Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Verzameltopic: Kraken van de stoel  (gelezen 28583 keer)

rjw

• Gast
Re: het kraken van de stoel
« Reactie #50 Gepost op: 04 september 2009, 13:47:46 »
Bij mijn Aygo van 3 maanden oud begint de passagiers stoel ook te kraken(het bekende matras geluid) vooral tijdens het nemen van een bocht en het ljkt wel steeds erger te worden >:(

neographikal

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 04 september 2009, 15:35:34 »
Bij Toyota is het kraken een bekend probleem, er is zelfs een servicebulletin over (wist mijn dealer te vertellen). Stoel wordt zonder problemen onder garantie volledig vervangen. Zit nu een week een nieuwe in en is muisstil.

Wellicht handig om hiernaar te verwijzen bij je dealer. Bij Toyota doen ze iig niet moeilijk! Iesie, ik zou dus gewoon terug gaan!

Waar kan ik dit vinden? Dan neem ik het mee naar de dealer, want ik word er zo onderhand ook gek van. Telkens als ik door de bergen ben wezen rijden zit het gekraak er weer. Ik vertrek morgen richting Italie, dus wordt ongetwijfeld vervolgd. :)

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 04 september 2009, 18:11:08 »
Ik heb ook een nieuwe stoel sinds een dag. Weer helemaal stil

Ouweel

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 13 september 2009, 19:27:27 »
Ik ben afgelopen week bij de garage geweest. Het euvel en de oplossing zijn bekend bij Peugeot, een en ander heeft te maken met de wijze waarop de montagebouten door de rails in de bodemplaat worden vastgezet (goed centreren? :-\).

Mijn garage heeft de aanwijzing uitgevoerd en het kraken is weg. 8)

P.S. Het leek erop alsof het kraken uit de zitting van de stoel komt, toch zat de oorzaak ergens anders. ;)

Later,

Ouweel

Sabas

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 19 september 2009, 00:33:39 »
Ook de bestuurdersstoel van onze Aygo begint te kraken en dan met name in de bochten.
In het begin kon ik dit nog wel negeren voor m'n gevoel maar ik begin er de laatste tijd steeds meer (onbewust) op te letten.
Ik heb ook het idee dat de passagiersstoel ook begint te kraken niet in de mate van de bestuurdersstoel maar nu ik toch meer geluiden hoor viel het me op.

Ik had eerst het idee om dit probleem pas bij de 1e onderhoudsbeurt aan te kaarten maar begrijp nu via het forum dat dit meer voorkomt.
Toch weer erg handig zo'n forum van mede-eigenaren van een BUG!!!

Ik zal het laten weten hoe het is gegaan.
We gaan morgen even langs

Madman

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: 19 september 2009, 13:31:40 »
Ik heb ook gemerkt dat ik het kraken in de passagier stoel heb..echter hoor ik ook kraken achter in de auto...volgens mij komt dat van de veering ofzo? Voornamelijk als ik de auto op de handrem heb staan en dan uitstap...dan kraakt echt de gehele auto....en dan HARD ook....geen zacht geluidje? is dit normaal?

quorion

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 19 september 2009, 15:28:44 »
Eeen hard krakend geluid bij handrem heb ik ook gehad met de honda, bleek dat de remblokken droog gemonteerd waren.
beetje kopervet acherop deed wonderen, en het was weg

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 19 september 2009, 15:31:16 »
GEEN koper vet gebruiken zodra je een auto hebt met ABS.

Offline Murcielaygo

• Newbie
  • Geslacht: Man
« Reactie #58 Gepost op: 19 september 2009, 16:38:08 »
Waarom geen kopervet met ABS?
Is dat omdat de sesoren kunnen vervuilen of om een andere reden?
JAN | Murciélaygo
Per 1-1-2017 neem ik niet meer actief deel aan de CityBugClub.
Wil je iets weten? Gebruik dan de zoekfunctie.
Vind je je antwoord niet? Stel DAN je vraag in een topic!

neographikal

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: 19 september 2009, 16:44:47 »
ik heb Van Gent verzocht om een permanente oplossing voor het gekraak, aangezien ik alle lapmiddelen onderhand wel gehad heb. Dus ik hoop dat ik gewoon een paar nieuwe stoelen krijg en dat het dan voorbij is. 't Is in ieder geval strontvervelend zo :)

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #60 Gepost op: 19 september 2009, 16:48:35 »

Je kunt hier storingen van krijgen. Daarom zijn er tegenwoordig tig middeltjes zonder koper erin verwerkt. Google er maar eens op.

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #61 Gepost op: 19 september 2009, 17:00:54 »
Je kunt hier storingen van krijgen.

Ah, het gata dus om het koper!?
JAN | Murciélaygo
Per 1-1-2017 neem ik niet meer actief deel aan de CityBugClub.
Wil je iets weten? Gebruik dan de zoekfunctie.
Vind je je antwoord niet? Stel DAN je vraag in een topic!

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 19 september 2009, 17:04:56 »
Yep.

Sabas

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 19 september 2009, 20:43:06 »
We zijn vandaag bij de dealer geweest en hebben daar met de verkoper gesproken.
Een leuk gezellig gesprek gehad over hoe de auto('s) bevielen en hij gaf aan volgende week even tussen 9-17 langs te komen aangezien er vandaag (zaterdag) helaas geen monteur aanwezig was.

Ik zal proberen de auto volgende week even langs te brengen als dit met het werk en de werktijden lukt.
Het begint me nou toch wel te irriteren dat krakende geluid bij elke bocht.
Ben benieuwd hoe men dat gaat oplossen...

quorion

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 19 september 2009, 20:45:51 »
honda ha idd gen abs :P beetje montage pasta anders.
zou trouwens niet zelf gaan klooien ermee.
gewoon naar de dealer maar

Sabas

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 27 oktober 2009, 22:04:25 »
Tijdje geleden alweer maar ik ben iets later dan gepland vorige week bij de dealer geweest voor het kraken van de stoel.
Goede ontvangst daar gehad en terwijl ik mijn koffie rustig kon opdrinken en de net nieuwe binnen gekomen Aygo's kon gaan bewonderen zou de chef-monteur kijken naar de stoel.
Na een kwartiertje kwam hij weer met de mededeling dat het nu opgelost moet zijn nadat hij de stoel wat gesmeerd had.

En ja hoor gelijk de eerste de beste rotonde eens even goed genomen en het blijft muisstil in de auto!!  ;D
Oplossing was om de rails eens goed in te vetten.

....Nu een week later begint de passagiersstoel te kraken, maar weer eens langs gaan voor de koffie

neographikal

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 05 november 2009, 11:21:03 »
ik heb Van Gent verzocht om een permanente oplossing voor het gekraak, aangezien ik alle lapmiddelen onderhand wel gehad heb. Dus ik hoop dat ik gewoon een paar nieuwe stoelen krijg en dat het dan voorbij is. 't Is in ieder geval strontvervelend zo :)

Ik werd doorgestuurd naar Tiemens die weer geprobeerd heeft het met vilt en spray op te lossen. Dag later zit het gekraak er weer, dus ik ga nu bij Van Gent aansturen op vervanging van de stoelen. Dit is om gek van te worden....telkens wanneer ik wegtrek of de koppeling intrap kraakt die stoel weer. Idem voor de passagiersstoel.

neographikal

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: 30 november 2009, 15:40:18 »
Ah fijn, langs Van Gent geweest, de bedoeling was om het probleem te onderzoeken. Na een uur was de auto klaar, rondje gereden bij de dealer, inderdaad: het leek weg te zijn, 't zou aan de bodemplaat liggen. Ik rij naar huis, de eerste de beste snelwegoprit: krrggt krrggt. Weer terug. Monteur was weer dik anderhalf uur bezig, probleem niet opgelost, het zou nu toch aan de stoelen liggen.

Ze willen nog steeds de stoelen niet vervangen, dus nu heb ik weer een afspraak voor reparatie staan. Ah fijn, ik zal het maar weer afwachten...
« Laatst bewerkt op: 30 november 2009, 15:48:31 door neographikal »

Offline E.T

• Erelid CityBugClub
  • Newbie
  • Loves BUGS
« Reactie #68 Gepost op: 30 november 2009, 18:38:57 »
Kerel ik wou dat ik af en toe het geduld van jou had .
Petje af .
We hopen dat het helemaal tot tevredenheid goed zal komen .

grt  Anja  en  Epke
AY-GO ride my AYGO when AY-GO.......................You know  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De aarde hebben we niet geerfd van onze ouders, maar we hebben hem te leen van onze kinderen .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie niet durft te dromen slaapt alleen maar .

blauweleeuw

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: 30 november 2009, 20:07:00 »
Bij mijn begint nu ook de linker voorstoel te kraken dus van de week maar weer terug en deze ook laten vast lassen :-[

jeroen-sport

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 01 december 2009, 17:24:25 »
Vast laten lassen? waaraan?

blauweleeuw

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: 01 december 2009, 18:37:25 »
de steun aan de stoel aan de bodem die zit standaard gepuntlast en laat wel eens los is gebleken

Ouweel

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: 02 december 2009, 12:21:34 »
Ik ben afgelopen week bij de garage geweest. Het euvel en de oplossing zijn bekend bij Peugeot, een en ander heeft te maken met de wijze waarop de montagebouten door de rails in de bodemplaat worden vastgezet (goed centreren? :-\).

Mijn garage heeft de aanwijzing uitgevoerd en het kraken is weg. 8)

P.S. Het leek erop alsof het kraken uit de zitting van de stoel komt, toch zat de oorzaak ergens anders. ;)

Later,

Ouweel

Het blijft goed gaan ! 8)

quorion

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 05 december 2009, 11:48:00 »
Gister toen de radio uitstond hoorde ik het ook, zachtjes piepen in de stoel. :S dus ook ik kan hiermee retour naar de garage.
Komt naar mijn idee uit de leuning, en niet de montage rails

Quest

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: 11 december 2009, 10:08:31 »
Mijn aygo begond na 60.000 kilometer ook de bijrijderstoel flink hard te kraken/piepen tijdens bochten en remmen. Later begon dit ook bij de rijders stoel te beginnen.

Bij de grote beurt van vorige week, heb ik dit probleem gemeld, en hebben ze de stoelen helemaal los gehaald en weer vastgezet.  Dit zou het probleem oplossen. Ook vertelde ze me dat dit een bekend probleem was, en toyota de dealers er al over geinformeerd had.

Nu een week later is de rijders stoel veel harder gaan kraken/piepen dan voorheen. Bijrijders stoel heb ik nog niet veel gebruikt, dus kan daar nog niks op aan geven.

Aangezien mijn garantie in jan de 3 jaar bereikt, ben ik net weer naar de garage gegaan. Ze gaan nu wederom kijken of ze het kunnen oplossen. Na 15min kreeg ik een telefoontje van de garage, de monteur kon niks horen als ie de stoel bewoog, het kraken kon weleens van het piepschuim zijn bij je voeten. Dit is natuurlijk niet het geval, aangezien ik niet gek in mijn hoofd ben, dus gaan ze nu rondjes rijden om het geluid te achterhalen. Ik wacht nu op het volgende telefoontje,wordt vervolgd.....
Update

Ze kunnen niks vinden, samen ook even een test rondje gedaan, maar helaas kan ik het geluid niet 123 te voorschijn toveren. Ik ga nu goed in de gaten houden wanneer het gaat kraken en waar ongeveer, zodat ik beter kan vertellen waar het zit.

« Laatst bewerkt op: 11 december 2009, 11:10:16 door Quest »