Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Waardevastheid Bugs  (gelezen 8970 keer)

JanF

• Gast
Re: Waardevastheid Bugs
« Reactie #25 Gepost op: 27 januari 2011, 07:41:03 »
Volgens mij is het verstandiger om langer dan drie jaar in je auto te blijven rijden. Ik heb in mijn vorige auto zeven jaar gereden,en kreeg bij inruil nog de helft van de nieuwwaarde terug! Dan ben je toch geen dief van je eigen portomonee. Dus over zeven jaar zie ik wel weer wat er dan voor mijn 107 terug komt.

Groeten Jan,

miekje

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 27 januari 2011, 21:05:59 »
Volgens mij is het verstandiger om langer dan drie jaar in je auto te blijven rijden. Ik heb in mijn vorige auto zeven jaar gereden,en kreeg bij inruil nog de helft van de nieuwwaarde terug! Dan ben je toch geen dief van je eigen portomonee.

Ik ben super blij met mijn 2e hands BUG, vind het ook onzin om extra geld te lenen voor een auto. Ik had zelf al het geld bij elkaar gespaard om uiteindelijk heel vrolijk mijn eerste auto te kopen. En na 3,5 jaar dubben toch alsnog voor de aygo gegaan, absoluut geen spijt van als ik zie wat hij nu waard is en wat hij nieuw kost. Verder zal ik de komende jaren nog in mijn BUG rijden, ja moet net zolang meegaan als de auto van me ouders die rond dezelfde tijd aangeschaft is en het enige verschil is dat ik veel meer kilometers maak dan hun, maar dat maken ze waarchijnlijk in de zomervakantie wel weer goed.

Daan C

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 27 januari 2011, 23:05:44 »
De restwaarde doet me weinig, ik rijd de bug tot ie niet meer kan, en dan nog kan ik een ander motorblokje overwegen.. de koets zal weinig lijden, 10000km per jaar, en als ie niet rijd, staat ie in een verwarmde garage..

Maar misschien "leuk" om eens mee te nemen in het topic,
Mijn Bug was voor de dealer juist minder waard door zijn airride.
Voor mij een meerwaarde van dik 2600 euri, maar de dealer kan er niets mee, niet standaart, geen garantie op te geven, en dus niet showroomwaardig  ;)
De kuipstoelen waren, voor het inruilen, door de vorige eigenaar omgeruild voor de standaart, op verzoek van de dealer. (helaas voor mij, als nieuwe eigenaar)

Voor een liefhebber geld dit natuurlijk niet, maar ''grote'' mods als een bodykit, stoelen die er niet inhoren, herrieuitlaat, en noem het maar op, kan juist leiden tot waardevermindering bij een dealer.

Ook van een auto met een nette "sport"uitlaat, en een k&n kit.... denkt men al snel van dat ermee "geraced" is :-\ en daar zal de prijs dan op afgestemd worden bij evt. particulieren kopers. Kan je wel een boekje met tabellen en cyfers hebben, zo gaat dat nu eenmaal >:(

En dan moeten we nog zien hoe erg de waarde gaat kelderen als eenmaal zeker is wanneer de nieuwe modellen uitkomen.. ::)

Offline DG

• Newbie
  • Geslacht: Man
« Reactie #28 Gepost op: 27 januari 2011, 23:48:18 »
Om aan te sluiten op het verhaal van Daan C:

Ik heb precies hetzelfde ervaren toen ik mijn Ibiza wilde inruilen. 2 jaar eerder bij de dealer gekocht voor een bepaald bedrag.
Bodykit geplaatst, schroefset eronder en nog veel meer van dat soort leuke en vooral dure veranderingen. Bij elkaar een bedrag wat minstens gelijk stond aan de aanschafwaarde.
Had vooraf voor mezelf besloten genoegen te nemen met een inruilwaarde gelijk aan de aanschafwaarde.
Maar wat kon ik terugkrijgen: Een kwart van de door mij betaalde prijs 2 jaar geleden! :o Een flinke domper dus..
Dus 1/8 deel van de prijs wat ik er bij elkaar voor heb betaald!

Als ik hem in originele staat zou brengen zou ik minstens het dubbele krijgen, maar de dealer adviseerde mij om de auto particulier te verkopen.(Natuurlijk uit eigen belang, omdat hij bang was de auto moeilijk te verkopen)

Heb toen besloten te proberen de auto te verkopen en anders in originele staat te brengen en de onderdelen los verkopen.
Uiteindelijk nadat de auto lang te koop te heeft gestaan een liefhebber gevonden die mij wel de prijs wilde betalen welke ik voor ogen had.

Dus na mijn idee kun je het het beste het volgende doen met uitgebouwde auto's:
- Een liefhebber zoeken die de waarde er wel van inziet.
- Of in originele staat brengen en inruilen, en de onderdelen los verkopen.

Voor mij één groot voordeel dat de dealer geen goede inruilwaarde gaf: Nu heb ik een bug, anders had ik mijn auto ingeruild op een Seat.. ;D