Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: zomerbanden  (gelezen 6318 keer)

Sirion

• Gast
Re: zomerbanden
« Reactie #25 Gepost op: 25 maart 2010, 22:05:24 »
Je koopt een Bug voor de zuinigheid. "Sportief" rijden is een erg betrekkelijk begrip met zulke auto's en ja regen...... gebeurt vaak en je snelheid aanpassen is het allerbeste op dat moment. Conclusie: betaal gewoon iets meer en koop MICHELIN. Elke bandenboer zal beamen dat Michelin het beste is.

Joannes

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 25 maart 2010, 22:18:36 »
Inderdaad : de Michelin Energy dus.

Er is maar 1 band die een noghogere gebruikersbeoordeling heeft : De Michelin PilotSport PS2 (maar die is toch niet in de bugmaat verkrijgbaar).
ALLE momenteel verkrijgbare andere banden scoren bij de gebruikers minder..................

StevenQ

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 25 maart 2010, 22:28:05 »
Er worden zeker wel slechte banden gemaakt en die komen allemaal uit China :)

Offline bowie_pluis

• Newbie
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #28 Gepost op: 26 maart 2010, 07:35:31 »
Ook ik had graag de Michelinband gewild... maar die zijn dus gewoon niet in 175/50/15 te krijgen! Net wat ik al eerder aangaf, in deze maat heb je gewoon niet veel keus!

ronama

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 26 maart 2010, 08:40:12 »
ik heb op de c1 de std michelin, prima band verder maar in natte omstandigheden toch niet optimaal..
datzelfde probleem heb ik ook met de c5 daar liggen de Michelin primacy Hp
ook een prima band maar wederom in de regen niet overtuigend..

daarom ga ik de volgende keer weer eens terug naar Uniroyal, deze banden hebben mij in natte omstandigheden altijd goed geholpen.
'

StevenQ

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 26 maart 2010, 08:45:25 »
. Elke bandenboer zal beamen dat Michelin het beste is.

daar zit misschien de grootste marge op??

als dat namelijk zo was zou Michelin elke onafhankelijke test winnen en dat is niet zo.

ronama

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 26 maart 2010, 09:02:02 »
ik ben er ook niet meer van overtuigd dat michelin het beste is..

de Michelin Alpin winterbanden die ik heb vind ik goed maar de zomerbanden vallen op natwegdek tegen..

ik zou zeggen probeer eens Uniroyal, slijten iets harder dan michelin maar in de regen gewoon super..

Joannes

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 26 maart 2010, 09:55:13 »
Of de P7, dat is de "natkoning" onder de banden (zelf al eens gereden bij een stortbui, ontzettend goede grip en geen last van aquaplaning. Waren wel vrij nieuwe banden met nog 90 % profiel). 

De Uniroyal 540 heb ik ook eens gehad maar die vond ik persoonlijk nergens in uitblinken, integedeel. Maar misschien scoort een ander type wel beter, ik heb er geen ervaring mee ?

Anderen zweren bij Conti of Bridgestone of Goodyear en dat zijn inderdaad over het algemeen hele goede banden.

In de onafhankelijke tests scoort Michelin middenmoot omdat de nateigenschappen (wat) minder zijn en in tests wordt dit bovengemiddeld meegewogen. Dit betreft alle types van Michelin.
Daarvoor in de plaats scoort Michelin des te beter op droog wegdek en zuinigheid.
Michelin is altijd al duurder geweest inderdaad. Je kunt het ook zo bekijken : Michelin houdt ook veel langer en is daardoor uiteindelijk
goedkoper.

Er bestaat gewoon geen perfecte band : het is altijd een compromis. Zoek de band die bij jou past. Bovendien zul je zien dat bepaalde types niet eens leverbaar zijn in de bugmaat 155/65/14 !

Ik ben gewoon tevreden met de Michelin Energy op onze C1'tjes. De mindere nateigenschappen vallen alleen op als het erg hard regent en er heel veel water op de weg ligt en dan hou ik daarmee rekening (maar dan zie ik andere weggebruikers ook altijd rustiger aan doen). De meeste tijd is het toch droog en dus profiteer je optimaal van de Energy.

ronama

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 26 maart 2010, 10:08:36 »
dat is nu het leuke van een discussie overbanden..
daar kom je niet uit... ;D ;D

ik heb natuurlijk een hele andere ervaring zowel in de sneeuw als in stortbuien met de uniroyal en met michelin..

maar zo kan je natuurlijk nog uren doorgaan...

je moet gewoon kopen waarvan jij overtuigt bent..

die voldoen aan jouw rijstijl...

en vooral niet die kopen wat boven aan in een test staan... ;D

Joannes

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 26 maart 2010, 10:16:34 »
Je hebt helemaal gelijk ronama !

Maar ik vind dat je in een topic over zomerbanden svp de sneeuweigenschappen beter buiten beschouwing kunt laten.

Dat werkt verwarrend, wordt in een zomerbandentest niet bekeken en hoort thuis bij het winterbandentopic en daar gaan wij het met z'n allen pas weer in oktober over hebben.

;)

ronama

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 26 maart 2010, 10:24:14 »
hahahahaha idd dan wordt het andere draadje weer aktief... ;D

Leon1987

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 27 maart 2010, 20:24:21 »
Maandag komen de mijne eronder.

Benieuwd hoe de velgjes staan!

Als het goed is krijg ik Pirelle Zero Nero banden eronder, anders de Dunlop SP9000.

Ben benieuwd!

sytze-v

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 22 april 2010, 17:29:55 »
nou ik ben denk bijna als 1 van de laatsten die de winterbanden gewisseld heeft , mijn zwarte MAK velgen zitten er weer onder , had wel een piepend geluid als ik stuurde , dacht eerst dat het aan de bouten lag omdat de mak zilver bouten heeft en de winter affezeta , zwarte en dat die miss langer waren , dit was niet het geval , ben toen langs dealer gereden , bleek te gaan om "ankerschijf"?? is het kleine metalen lipje onder achter de schijfrem deze met schroevendraaier terug gebogen en nu weer in order.

Stardust

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 22 april 2010, 19:13:59 »
Wij hebben de Michelin energy-saver, de standaard band van de fabriek van Citroen.

Vind het een erg fijne en stille band.

Heb ik ook en vind het inderdaad ook een hele fijne, stille band... kan daar nog wel een tijdje mee doen :D.

Madelief

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 22 april 2010, 19:31:56 »
Wij met onze kilometers voorlopig ook wel :D

Leon1987

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 22 april 2010, 22:53:33 »
Die banden hebben er 45 minuten onder gezeten bij mij:P

Toen zijn de winterbandjes er direct onder gegaan......

Heb nu 1700 km weg met de Pirelli P Nero Zero.

Heerlijke band, goed stil, veel grip en nauwelijks slijtage. De gietrestjes (die kleine, uitstekende dingetjes) zitten er allemaal nog netjes op!

Valt mij hard mee! Aanraader toto nu toe!

Offline Murcielaygo

• Newbie
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 22 april 2010, 23:42:19 »
nou ik ben denk bijna als 1 van de laatsten die de winterbanden gewisseld heeft

Nee hoor: ik moet ook nog...
Volgend weekend gaat het waarschijnlijk
gebeuren, dit weekend geen tijd/zin.
JAN | Murciélaygo
Per 1-1-2017 neem ik niet meer actief deel aan de CityBugClub.
Wil je iets weten? Gebruik dan de zoekfunctie.
Vind je je antwoord niet? Stel DAN je vraag in een topic!

Joannes

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 23 april 2010, 09:01:04 »

Heb nu 1700 km weg met de Pirelli P Nero Zero.

Heerlijke band, goed stil, veel grip en nauwelijks slijtage. De gietrestjes (die kleine, uitstekende dingetjes) zitten er allemaal nog netjes op!

Valt mij hard mee! Aanraader toto nu toe!

Na 1700 km kun je nog geen uitspraak doen over de slijtage.
De P Zero Nero (niet Nero Zero) is een sportieve band (heeft uiteraard een goede grip en stuurprecizie) maar staat erom bekend niet lang mee te gaan (door de hoge rolweerstand).

Welke maat heb je eigenlijk, normaliter is deze band toch niet in 14 of 15 inch verkrijgbaar ?
« Laatst bewerkt op: 24 april 2010, 09:16:14 door Joannes »

Sirion

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 24 april 2010, 01:34:37 »

als dat namelijk zo was zou Michelin elke onafhankelijke test winnen en dat is niet zo.

Ga maar eens langs een echte 'bandenboer', en dan bedoel ik niet kwik fit of Euromaster en vertel ze dat je denkt over het kopen van band merk: x,y of z maar je ook van een 'kennis' hebt gehoord dat Michelin misschien ook wel iets zou zijn voor jou..... Ik wil die 'bandenboer' wel ontmoeten die jou met droge ogen aankijkt en zegt dat Michelin minder in kwaliteit is dan merk x,y of z.

C1 Sport

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 24 april 2010, 07:43:37 »
Ik heb de BF Goodrich Profiler 2 gemonteerd gekregen (zat in het s-pack van Citroën).
Ik kan dit type aan iedereen AFraden. Verschillende bandenspanningen geprobeerd, maar ze blijven 'glad'. Je glijd binnen no-time weg.

Ik kan dit verhaal niet helemaal beamen, hoewel ik deze banden ook niet zou aanbevelen.
Op droog wegdek is er voldoende grip, maar bij nat en vuil wegdek moet je inderdaad oppassen voor vroegtijdig gripverlies.
Mij is, door een ervaren en bekende testrijder op de beruchte nordschleife, Continental eco contact aangeraden, dus dat gaan mijn volgende banden worden.
Hij testte daar veelvuldig met Nissans ( o.a. de Micra ) en was zeer goed te spreken over deze band.

StevenQ

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 24 april 2010, 08:07:11 »

Ga maar eens langs een echte 'bandenboer', en dan bedoel ik niet kwik fit of Euromaster en vertel ze dat je denkt over het kopen van band merk: x,y of z maar je ook van een 'kennis' hebt gehoord dat Michelin misschien ook wel iets zou zijn voor jou..... Ik wil die 'bandenboer' wel ontmoeten die jou met droge ogen aankijkt en zegt dat Michelin minder in kwaliteit is dan merk x,y of z.

Minder in kwaliteit is niet het zelfde als niet de beste.

In bandentests van autobladen en de ANWB komt Michelin nu eenmaal niet altijd als beste band uit de test, dat is gewoon een feit.

om maar een voorbeeld te noemen:

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/zomerbandentest-2010/zomerbanden2010_185.pdf
« Laatst bewerkt op: 24 april 2010, 08:10:31 door StevenQ »

Joannes

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 24 april 2010, 09:24:10 »
Eigenlijk maakt het niet echt veel uit, welk merk band je op je bugje monteert.

Ik denk dat je met een 68 pk monstertje net zo snel de bocht om kunt met de Conti of met de Michelin of met de BF Goodrich of Pirelli.
En de topsnelheid haal je met elk van deze banden (hoewel : met de Pirelli P Zero Nero mag je tot zeker 240 km/u  ;)).   

StevenQ

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 24 april 2010, 10:08:05 »
bij bredere banden kan je zeker sneller de bocht om. :)

Offline E.T

• Erelid CityBugClub
  • Newbie
  • Geslacht: Man
  • Loves BUGS
« Reactie #48 Gepost op: 24 april 2010, 10:27:09 »
Toch nog even onze mening hier over .
Rijden al meer dan 25 jaar op Vredestein banden .
Nog nooit problemen gehad .
Zowel winter als zomer .
Hadden die naam nog niet gehoord/gelezen. >:( ;)
De testen en wat de banden boeren zeggen zeggen niet alles .
Denk dat de mening van de mensen die de banden onder de auto hebben meer zegt.
Iedereen heeft een andere rijstijl.
Er zijn veel soorten die goed zijn en erg veel soorten die erg in de - scoren.
De banden fabriekanten houden elkaar zeker in de gaten en testen de banden van de concurent.

Grt    Epke
AY-GO ride my AYGO when AY-GO.......................You know  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De aarde hebben we niet geerfd van onze ouders, maar we hebben hem te leen van onze kinderen .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie niet durft te dromen slaapt alleen maar .

StevenQ

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 24 april 2010, 11:53:12 »

De banden fabriekanten houden elkaar zeker in de gaten en testen de banden van de concurent.

Grt    Epke

Jij kan het weten Epke ;)