Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Verzameltopic: Lederen stuur  (gelezen 26122 keer)

Frankie1974

• Gast
Verzameltopic: Lederen stuur
« Gepost op: 24 juli 2009, 21:44:40 »
Vroeger stond ie in de accessoirelijst en in de optielijst van Toyota: het lederen stuur. Nu niet meer... Maar, ik wil er nog steeds wel 1 hebben. Autobekleders zijn geloof ik niet zo dol op sturen met leder bekleden. Het schijnt nogal tijdrovend en lastig te zijn.

Wie o wie kent een bedrijf in regio Noord Holland die het wel kan en doet, tegen normale prijzen?   Moet je je auto dan 2 dagen daar laten staan? Indicatie voor de prijs...???

Wie heeft er een lederen Toyota stuurwiel? Hoe bevalt dat?

ben benieuwd.....
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2012, 11:35:41 door Franzz »

jeroen-sport

• Gast
Re:Verzameltopic: Lederen stuur
« Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2009, 11:01:35 »
Ik heb een lederen stuurwiel van Toyota. Het bevalt heel erg goed.

Men gebruikt als basis je eigen stuurwiel wat men dan ook gaat bekleden. Het is dus ook een nabouw actie. Je stuur wordt er een fractie dikker van, maar ik met mijn grote handen vind dit alleen maar fijn.

Offline Xpression

• Newbie
  • Geslacht: Man
  • Toyota Aygo Xpression
« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2009, 11:14:52 »
@Frankie1974: er staan nog 2 leren sportsturen in de catalogus: 1tje die te bestellen is in combinatie met leren bekleding (€ 275,=) en 1tje die los te bestellen is van TMS (€ 234,=). Dus dat is wellicht de mogelijkheid. Dit laatste stuur staat echter niet meer in de accessoire-lijst van Toyota, maar wel in de brochure per 1 juni 2009: Accesoires Aygo
Het eerste stuur staat op pagina 1, het 2de stuur staat op pagina 3 bij Toyota Motorsport Accessoires.
Voor een ontspannen vakantie in het Harz-gebergte! Pension Haus Christa Braunlage

Offline E.T

• Erelid CityBugClub
  • Newbie
  • Loves BUGS
« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2009, 11:45:44 »
We hebben ook een leren stuur in 2 kleuren (zwart -blauw ). 8)
Hebben het hier in Enschede laten doen gelijk met de stoelen en de bank en de armsteun.
Het bevalt uitstekend . 8)
Tikkeltje dikker maar dat voelt juist lekker aan .
Maar ja het bedrijf is in Enschede. :o
Succes.
En laat ééns horen wat het geworden is . ???
AY-GO ride my AYGO when AY-GO.......................You know  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De aarde hebben we niet geerfd van onze ouders, maar we hebben hem te leen van onze kinderen .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie niet durft te dromen slaapt alleen maar .

john

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2009, 14:29:41 »
bij irmsher is er 1 te bestellen voor 231€

Offline Xpression

• Newbie
  • Toyota Aygo Xpression
« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2009, 17:55:17 »
Dat zal dan een stuur zijn voor een Peugeot of Citroën en niet voor Toyota.
Voor een ontspannen vakantie in het Harz-gebergte! Pension Haus Christa Braunlage

Offline vlietmansje

• Newbie
« Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2009, 21:44:48 »
Wie heeft er een lederen Toyota stuurwiel? Hoe bevalt dat?

ben benieuwd.....

Mijn Aygo is bij aflevering door de dealer voorzien van leer op het stuur: even het stuur eraf en eentje uit de showroom er op, na week omruilen, de airbag werd overgezet (doen ze wél voorzichtig, overigens!).
Het geheel is dus dikker, en ben er nu wel aan gewend.

Onze Yaris uit 1999 had af fabriek leer op het stuur, en dat had dus een dunnere rand, vond ik eigenlijk prettiger.

Als je in de buurt bent kun je wel komen uitproberen, de Yaris is overigens ingeruild...

john

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 25 juli 2009, 23:21:28 »
die van irmsher passen ook op een toyota , alledrie hebben ze hetzelfde stuur alleen de centers zijn bij allen anders

Offline REFZ

• Forum Provider
  • Newbie
    • CityBugClub
« Reactie #8 Gepost op: 26 juli 2009, 00:34:51 »
Is dat echt zo John?
Is de basis van het stuur voor alle bugs dus gelijk?
En zitten de verschillen dan uitsluitend in de center kap?

Op zich is dat natuurlijk wel weer heel slim qua fabricageproces.
Doe die smartphone weg en ga uiterst rechts rijden...
Ex CityBug: Showtopic Peugeot 107 XS (09-2006 - 08-2013)

RaymonK

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 26 juli 2009, 11:40:02 »
Ik heet geen John, maar dit klopt inderdaad...

tis ook grappig om te zien dat bij de aygo de vorm van de airbag
precies aansluit op het stuur... daar waarbij dit bij de vorm van de
airbag van de C1 absoluut niet het geval is.

Offline yohanneman

• Newbie
  • You mAygo when Aygo
« Reactie #10 Gepost op: 27 juli 2009, 13:35:10 »
@Frankie1974: er staan nog 2 leren sportsturen in de catalogus: 1tje die te bestellen is in combinatie met leren bekleding (€ 275,=) en 1tje die los te bestellen is van TMS (€ 234,=).

En wat veroorzaakt het prijsverschil? Ik heb zelf ook dat TMS stuur, de dealer kon me ook niet vertellen wat nu het verschil was (ziet er op het oog hetzelfde uit), dus heb ik natuurlijk voor het goedkoopste stuur gekozen.
Mijn bug verbruikt maar benzine :)

Aygo 03-2009 @ 75,6PK/108Nm met K&N openlucht filter

dvdhout

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 27 juli 2009, 13:43:50 »
Ik heet geen John, maar dit klopt inderdaad...

tis ook grappig om te zien dat bij de aygo de vorm van de airbag
precies aansluit op het stuur... daar waarbij dit bij de vorm van de
airbag van de C1 absoluut niet het geval is.

Bij mijn C1 sluit de center gewoon mooi aan met het stuur hoor...
Zie het verschil niet in met een Aygo

RaymonK

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 27 juli 2009, 18:42:00 »
als je naar het stuur van de c1 kijkt is de airbag groter en ronder dan bij zijn 2 broertes (of zusjes..) de 107 en aygo. terwijl het stuur zelf aan de achterkant de vorm heeft van iig de airbag van de aygo (van de 107 weet ik het niet zeker) achter het stuur is dit dus duidelijk te zien. Heb op mn werk zowel bij een aygo als bij een c1 de airbag unit er af gezien en dan is toch duidelijk te zien dat het stuur meer de vorm heeft van de airbag van de toyota dan van de c1. Waar het uiteindelijk om gaat is natuurlijk dat de stuurtjes op de airbag na identiek zijn.
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2009, 18:47:16 door RaymonK »

jaccco

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 27 juli 2009, 23:08:46 »
als je naar het stuur van de c1 kijkt is de airbag groter en ronder dan bij zijn 2 broertes (of zusjes..) de 107 en aygo. terwijl het stuur zelf aan de achterkant de vorm heeft van iig de airbag van de aygo (van de 107 weet ik het niet zeker) achter het stuur is dit dus duidelijk te zien. Heb op mn werk zowel bij een aygo als bij een c1 de airbag unit er af gezien en dan is toch duidelijk te zien dat het stuur meer de vorm heeft van de airbag van de toyota dan van de c1. Waar het uiteindelijk om gaat is natuurlijk dat de stuurtjes op de airbag na identiek zijn.

Airbags van alledrie de auto's passen op elkaars stuurwiel. De vorm van de achterkant is precies gelijk, alleen het design op de voorkant is anders.
Momenteel heb ik op mijn Peugeot stuur een C1 airbag zitten. Alles past, de basis van de sturen zijn ook drielingen. Airbags zijn ook even groot.
Door het andere design van de voorkant van de airbags, is het een soort gezichtsbedrog dat het groter of kleiner lijkt. Ik moest ook eerst goed kijken, of er wel een C1 airbag op zou passen. Dus wel.  ;)

zie hier mijn topic van mijn lederen stuurwiel: http://www.citybugclub.nl/index.php?topic=2642.525

« Laatst bewerkt op: 27 juli 2009, 23:13:34 door Jacco »

Offline Wouter K.

• Pro Driver
  • Newbie
  • 4LR Drivers Team
    • 4Landenrit
« Reactie #14 Gepost op: 02 april 2011, 00:31:45 »
Even een schopje voor het topic, dankzij dit artikel.. Denk dat er, dankzij Fred, vele zullen volgen! 16 euro en een uurtje werk... ;-)

Nu eerst nog even de juiste maten meten en dan aan de slag! ;D
C'est le ton qui fait la musique!

http://www.4landenrit.nl
Verstuurd vanaf mijn buurvrouw 😜

jumper

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 02 april 2011, 08:00:47 »
 ;DLederen Stuurwiel (rode stiksel) I-000 €170.00   Direct leverbaar Productdetails

Kijk eens bij de clubsponsor Citybug parts ;D

Hanne

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 02 april 2011, 09:46:33 »
Citaat van: Wouter K.
Even een schopje voor het topic, dankzij dit artikel.. Denk dat er, dankzij Fred, vele zullen volgen! 16 euro en een uurtje werk... ;)

Idd! Dank Wouter voor het schopje :P... Ga vanmiddag mijn broer even uit de tuin kapen voor het opmeten :P Laat je ons weten als jij het al voor elkaar hebt? Dan zouden we bijv. het topic wat kunnen concretiseren en de link incl. maat kunnen toevoegen, zodat mensen meteen weten wat ze moeten bestellen.

Offline Xpression

• Newbie
  • Toyota Aygo Xpression
« Reactie #17 Gepost op: 02 april 2011, 10:40:01 »
Ik denk persoonlijk dat een echt leren stuur beter in de hand ligt dan zo'n hoes, maar moet daarbij wel melden dat ik de hoes nog nooit in handen heb gehad en dus geen vergelijkend warenonderzoek heb kunnen doen; ik weet alleen van mijn eigen leren stuur dat het een flink stuk beter rijdt dan het standaard plastic stuur.
Loop je met zo'n hoes ook niet het risico dat, na verloop van tijd, de naden wat losser gaan zitten en dat de hoes gaat schuiven/glijden?

Offline Wouter K.

• Pro Driver
  • Newbie
  • 4LR Drivers Team
    • 4Landenrit
« Reactie #18 Gepost op: 02 april 2011, 12:07:06 »
Ben even aan het meten geweest net en Fred had gelijk (uiteraard! :) ) : je moet inderdaad maat "F" hebben! "Breedte" v/h stuur is 10,3 en diameter 37,2...dus maat "F" :   diameter 37,0-39,5 cm, breedte 9,7-10,4 cm

Dus ik ga 'm zo maar 's bestellen!

@Xpression: uiteraard is een OEM lederen stuur kwalitatief zéker beter, maar voor de prijs van een gemiddeld lederen stuur kun je 10 lederen hoezen kopen... ;)
Wat betreft het losser gaan zitten van de naden: ik denk dat het heel belangrijk is dat je sowieso -weer zoals Fred al aangaf- een heel sterk garen moet halen bij een speciaalzaak en dan is het een kwestie van heel secuur vastnaaien.. Volgens mij worden originele lederen sturen óók handgemaakt, dus ik zeg maar zo: Wat zij kunnen moeten we zelf ook kunnen! Toch ;D

Offline F Nathans

• Newbie
  • 107 Driver Arnhem
« Reactie #19 Gepost op: 02 april 2011, 13:09:32 »
Hahaha ja iid Wouter,het stuurtje ligt in de hand als van een audi A8!!!!(jij en ik weet hoe dat voelt) :D
Tuurlijk zal een orgineel stuur mooier afgewerkt zijn,maar het ligt zeker niet minder fijn in de hand!! :)
En schuiven of rafelen of wat dan ook nog geen last van gehad.
En dat voor al die €€€!!! ;D (€15,95!!!! :o ::) :P
Gr. Fred

Offline E.T

• Erelid CityBugClub
  • Newbie
  • Loves BUGS
« Reactie #20 Gepost op: 02 april 2011, 16:40:26 »
Ja dat stuurtje van Fred ziet er inderdaat goed uit  8) en dat voor 15,95  :o
AY-GO ride my AYGO when AY-GO.......................You know  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De aarde hebben we niet geerfd van onze ouders, maar we hebben hem te leen van onze kinderen .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie niet durft te dromen slaapt alleen maar .

Hanne

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 02 april 2011, 21:28:08 »
De site kan denk wel een hoop bestellingen tegemoet zien! ;) Wouter, laat je het resultaat zien als 'ie bij jou erom zit?

Offline Wouter K.

• Pro Driver
  • Newbie
  • 4LR Drivers Team
    • 4Landenrit
« Reactie #22 Gepost op: 02 april 2011, 23:32:59 »
Wouter, laat je het resultaat zien als 'ie bij jou erom zit?

Túúrlijk!! (Eerst maar ff wachten hoe lang het duurt voor 'ie binnenkomt...) :D

Hanne

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 03 april 2011, 12:12:01 »
Zo... net de stuurhoes besteld... :D

Trouwens, de letter 'F' moet het sowieso zijn, want dat is de enige maat waarbij de dikte, breedte, van het stuur boven de 10cm uitkomt... :P
« Laatst bewerkt op: 03 april 2011, 12:14:56 door Hanne »

torretje-driver

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 03 april 2011, 12:16:02 »
waren de gaatjes voor t stikken nou al voorgeprikt of toch niet?