Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Verzameltopic: Lekkage binnen  (gelezen 31226 keer)

dave1250

• Gast
Verzameltopic: Lekkage binnen
« Gepost op: 10 november 2009, 21:14:40 »
[modbreak=ModBreak door Murcielaygo]
LET OP!
  Er waren TWEE Lekkage-topics.
  Kun je in dit topic dus niet vinden wat je dacht, kijk dan ook eens HIER
.
[/modbreak]

hallo allemaal,heb sind 1 week een hagelnieuwe aygo,en ben er erg blij mee.alleen heb ik toch last van een kleine lekkage.het komt niet van de deurrubbers(hier is duidelijk een regenwater afscheiding te zien die buiten blijft).het water komt onder de speaker vandaan,dus achter het kunststof paneel thv speaker.wat kan dit zijn,en kan ik dit zelf oplossen???
groet dave
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2013, 16:43:39 door Murcielaygo »

Offline sinistr

• Donateur Brons 2014
  • Newbie
  • Geslacht: Man
  • Wheelwhores.com Dedicated diehard wheel geek
Re: lekkage binnen
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2009, 21:57:24 »
Lasnaad of lekage via de voorruit. Door de dealer na laten kijken, Is mijn advies je hebt 3 jaar garantie tenslotte op een nieuwe. Ik heb het zelfde gehad met mn vorige bug komt het toevallig langs je rechterspeaker naar beneden? Ik zou de kap eff weghalen en een flesje water langs de rand van je voorruit leeggooien [ tussen de ruit en de a styl het kwam bij mij toen ook vanonder de kap vandaan.

Btw welkom om het grootste kleine auto forum van nederland

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2009, 22:25:52 »
Bedoel je de deur-speaker?

Daar heb ik over gelezen; het schuim achter de speaker is
poreus en dan kan er water vanaf de zijruit doorsijpelen.
Terug naar de dealer, dan zouden zij een andere
"kuip" moeten plaatsen van een dichtere kunststof...
JAN | Murciélaygo
Per 1-1-2017 neem ik niet meer actief deel aan de CityBugClub.
Wil je iets weten? Gebruik dan de zoekfunctie.
Vind je je antwoord niet? Stel DAN je vraag in een topic!

djnatio

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2009, 09:14:00 »
Gewoon even naar de dealer gaan. (garantie)

Ik heb van de week ook m`n auto naar de dealer gebracht, omdat ik last had van een denk ik ``ergere lekkage`` die zelf aan de passagier kant achter was te ``voelen``

Omdat er wel wat mensen zijn die last hebben van lekkage (aygo,107,c1) dacht ik eerst dat het ook niet door de deurrubbers zou komen.

Na hem even naar de dealer gebracht te hebben. Werden er nieuwe rubbers geplaatst en gelukkig werkte dat voor m`n geval.

In ieder geval succes met je probleem, en welkom op het forum!

franzz

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 11 november 2009, 10:24:32 »
Ook zijn de deurrubbers vervangen, en de binnenpanelen zijn aangepast! Op 1 of andere manier zou het water de deur IN lopen, i.p.v. dat het er OMheen hoort te gaan!

Dit schreef ik gisteren in mijn show topic...
En dat hebben ze direct aangepast..

En ik ben een aygorijder, die geen water in zn auto heeft gehad..
Hij trok dat paneel eraf (schrok van de instapverlichting ;D, en ging extra voorzichtig te werk) en begon daar wat te knippen en te plakken, bij navraag bleek het dus om die lekkage te gaan..

dave1250

• Gast
lekkage deuren
« Reactie #5 Gepost op: 14 november 2009, 23:30:01 »
hallo allemaal,er is al veel geschreven over lekkage.ik heb zelf ook last van een kleine lekkage in de deuren.water druppelt via speakers(speaker isolatie is niet goed afgekit),en komt achter kunsstof paneel naar beneden.hierdoor onstaat er een plasje op het onderste portier rubber thv speakers. heeft iemand een idee waardoor je dit speaker isolatie kunt vervangen??
groetjes dave

Offline Murcielaygo

• Newbie
Re: lekkage deuren
« Reactie #6 Gepost op: 15 november 2009, 12:13:07 »
Als je auto nog in de garantie valt gewoon mee naar de dealer gaan...

[modbreak]Ik heb je topics samengevoegd, aangezien ze hetzelfde probleem lijken te behandelen.[/modbreak]
JAN | Murciélaygo

Sebasss

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 15 november 2009, 17:51:20 »
de kit van de isolatie achter de speaker zit niet goed aangedrukt als je dat goed doet zal het verholpen zijn.
vanuit toyota word er bij een klacht van water lekkage een soort afvoer gootje bij het portier op de auto geplakt dat is garantie.

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #8 Gepost op: 15 november 2009, 20:18:45 »
Dat watergootje zal dit specifieke probleem echter niet verhelpen:
het water dat langs de speaker ACHTER het deurpaneel lekt komt
daar namelijk langs de ruitrubbers, dat is heel normaal en daar verandert
een extra gotje of rubber aan de bovenkant van de deur niets aan.

Het is een bekend probleem (iig in de UK) dat et foam achter de speakers
water doorlaat en er zijn betere vervaningen voor, dus DAT moeten ze doen.
JAN | Murciélaygo

Offline vlietmansje

• Newbie
« Reactie #9 Gepost op: 15 november 2009, 20:25:37 »
Een 3-deurs basis-model heeft toch geen speakers, maar speelt hier dezelfde problematiek?

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #10 Gepost op: 15 november 2009, 20:30:58 »
Ik denk dat modellen zonder speakers dit probleem niet of minder hebben omdat
daarbij geen "kuipje" is dat de deur in steekt en dus minder snel water zal opvangen.
JAN | Murciélaygo

dave1250

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 28 november 2009, 20:19:08 »
beste lezers,iedereen denkt steeds dat het door de speakers komt dat er water achter het deurpaneel vandaan komt.ik ben er intussen achter dat er nog een oorzaak is.zoals ik al schreef in een vorig topic,blijft er soms condens staan boven in de raamrubbers(aan binnenzijde deur) dit sijpelt via het raamrubber naar beneden.bij de meeste auto's loopt het raamrubber door in de deur,maar bij de aygo stopt het achter het paneel waar je de buitenspiegel in verstelt.hier kan dus bij vochtig weer een waterstraaltje onderuit lopen,wat zo naar het paneel van de speakers loopt.nu lijkt het dus dat het water daar vandaan komt. ik heb geprobeerd dit op te lossen,door het spiegel paneel los te halen,en een beetje kit tussen het raamrubber te doen,zodat je het water(condens) begelied naar de binnenkant van de deur.tot op heden is alles droog.

franzz

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 30 november 2009, 08:12:12 »
Ik ben by de dealer geholpen met dit euvel. kwist het namelyk niet, maar de dealer heeft er op voorhand wat aan gedaan! by navraag viel het onder garantie!

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #13 Gepost op: 30 november 2009, 18:49:33 »
En ik heb de oorzaak van mijn lek ook gevonden: mijn vele geknutsel aan de raambediening :D

Bij het keer op keer verwijderen van de deurpanelen blijkt dat de rubberen afdichtingsringetjes
die achter de onderste klik-dingetjes zitten verloren en/of kapot waren gegaan, waardoor er
lekwater van de ruiten via de binnenkant van de deur (da's normaal) naar beneden liep
en langs de kliks naar de interieurzijde van de deur liep, ACHTER het deurpaneel.

Vanachter dat paneel liep het dan omlaag, kwam op de deurrubber te liggen en als er "genoeg"
(lees teveel) water lag liep het "keurig" over de rubber naar beneden onder de rechter stoel.
Ik heb nu dus uit een oude binnenband nieuwe rubbertjes geknipt en geponst en het probleem
lijkt opgelost. Om daar zeker van te zijn heb ik nu wat talkpoeder onder het paneel gesmeerd;
als het dan weer gaat lekken is meteen duidelijk waar, want dan is de talk weg...
JAN | Murciélaygo

JeeWee

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 30 november 2009, 22:45:29 »
Vanochtend had ik even een goede schrik gekregen!
De voorruit was aan de binnenkant net zo nat als de douche-muur, nadat je gedoucht hebt!
Zat vol met condens en druppels!!! Begrijp echt niet hoe dit nu ineens kan!
In de winter had ik wel eens dat er een heel dun laagje ijs aan de binnenkant kwam.
Maar nu vriest het niet eens en toch had ik een super vochtige voorruit!

Iemand die dat ook zo erg heeft zoals ik het beschreef hierboven?

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #15 Gepost op: 01 december 2009, 01:13:12 »
Die van mij zat vanochtend tweezijdig potdicht gevroren :D
Buitentemp was op moment van krabben toch 7 boven nul...
JAN | Murciélaygo

hawie

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 18 december 2009, 21:58:07 »
Ik rijd zelf in een Peugeot 107 en heb ook last van lekkage. Ga hiermee a.s. maandag 21 december naar de Citroen dealer omdat mijn Peugeot dealer er niets kosteloos aan wil doen, aangezien dit buiten de garantie valt. Hun service gaat tot aan de deur!
Heb inmiddels over dit euvel van lekkage een bericht naar Tros Radar gestuurd, omdat ik vind dat alle dealers dit kosteloos op zouden moeten lossen; of er nou wel of niet nog sprake is van garantie.....

Offline Joey

• Newbie
  • Elsloo (Zuid-Limburg)
    • Joey's FlickR
« Reactie #17 Gepost op: 18 december 2009, 22:12:15 »
Heb inmiddels over dit euvel van lekkage een bericht naar Tros Radar gestuurd, omdat ik vind dat alle dealers dit kosteloos op zouden moeten lossen; of er nou wel of niet nog sprake is van garantie.....

Dat gaat je niet lukken. Niet iedere bug heeft hier last van.
De eerste bugs waren er in 2005. Je kunt toch niet na 5 jaar bij je dealer aankloppen en zeggen,
ik heb sinds een week last van een lekkage. Doet u dit even kostenloos in orde maken.
Ik snap je punt, maar het lijkt me totaal niet haalbaar.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly. ]

hawie

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 18 december 2009, 22:21:33 »
Hallo Joey,

Is waarschijnlijk ook niet haalbaar. Maar mijn Peugeot is pas van januari 2007 en heb ik in aug. 2008 gekocht. Er staat nu pas 14.000 km op de teller. Had vorige winter ook af en toe last, maar heb er toen de ernst niet van ingezien (had ik dat maar wel gedaan...)
Is toch ook een stukje service of niet dan, ook al valt het nu niet meer binnen de garantie. Het gaat hier wel om een fabrieksfout.
Ben ook erg ontevreden over mijn dealer, die me doodleuk vertelt hier nog nooit van gehoord te hebben en om maar naar de Citroen dealer te gaan, aangezien ik daar ook mijn 1e en tot nu toe enige kleine onderhoudsbeurt heb laten doen.

Ik hoop alleen dat de deurrubbers nu dan wel het probleem op lossen?!

Offline Murcielaygo

• Newbie
« Reactie #19 Gepost op: 19 december 2009, 00:06:06 »
Het gaat hier wel om een fabrieksfout.

Als dat zo zou zijn zouden ze het ALLEMAAL hebben en dat is niet.
Ik wens je succes, maar schat je kansen ERRUG laag in...
JAN | Murciélaygo

Offline vlietmansje

• Newbie
« Reactie #20 Gepost op: 19 december 2009, 11:34:26 »
Ho ho, een fabrieksfout en een constructiefout zijn twee verschillende zaken!

Een constructiefout hebben ze allemaal, en worden vaak met terugroepactie of tijdens regulier onderhoud hersteld.
Een fabrieksfout wordt tijdens de fabriacage gemaakt, bv een lasnaad die nét niet goed pakt of gekit wordt. Die moet hersteld worden na melding van de klant, al dan niet tijdens de garantieperiode.

Offline E.T

• Erelid CityBugClub
  • Newbie
  • Loves BUGS
« Reactie #21 Gepost op: 20 december 2009, 12:44:24 »
Dus er gewoon voor gaan Hawie .
Niet geschoten is altijd mis .
En laat eens horen wat je hebt bereikt .
Ook goed voor anderen met het zelfde euvel.
Succes.
AY-GO ride my AYGO when AY-GO.......................You know  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De aarde hebben we niet geerfd van onze ouders, maar we hebben hem te leen van onze kinderen .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie niet durft te dromen slaapt alleen maar .

verhoej

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 25 december 2009, 19:45:14 »
Vandaag was het bij mijn hagelnieuwe aygo ook zover, een cm water voor de passagiers stoel. :(

Sabas

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 03 januari 2010, 12:33:22 »
Ik denk dat dit de juiste plek is om mijn bericht te plaatsen.
Ik heb op het forum gelezen dat bij de matig sprake is van condens, onze Aygo is hierop helaas geen uitzondering.
Des te blijer zijn we dan we een uitvoering hebben genomen met airco.

De laatste tijd met dit weer wordt het steeds erger en erger qua condensvorming van binnen.
Regelmatig moet ik niet alleen de buitenzijde van ramen krabben maar ook de binnenzijde van de voorruit.
Afgelopen week was de voorruit van binnen helemaal nat zo erg zelfs dat mijn anti-condensspons de hoeveelheid water niet eens meer aan kon.
Gisteren bereikte het probleem zijn toppunt.....
Heel de voorruit zat aan de binnenkant vol me druppels   :o

Het lijkt mij dat ondanks dat dit een misschien niet de meest dure auto is dat dit toch niet normaal is met een hagelnieuwe auto (4 maanden)
Ik weet niet hoe erg het bij jullie is qua condensvorming maar denk dat dit toch onacceptabel is.

Toyo freak

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 03 januari 2010, 12:43:23 »
Ik weet hoe je je voelt, daarom was ik voor de zoveelste keer teruggegaan en me geld teruggeisst. ;)
Alleen kreeg ik me geld terug mits ik iets nieuws kocht, en dat werd een nieuwe Aygo.