Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Verzameltopic: Lekkage  (gelezen 151238 keer)

frankmauser

• Gast
Re: Verzameltopic: Lekkage
« Reactie #25 Gepost op: 28 december 2006, 18:52:23 »
is gemaakt onder garantie alleen voor dat het vocht me auto uit is duurt dat wel even
zoveel rijd ik er niet mee.
alleen de weekenden met me vriendin.
de rest doe ik op de motor  :)

Offline Murcielaygo

• Newbie
  • Geslacht: Man
« Reactie #26 Gepost op: 28 december 2006, 22:05:52 »
Op de motor?

Dan ben je wel wat vocht gewend :P
JAN | Murciélaygo
Per 1-1-2017 neem ik niet meer actief deel aan de CityBugClub.
Wil je iets weten? Gebruik dan de zoekfunctie.
Vind je je antwoord niet? Stel DAN je vraag in een topic!

Rene

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 28 december 2006, 22:41:03 »
Lekker met dit weer, maar dus wel een echt die-hard!!!

Ron

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 29 december 2006, 07:42:58 »
File leed....of echt gewoon plezier?

Offline REFZ

• Forum Provider
  • Newbie
    • CityBugClub
« Reactie #29 Gepost op: 29 december 2006, 17:48:33 »
Een collega van mij rijdt echt het hele jaar door.
Behalve als het echt glad is of met zware sneeuwoverlast etc. dan gaat ie met de auto.

Hij heeft ook verschjillende motoren en verschillende pakken en alles erop en eraan.
Doe die smartphone weg en ga uiterst rechts rijden...
Ex CityBug: Showtopic Peugeot 107 XS (09-2006 - 08-2013)

aygootje

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 07 januari 2007, 21:32:42 »
Afgelopen weken gevolgd of er bij onze 5drs die altijd buiten staat ook lekkage optreedt, Twee weken geleden de plaats waar lekkage optreed goed schoongemaakt, er was naar mijn idee wel een lekspoor(tje) zichtbaar op de lak. Vandaag weer eens gekeken, geen lekkage zichtbaar maar wat wel opvallend is dat er water staat tussen het rubber en de ruit. Volgens mij is dit niet veroorzaakt door condensvorming. Een lekspoor is niet zichtbaar. Een "overstroming" van de ruimte tussen ruit en rubber zou wel een lekspoor opleveren op de aangegeven plaats

Alex

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 07 januari 2007, 21:52:15 »
Afgelopen weken gevolgd of er bij onze 5drs die altijd buiten staat ook lekkage optreedt, Twee weken geleden de plaats waar lekkage optreed goed schoongemaakt, er was naar mijn idee wel een lekspoor(tje) zichtbaar op de lak. Vandaag weer eens gekeken, geen lekkage zichtbaar maar wat wel opvallend is dat er water staat tussen het rubber en de ruit. Volgens mij is dit niet veroorzaakt door condensvorming. Een lekspoor is niet zichtbaar. Een "overstroming" van de ruimte tussen ruit en rubber zou wel een lekspoor opleveren op de aangegeven plaats

Yep, dat is exact wat bij mij ook het probleem is, tis ook weer zo weinig dat je er makkelijk overheen kijkt. Op dit moment is Citroen Nederland er mee bezig(na aandringen bij de dealer)...

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 07 januari 2007, 22:57:52 »
maar wat wel opvallend is dat er water staat tussen het rubber en de ruit. Volgens mij is dit niet veroorzaakt door condensvorming.
Dit is inderdaad het begin, komt er dan meer water in dan komt het over het rubber heen.

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 09 januari 2007, 19:47:14 »
Vandaag gebeld door de dealer, ze wilden een afspraak maken om de nieuwe type rubbers te plaatsen in de Aygo........eindelijk.

Alex

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 09 januari 2007, 21:19:53 »
Vandaag gebeld door de dealer, ze wilden een afspraak maken om de nieuwe type rubbers te plaatsen in de Aygo........eindelijk.

Dat klinkt goed! :D Wie is jouw Toyota dealer trouwens?

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 09 januari 2007, 23:48:30 »
Schouten in Albasserdam, kom zelf uit Dordrecht en daar was destijds een slechte Toyota dealer.
Inmiddels is er wel een nieuwe eigenaar en is het allemaal beter geworden maar de mijne komt dus bij Schouten vandaan.

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 24 januari 2007, 22:38:56 »
Morgen (Donderdag) gaan de nieuwe rubbers erin, ben benieuwd.

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 25 januari 2007, 18:47:16 »
Was ik tot op heden best tevreden (op wat kleine puntjes na) over mijn dealer Schouten in Albasserdam, dit is nu omgeslagen naar zeer negatief en ontevreden.

Het volgende was afgesproken ivm het vervangen van de rubbers.
- afspraak op Donderdag 25-1-2007 (dit omdat mijn vrouw dan vrij is en de auto gemakkelijk kon brengen en heeft hiervoor zelf extra gebeld ter bevestiging).
- leen auto omdat ze na het plaatsen van het rubber ook nog wilde testen of het daadwerkelijk waterdicht is (opzich goede zaak).

Nu komt mijn vrouw vanochtend om 8.00 uur bij de garage en de ellende begon.
- nee mevrouw, de afspraak is Zaterdag 27-1-2007
Dit is dus niet waar en sterker nog, ik wilde altijd op zaterdag als er iets kleins gedaan moest worden en dat kon nooit want zaterdags zijn er geen monteurs. :shock:
Na kleine discussie hebben ze toch besloten om de auto aan te nemen en het rubber te gaan plaatsen.

- Mijn vrouw werd in eerste instantie weg gestuurd zonder leen auto, had ze lopend naar huis gemoeten ofzo.......??
Dit pikte ze dus niet dus er is een leen auto geregeld.
Bij het weg rijden kijkt mijn vrouw op de bezine meter, tank geheel leeg en dus geven ze gewoon een wagen mee met een lege tank.

- Daarna de mededeling dat de wagen vandaag niet klaar zou zijn...... :shock:
Rubbers vervangen is misschien iets van 30 minuten werk, het testen gebeurd dan in de praktijk wel lijkt me.
Meer dan één dag voor het vervangen van twee raam rubbers... :?

- Als laatste tot nu te heeft mijn vrouw om 16.00 gebeld of de wagen misschien toch klaar is.
De idioot aan de telefoon heeft niet de moeite genomen om even in de garage te kijken of aan de monteur te vragen hoever men was.
De receptie is 2 meter vanaf de ingang naar werkplaats en dan niet de moeite nemen om even te informeren...... :x

Nee, de persoon zeg doodleuk dan als ie klaar zou zijn ze wel zouden bellen.......

Al met al hoop ik morgen de wagen te gaan halen en ze zijn hier nog niet mee klaar want ik zal er diverse mensen op aanspreken morgen want dit pik ik niet.

Offline E.T

• Erelid CityBugClub
  • Newbie
  • Loves BUGS
« Reactie #38 Gepost op: 25 januari 2007, 18:55:04 »
Je hebt gelijk , maar doe morgen niets waar je later spijt van krijgt.
Het allerbeste morgen.

mvg  Epke
AY-GO ride my AYGO when AY-GO.......................You know  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De aarde hebben we niet geerfd van onze ouders, maar we hebben hem te leen van onze kinderen .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie niet durft te dromen slaapt alleen maar .

JeeWee

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 25 januari 2007, 19:08:03 »
Dit hoeft je idd niet te pikken... Maar net als Epke zeg ik hetzelfde. Want dan kunnen ze je later er nog op terugpakken, als er wat aan de auto moet gedaan worden, kleine beurt, grote beurt, APK of wat dan ook... Dat zou heel zonde zijn... Maar ik snap jouw gevoelens, want ik heb het precies hetzelfde... Alleen heb ik dat niet met mijn dealer... Daar kunnen zij goed met mijn vader en mij opschieten, pa heeft Corolla, zoon heeft Aygo!

Succes, hopelijk zet Toyota het even goed recht, want ze zijn te ver gegaan... :( Ik ben teleurgesteld in sommige mensen... Zo jammer, zonde van een leuke relatie tussen klant en dealer...

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 25 januari 2007, 19:20:26 »
Je hebt gelijk , maar doe morgen niets waar je later spijt van krijgt.
Het allerbeste morgen.

mvg  Epke
Daar ben ik inmiddels oud en wijs genoeg voor........
Ik wil gewoon de persoon spreken die hier over gaat en zal hem kort maar zeer duidelijk uitleggen dat ze verkeerd bezig zijn en dat ze mij niet meer zien.
De chef werkplaats is een goede kerel die echt zijn best doet marja, hij kan in zijn ééntje geen hele toko redden natuurlijk.

De rest daar laat duidelijk merken dat je "maar" een Aygotje het gekocht en tja, dat is wel wat minder als een Landcruiser. :?

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 25 januari 2007, 19:24:02 »
Dit hoeft je idd niet te pikken... Maar net als Epke zeg ik hetzelfde. Want dan kunnen ze je later er nog op terugpakken, als er wat aan de auto moet gedaan worden, kleine beurt, grote beurt, APK of wat dan ook... Dat zou heel zonde zijn... Maar ik snap jouw gevoelens, want ik heb het precies hetzelfde... Alleen heb ik dat niet met mijn dealer... Daar kunnen zij goed met mijn vader en mij opschieten, pa heeft Corolla, zoon heeft Aygo!

Succes, hopelijk zet Toyota het even goed recht, want ze zijn te ver gegaan... :( Ik ben teleurgesteld in sommige mensen... Zo jammer, zonde van een leuke relatie tussen klant en dealer...
Inderdaad.

Ik ben iemand die zeer service gericht is en kan dit ook erg waarderen.
Ik ben zelfs bereid om meer te betalen bij winkels die goede service verlenen maar als men dit niet kan waarmaken of zelfs misbruik van maakt dan zal ik dat zeker ook kenbaar maken.
Geld speeld in dat geval geen rol, ik wil service en als dat geld moet kosten dan moet dat maar.

Offline vlietmansje

• Newbie
« Reactie #42 Gepost op: 25 januari 2007, 19:41:12 »
De rest daar laat duidelijk merken dat je "maar" een Aygotje hebt gekocht.
Dat idee heb ik zelf ook, maar voor mij is het een Rolls Royce!

Ron

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 25 januari 2007, 19:42:34 »
[De rest daar laat duidelijk merken dat je "maar" een Aygotje het gekocht en tja, dat is wel wat minder als een Landcruiser. :?

Dit is iets wat me opvalt bij alle Toyota dealers. Zeker bij van Dorst te Breda is dit ernstig.

Azhar

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 25 januari 2007, 20:26:02 »
Waar het op neer komt is, dat ze denken dat alle mensen dom zijn en om geld te besparen ze mensen onder druk zetten. Laten we nou eerlijk zijn, meestal pikken mensen dit ook (onterecht). Maar je hebt gelijk man, je hoeft en moet dit dus niet pikken!

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 25 januari 2007, 20:40:44 »
De rest daar laat duidelijk merken dat je "maar" een Aygotje hebt gekocht.
Dat idee heb ik zelf ook, maar voor mij is het een Rolls Royce!
Laten we wel zijn, in totaal koste mijn Aygo een kleine €14.000,- (incl extra's en kosten) we hebben het hier wel over ruim 30.000 guldens........
30.000 guldens voor zo,n kleine wagen, ik verwacht dan ook dezelfde behandeling en service als iemand die een Toyota van 80.000 euro koopt. (of zullen ze dan ook niet de moeite nemen om even in de garage te kijken als de klant belt of zijn wagen al klaar is toevallig.

Dit is overigens niet mijn eerste minpuntje bij de dealer maar ze hebben tot nu toe altijd het voordeel van de twijfel gehad tot nu.......

Brimbrammer

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 27 januari 2007, 16:23:32 »
Inmiddels zitten de nieuwe rubbers erin.

De wagen heeft twee dagen bij de dealer gestaan.
Na de eerste dag heb ik gelijk 's ochtends gebeld dat ik de wagen om 14.30 op zou komen halen, hier was men het niet echt mee eens  :shock: maar heb ze rustig verteld dat ik er om die tijd zou zijn en als de slim waren zou mijn wagen klaar staan.
Bij de garage stond de wagen inderdaad klaar en na een kort gesprek over de klachten (vanuit de eerdere post) gaf men elkaar de schuld en boden excusses aan.
Maargoed, inmiddels de nieuwe rubbers erin dus en tot op heden geen water in de wagen zelf meer.
Wel wordt het randje tussen het rubber en ruit nog vochtig maar niet in zulke maten dat het water naar binnen loopt.
Hopen dat het zo blijft, dan ben ik tevreden over de rubbers opzich.

Rene

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 28 januari 2007, 21:39:01 »
Eind goed, al goed. En nu maar hopen dat ze begrijpen dat mensen die een klein autootje kopen net zoveel rechten hebben als mensen die een grote auto kopen.

frankmauser

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 29 januari 2007, 23:29:33 »
mijn 3 deaurs lekt weer
het water staat weer onder de mat waar je voeten plaats
moet je maar ens goed kijken als je een drie deurs uitvoering hebt.
til je mat op trek kunstof rondje weg kijk onder de mat dan zie je vocht.

Ron

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 30 januari 2007, 08:28:39 »
Frank,
Zie je werkelijk het vocht of voel je het?