Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Verzameltopic: Lekkage  (gelezen 143681 keer)

Brimbrammer

• Gast
Verzameltopic: Lekkage
« Gepost op: 18 oktober 2006, 18:41:44 »
[modbreak=ModBreak door Murcielaygo]
LET OP!
  Er waren TWEE Lekkage-topics.
  Kun je in dit topic dus niet vinden wat je dacht, kijk dan ook eens HIER
.
[/modbreak]

Hier een waarschuwing voor mensen die een 5 deurs Aygo hebben of besteld hebben.

De  rubbers bij de achterruiten zijn niet goed en laten bij regen water door wat na enige tijd in het interieur te zien zal zijn.
Er loopt dan water langs uw deuren de Aygo in, dit is te zien vanaf de ruit tot de speakers (aan de schanier kant van uw achterdeuren dus)
Dit gebeurd druppels gewijs maar toch.

Het probleem is inmiddels bekend bij Toyota en de huidige rubbers mogen niet meer geleverd worden aan de dealers.
Men is druk bezig om een ander ontwerp rubber te maken en er zal dan wellicht een soort van terug roep actie komen.
Echter is het nieuwe en dus goede ontwerp nog niet klaar en wil men het zo stil mogelijk houden ondanks dat het probleem bekend is.

Let hier dus op en ga naar uw garage, dan zullen de rubbers vervangen worden zodra ze leverbaar zijn.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2013, 16:41:25 door Murcielaygo »

Boy

• Gast
Re: Verzameltopic: Lekkage
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2006, 21:06:19 »
Balen als zoiets bij je nieuwe auto wordt geconstateerd.
Hoop dat er niet teveel ''schade'' zal ontstaan  :?

Alex

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2006, 21:12:38 »
Idd, anders rijden we straks allemaal in rijdende badkuipen... ;)

Het wordt dus een kwestie van in de gaten houden en wachten op het bericht...

Mad-Matt

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2006, 21:57:45 »
krijg gelijk mr2 flashbacks :D

Dus toch maar een 3 deurs :)

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2006, 22:21:18 »
Ik heb hetzelf ook inderdaad en heb er flink achterheen gezeten.
Dat ging eerst niet echt soepel omdat Toyota het stil wilde houden blijkbaar.
Nu blijkt het dus een bekend probleem (er komen immers steeds meer klachten omdat er grote aantallen Aygo,s verkocht zijn) en in principe heeft iedere 5 deurs de foute rubbers.
Maar men is dus inmiddels al bezig met een oplossing en nogmaal, het is alleen bij de 5 deurs bij de klap raampjes achter..
Het zijn geen grote hoeveelheden water maargoed, het hoort niet...........

Mijn dealer werkt overigens geheel mee gelukkig.

Ik zal mensen met een 5 deurs al wel willen aanraden om gewoon naar de dealer te gaan, des te eerder heb je nieuwe rubbers.
Zodra ze beschikbaar zijn wordt ik per direct gebeld.

Alex

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2006, 23:20:56 »
Ik heb tijdens het wassen de tuinslang erop gericht, maar kon na het wassen geen druppels vinden, wellicht omdat het achterraam van de C1 iets anders qua vorm is :?:

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2006, 16:49:39 »
Wellicht heb je ook tekort het water erop gehad, zo hadden ze het eerst bij mij ook getest en toen bleef het ook droog. :?

Alex

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 09 november 2006, 22:13:37 »
Citaat van: Brimbrammer
Wellicht heb je ook tekort het water erop gehad, zo hadden ze het eerst bij mij ook getest en toen bleef het ook droog. :?

Ik heb vanochtend hetzelfde probleem geconstateerd, ik zat dus eerst naar het verkeerde deel van de achterruit/deur te kijken!! :roll:

Om het ff duidelijk te maken heb ik een plaatje toegevoegd met een pijl, zodat iedereen weet waar in de gaten te houden:

Binnenzijde portier in het hoekje waar het raam tegen het rubber aanzit.

Vannacht heeft het behoorlijk hard geregend en vanochtend zag ik dus dat het raamrubber aan de binnenkant nat was(geen condens), het stelt niet veel voor maar toch. Gelijk vanochtend de dealer gebeld, hij had(zoals gewoonlijk) er nog noooooit van gehoord :? , meteen maar een afspraak gemaakt om langs te komen(volgende week dinsdag)

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 09 november 2006, 22:39:23 »
Dat is inderdaad de hoek waar het om gaat.

Alex

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 09 november 2006, 22:44:00 »
Dat is inderdaad de hoek waar het om gaat.

Heeft de dealer bij jou nog iets aangeboden als tijdelijke oplossing? Want anders ga ik na volgende week dinsdag wel zelf op onderzoek uit en zal de rubbers behandelen met zeer waterafstotend middel, ik heb geen zin in vocht in m'n auto, zowieso is het weer is ook al niet te best voor aankomende periode.

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 09 november 2006, 22:54:49 »
Tijdelijk nieuwe rubbers erin maar die bleken dus ook niet goed.
Deze zijn even dicht gekit aan binnenzijde rubber (ziet je dus niet) totdat er goede exemplaren zijn en moet zeggen, nu is het wel dicht.

Alex

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 09 november 2006, 23:13:15 »
Tijdelijk nieuwe rubbers erin maar die bleken dus ook niet goed.
Deze zijn even dicht gekit aan binnenzijde rubber (ziet je dus niet) totdat er goede exemplaren zijn en moet zeggen, nu is het wel dicht.

Ok thx! Daarmee is dus wel duidelijk dat het probleem tussen de aansluiting van de carosserie en het rubber is en niet tussen raam en rubber!

ThomasD

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 27 november 2006, 15:44:26 »
Hoi!

Volgens m'n garage zou er ook 'n lekkageprobleempje bij de 3-deurs kunnen zijn.
Met name aan de bovenkant v/d deur.
Wij hebben er trouwens nog geen last van. (wel bij de C-max. . .  :( )

groet; Thomas

Marth

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 27 november 2006, 16:35:10 »
Hoi!

Volgens m'n garage zou er ook 'n lekkageprobleempje bij de 3-deurs kunnen zijn.
Met name aan de bovenkant v/d deur.
Wij hebben er trouwens nog geen last van. (wel bij de C-max. . .  :( )

groet; Thomas
YES! hebbes!
Als ik mn auto was met de hoge druk spuit dan komt er aan de bestuurderskant water naar binnen!! Hoogst iritant! Nu 2 keer gehad!! Kan er wat aan gedaan worden? Naar de dealer toe?
thanks.

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 27 november 2006, 17:01:32 »
Naar de dealer toe al zou ik niet direct zeggen dat het door een hogedruk spuit komt omdat je dan bij iederen wagen dit kunt veroorzaken.

Alex

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 27 november 2006, 23:20:08 »
Ik moet a.s. donderdag voor de 3e! keer terug naar de dealer, want het lekkage probleem is nog niet opgelost. Nadat ik voor de eerste keer lekkage constateerde ben ik direct naar de dealer gegaan, deze gaf te kennen er nog niets van te weten, ze hebben toen de rubbers opnieuw ingevet en ik ben weer op pad gegaan. Na een flinke regenbui wederom lekkage en ben ik meteen naar ze toe gereden om te laten zien waar het probleem zat, de chef werkplaats zag het probleem en twijfelde geen moment om meteen nieuwe rubbers te bestellen, een paar dagen later zijn deze gemonteerd. Nadat er weer een flinke herfstbui overkwam bleek ook de nieuwe rubbers water door te laten, ook door dit meteen te laten zien moet ik mijn auto donderdag voor 3e keer brengen en gaat deze volgens de dealer niet eerder weg dan het probleem opgelost is! :o Ik krijg geheel kosteloos een leen-C1 als vervangend vervoer. Ondanks de meerdere bezoeken ben ik blij met de service van de dealer, het probleem rijkt verder dan alleen maar een rubber vervangen, wellicht toch een ontwerpfoutje?? :)

Overigens denk ik dat meer mensen dit probleem hebben, maar het nog niet ondekt hebben, check dus het onderste hoekje van je achterruitje. Ik heb ook regelmatig contact met de Toyota dealer bij ons, die vertelde ook dat de aygo's er last van hebben(5drs uitvoering)

« Laatst bewerkt op: 27 november 2006, 23:24:48 door Alex »

Offline E.T

• Erelid CityBugClub
  • Newbie
  • Geslacht: Man
  • Loves BUGS
« Reactie #16 Gepost op: 28 november 2006, 08:36:47 »
Wij gaan binnen kort de auto ook eens wassen met hoge druk.
Eens kijken of die van ons ook lekt . :!:
Op het duitse forum hebben er ook enige mensen last van . :shock:
Maar niet iedereen en dat is een beetje vreemd. :?:
Jullie horen nog van ons. 8)
AY-GO ride my AYGO when AY-GO.......................You know  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De aarde hebben we niet geerfd van onze ouders, maar we hebben hem te leen van onze kinderen .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie niet durft te dromen slaapt alleen maar .

Marth

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 28 november 2006, 09:07:35 »
Naar de dealer toe al zou ik niet direct zeggen dat het door een hogedruk spuit komt omdat je dan bij iederen wagen dit kunt veroorzaken.

ja, daar is wat voor te zeggen, maar ik heb de spuit niet op dat punt gericht en er extra op gespoten. Ik ben er gewoon langs gegaan met de spuit en meteen door. Dus vind het wel raar. Ik denk dat ik iig maar eens ga bellen hierover.
FF kijken of ze mn nummer of mn stem al herkennen  :shock: :?

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 28 november 2006, 16:17:22 »
wellicht toch een ontwerpfoutje?? :)

Het is ook een ontwerp foutje en hiervoor zijn ze nu (als het goed is) een nieuw rubber aan het ontwerpen.
Het nu vernieuwen van de rubbers zal dus geen resultaat hebben vrees ik.

Ik heb er ook nieuwe inzitten maar het probleem was er nog steeds helaas.

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 28 november 2006, 16:18:38 »

ja, daar is wat voor te zeggen, maar ik heb de spuit niet op dat punt gericht en er extra op gespoten. Ik ben er gewoon langs gegaan met de spuit en meteen door. Dus vind het wel raar. Ik denk dat ik iig maar eens ga bellen hierover.
FF kijken of ze mn nummer of mn stem al herkennen  :shock: :?
Dat moet inderdaad kunnen zo je auto afspuiten dus zeker bellen.

Ron

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 27 december 2006, 21:49:15 »
Balen om dit te lezen als je hem zelf nog niet hebt. Weten jullie of dit inmiddels al opgelost is cq of er al oplossingen in beeld zijn?

Zijn er herkenningen/serienummers van de rubbers?

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 27 december 2006, 21:55:42 »
Ik zal bericht krijgen zodra er een definitieve oplossing was en heb dat nog steeds niet gehad, ik vrees dan ook dat ik hier zelf achteraan moet.
Na de nood oplossing heb ik geen water meer binnen maargoed, het is slechts een nood oplossing.
Wellicht dat de nieuw geproduceerde wagens al voorzien zijn van verbeterde rubbers.

Ron

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 27 december 2006, 22:03:19 »
Dat is te hopen...maar niet acceptabel...we gaan de toyo dealer alvast zenuwachtig maken  :lol:

frankmauser

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 28 december 2006, 13:51:34 »
ik had het met mijn 3 deurs ook maar dan van voren bij de mat
er was een puntlas niet goed door gebakken en die was af gescheurd
2 a 3 cm water onder me mat
is nu nog vochtig  :(
droogt heel langzaam.

Ron

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 28 december 2006, 13:59:42 »
ik had het met mijn 3 deurs ook maar dan van voren bij de mat
er was een puntlas niet goed door gebakken en die was af gescheurd
2 a 3 cm water onder me mat
is nu nog vochtig  :(
droogt heel langzaam.

Dat heet productie fout. Wat zei de Toyodealer?

Die van mij heb ik vanmiddag gesproken en melde dat dit bekend was maar dat het niet altijd voorkwam. Het zou zowel de 3 als 5-deurs aangaan. Toyo had nog geen oplossing maar gebruikte bij de nieuwe inmiddels andere type kit (extra) om de ruimte tussen chassie en rubber op te vullen......