009, 10:36:39 »
Je mag er niet te veel van verwachten? denk dat je dealer je probeert af te wimpelen :S

Offline E.T

• Erelid CityBugClub
  • Newbie
  • Geslacht: Man
  • Loves BUGS
« Reactie #35 Gepost op: 19 juli 2009, 13:32:10 »
Gewoon er op aandringen dat het word opgelost .
Anders contact op nemen met Peugeot Nederland . ::)
Is toch van de gekke dat als je dat gekraak steeds moet aanhoren bij elke bocht . >:(
AY-GO ride my AYGO when AY-GO.......................You know  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De aarde hebben we niet geerfd van onze ouders, maar we hebben hem te leen van onze kinderen .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie niet durft te dromen slaapt alleen maar .

blauweleeuw

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 19 juli 2009, 16:08:09 »
inmiddels ben ik een heel stuk verder en zwaar ontevreden over de oplossing die de peugeot leverd.

wat het probleem is met het kraken komt door de steun onder de stoel die op de vloer vast zit gelast.

bij mijn is er waarschijnelijk 1 of meerdere lassen los of gescheurd die het kraken veroorzaken.dit betreft geen constructie/productiefout volgens de dealer?bij een auto waarbij vanaf de eerste dag het kraken er is >:(
ben nu 6 keer bij de dealer geweest en er wordt doodleuk een draadeind dwars door de vloer gemaakt als oplossing :-\
ook werd er gezegd dat de dealer niks meer aan het probleem wil doen omdat de auto niet door hun verkocht is?hoezo garantie door heel nederland.

nu ben ik zo ver dat een andere dealer met schadeherstel de auto gaat maken kwa bodem en direct gaat kijken of de steun opnieuw gelast kan worden.

we zullen wel zien hoe peugeot en de dealer het probleem verder gaat oplossen  ::)

Ouweel

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 22 juli 2009, 16:44:16 »
Zojuist bij de dealer geweest en heb in de werkplaats meegekeken naar de krakende stoel. Iets wat voorkomt bij de 107 is dat het gedeelte waarmee je de stoel laat "kantelen" kan kraken. Deze bleek bij mij niet te kraken, maar het bleek de montagebout te zijn die rechtsachter in de pass. stoel zit. Deze zat dusdanig vast dat er nog net geen geweld aan te pas moest komen om deze los te krijgen. Nadat de bout "vast" was gezet was het kraken inderdaad verdwenen .

In dit geval was er dus niets mis met de stoel zelf, maar met de bevestiging van de stoel aan het chassis.

Ik had ook na een week een krakende passagiersstoel. Het geluid was hoorbaar met en zonder passagier en kwam van de montagebout. Jawel, ook rechtsachter. De garage heeft de vier bouten aangedraaid en het krakende geluid is nu weg.

Ik hoop dat het geluid weg blijft.
Op gescheurde lassen, een draadeind en schadeherstel zit ik niet te wachten.

blauweleeuw

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 23 augustus 2009, 18:35:33 »
zo eindelijk goed nieuws de peugeot dealer in utrecht heeft het probleem opgelost in 1 keer ,daar kunnen ze in den bosch nog wat van leren ;D

de steun die op de bodemplaats zit gelast is opnieuw vast gezet en ze hebben ook direct de schade die in den bosch was gemaakt opgelost 8)

wat ik begreep van de man was dat er 3 lassen gescheurd waren van de steun ::)lijkt me toch een fabrieksfoutje :P

VinWij

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 24 augustus 2009, 09:48:08 »
Bij Toyota is het kraken een bekend probleem, er is zelfs een servicebulletin over (wist mijn dealer te vertellen). Stoel wordt zonder problemen onder garantie volledig vervangen. Zit nu een week een nieuwe in en is muisstil.

Wellicht handig om hiernaar te verwijzen bij je dealer. Bij Toyota doen ze iig niet moeilijk! Iesie, ik zou dus gewoon terug gaan!

Offline yohanneman

• Newbie
  • You mAygo when Aygo
« Reactie #40 Gepost op: 24 augustus 2009, 12:18:38 »
Bij Toyota is het kraken een bekend probleem, er is zelfs een servicebulletin over (wist mijn dealer te vertellen). Stoel wordt zonder problemen onder garantie volledig vervangen. Zit nu een week een nieuwe in en is muisstil.

Wellicht handig om hiernaar te verwijzen bij je dealer. Bij Toyota doen ze iig niet moeilijk! Iesie, ik zou dus gewoon terug gaan!

Dat is een goed bericht! Ik had de afgelopen weken al af en toe dat ik dacht iets te horen van de passagiersstoel. Gisteren werd het ineens wel heel erg, toen hoorde ik de stoel bij elke kuil en elke bocht kraken. Ik wilde het nog een tijdje aankijken, bang dat een echt goede oplossing pas na meerdere bezoeken bij de dealer gevonden zou worden. Ik kan nu gaan kijken wanneer ik tijd heb om langs de dealer te gaan, dan kan die stoel gewoon vervangen worden.
Mijn bug verbruikt maar benzine :)

Aygo 03-2009 @ 75,6PK/108Nm met K&N openlucht filter

Iesieaygo

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 24 augustus 2009, 20:55:02 »

Nou, dat is goed nieuws! Ik heb er eigenlijk alleen last van als ik een passagier naast me heb zitten en dat is over het algemeen niet zo vaak. Maar ALS ie er dan zit word ik gek van dat gekraak. Ik zeg dan ook altijd voor de grap tegen hem, zit toch eens stil!

VinWij

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 25 augustus 2009, 10:04:03 »
Ik had van het kraken meestal ook niet zo'n last, maar bij sommige snelheden op de snelweg begon die stoel ritmisch te bewegen op de trilling van de weg. Daarbij ging hij dan ook tikken, en dat was echt super irritant!

Ben blij met de stilte in de auto! Ik rij sowieso altijd in stilte (geen radio e.d), dus dat getik valt dan alleen maar extra op!

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 25 augustus 2009, 18:30:00 »
Bij mij wordt ook het stoelframe vervangen. Geen enkel probleem.

P.S. geen radio???

quorion

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 28 augustus 2009, 08:50:41 »
soms is het inderdaad heerlijk om geen radio aan te hebben. lekker luisteren naar het gebrom van de auto :D

VinWij

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 28 augustus 2009, 10:02:39 »
Ik rij nooit met radio. Zelfs als ik uren in de auto zit (naar België of het oosten van het land ofzo) is het lekker stil.

Autorijden is voor mij vooral een manier om tot rust te komen, omdat het een van de weinige ruimtes is waar ik echt alleen kan zitten. Dan hoef ik geen geluiden erbij behalve natuurlijk de normale rijgeluiden. Gewoon om even het hoofd leeg te laten lopen en tot rust te komen.

Dan moeten er natuurlijk niet van die trage schapen voor je zitten in de stad oid, want dan zit ik me alweer op te vreten... Maar op de snelweg? Heerlijk! Het zou mij niet storen moest er geen radio in de auto gezeten hebben, ware het niet dat dat mijn vriendin wel heel erg zou storen :).

aygo123

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 28 augustus 2009, 10:13:57 »
mijn passagiers stoel is gaan kraken na ong 40.000km, maar hij heeft een eigen humeur.. de ene keer als er iemand opzit kraakt de stoel niet en de andere keer weer wel ook met dezelfde persoon op de stoel haahaa

Mocht mijn volgende aygo mystic bleu hetzelfde probleem vertonen dan zal ik dit keer wel naar de dealer gaan.

Offline HellStorm666

• Newbie
  • Leon 1P FL 1.8TSI - GSX-R 1000 L0
« Reactie #47 Gepost op: 28 augustus 2009, 11:13:50 »
wordt er met dit kraken van de stoel ook het trillen van de passagiersstoel bedoeld?
Hier heb ik nl. last van.
Als ik over een iets hobbelig weggetje rij (klinkers of straat schade) dan gaat de passagiersstoel heen en weer trillen/klapperen.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?
ATU Tuned: 81,6pk @ 5767rpm & 115,9Nm @ 4342rpm [/size][/left]
Mijn Aygo

kier

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 28 augustus 2009, 16:59:58 »
wordt er met dit kraken van de stoel ook het trillen van de passagiersstoel bedoeld?
Hier heb ik nl. last van.
Als ik over een iets hobbelig weggetje rij (klinkers of straat schade) dan gaat de passagiersstoel heen en weer trillen/klapperen.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Mijn passagiersstoel heeft ook de nodige vibraties. Ben dus ook wel benieuwd naar een oplossing (behalve sportstoelen plaatsen  ;D )

Ouweel

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 04 september 2009, 12:58:08 »

Ik had ook na een week een krakende passagiersstoel. Het geluid was hoorbaar met en zonder passagier en kwam van de montagebout. Jawel, ook rechtsachter. De garage heeft de vier bouten aangedraaid en het krakende geluid is nu weg.

Ik hoop dat het geluid weg blijft.
Op gescheurde lassen, een draadeind en schadeherstel zit ik niet te wachten.

Het kraken is weer begonnen.

Wordt vervolgd.