Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Verzameltopic: Type ruitenwisser  (gelezen 36420 keer)

chicka21

• Gast
Re:Verzameltopic: Type ruitenwisser
« Reactie #250 Gepost op: 06 augustus 2014, 20:28:02 »
Ik vind de Bosch Aerotwin het beste. Heb weleens een goedkopere versie gemonteerd, maar deze wiste niet zo goed als de Bosch en maakte meer geluid. Ook bij hoge snelheid wiste hij slechter dan de Aerotwin.

pquist

• Gast
Re:Verzameltopic: Type ruitenwisser
« Reactie #251 Gepost op: 10 september 2014, 10:25:33 »
Bij de Wissershop.nl een flatblade gekocht voor € 14,95 exlusief verzendkosten. Wist een stuk beter dan de originele wisser, echter een stukje van de linkerkant van de ruit neemt hij niet mee.

Offline Rickc1

• Newbie
  • Geslacht: Man
Re: Verzameltopic: Type ruitenwisser
« Reactie #252 Gepost op: 22 november 2014, 17:13:10 »
Vandaag een Bosch Aerotwin AR650S geplaatst. De ruitenwisser van de C1 van mijn vrouw had ik vorig jaar al vervangen en die van mij dus vandaag.

Wat is die standaard (Valeo) Citroen wisser toch een slecht ding zeg. Wat een strepen.
Vrouw: C1 5-drs Selection (2011) grijs; Alpine SXE-1025S, PEU9425A4, Yatour YT-M06-TOY3, Bosch AR650S, winterbanden en Kamei armsteun
Ik: BMW 320i Executive 125KW (2008)

Erdee

• Gast
« Reactie #253 Gepost op: 09 november 2015, 03:03:25 »
Hallo allen, forum doorgespit maar toch nog vragen over die Bosch AR650S:

- is die zonder het originele kunststof blokje (v/d fabriekswisser) te monteren? want die heb ik niet meer...

- ene winkel noemt het Aerotwin, andere Aerofit. Is daar verschil tussen?

- nog tip voor adres waar deze te kopen? Kan dit goed online want las ergens dat ze soms niet heel aankomen met de post?

groet en bedankt alvast  :)

Offline Rickc1

• Newbie
« Reactie #254 Gepost op: 09 november 2015, 08:45:55 »
Check bijvoorbeeld de volgende link voor montageinstructies en verkoopadres: http://www.daparts.nl/contents/nl/p1940_AR650S_Bosch_Aerotwin_voorzijde.html

Ik haal mijn wissers altijd bij deze zaak, omdat ik er relatief dichtbij woon en mijn brandstofkosten lager zijn dan de verzendkosten.

De Bosch wissers zijn Aerotwin. Andere merken voeren ook flatblades waarbij ze dan anders heten omdat Aerotwin uitsluitend door Bosch mag worden gevoerd.

Het kunststof blokje waarnaar je verwijst, ook al kan ik mij niet herinneren dat ik die ooit heb gezien, heb je sowieso niet nodig, zoals de montagetekening laat zien.
Vrouw: C1 5-drs Selection (2011) grijs; Alpine SXE-1025S, PEU9425A4, Yatour YT-M06-TOY3, Bosch AR650S, winterbanden en Kamei armsteun
Ik: BMW 320i Executive 125KW (2008)

Offline SpeedyC1

• Newbie
  • Citroën C1 '08
    • Mijn "Exclusive" C1
« Reactie #255 Gepost op: 09 november 2015, 09:04:23 »
Ik heb deze wisser ook. Blokje nog nooit nodig gehad, zit al in de wisser zelf.
Ik haal deze wisser op ebay. Hij is daar een stuk goedkoper (incl verzendkosten) dan in Nederland.
Gr. Corné
Bekijk mijn ShowTopic: Corné's C1 "Exclusive"

Erdee

• Gast
« Reactie #256 Gepost op: 12 november 2015, 00:44:54 »
Rickc1 en SpeedyC1, bedankt voor jullie reacties. Vooral prettig fijn om te lezen dat het originele blokje niet nodig is om de AR650S te kunnen monteren, dat scheelt weer een kelderbox omspitten  ;D

Erdee

• Gast
« Reactie #257 Gepost op: 12 november 2015, 01:00:27 »
Er is veel geschreven over de Action wissers, samengevat: de vroegere serie was perfect en de latere serie was zonde van je geld.
Nou zag ik vanmiddag bij de Action dat ze andere wissers hebben dan die ik er vroeger zag liggen:

- ze liggen nu niet meer door elkaar gegooid in een vak, maar netjes gesorteerd verticaal in een rek
- andere verpakking, o.a. kleur is niet meer geel maar rood
- er staat 'service by Valeo' op (ofzoiets), dat heb ik op de oudere series nooit gezien (kan ook aan mij liggen  :P )
- de prijs is niet 3 maar 6 euro

Dus het lijkt wel een nieuwe serie. Heeft iemand daar al ervaring mee, qua wis-kwaliteit en montage?

Offline jpx

• Newbie
« Reactie #258 Gepost op: 09 augustus 2016, 13:08:05 »
De lokale automaterialenzaak heeft wel de Bosch AR650U op voorraad, maar niet de AR650S. Past de AR650U ook goed op de C1? Ik bestel liever niet online, omdat ik de nieuwe ruitenwisser voor mijn vakantie binnen wil hebben.

Offline jpx

• Newbie
« Reactie #259 Gepost op: 11 september 2016, 15:21:51 »
De lokale automaterialenzaak heeft wel de Bosch AR650U op voorraad, maar niet de AR650S. Past de AR650U ook goed op de C1? Ik bestel liever niet online, omdat ik de nieuwe ruitenwisser voor mijn vakantie binnen wil hebben.

Om mijn eigen vraag te beantwoorden: het past en werkt uitstekend.

Offline citybugvenlo

• Newbie
« Reactie #260 Gepost op: 03 oktober 2016, 17:41:27 »
Onder staat een vraag naar de ervaring met de rode verpakking wisser van Action. Deze 6 Euro kostende wisser heb ik gisteren gemonteerd. Tot nu toe is de indruk positief, zal een update posten zodra ik overtuigd ben of de wisser een succes is of sucks.

Update:
Inmiddels een regenbui in het donker op een 2 baans weg met veel tegenverkeer gehad en geconstateerd dat de wisser geheel aan mijn verwachtingen voldoet. Wat mij betreft een aanrader. Over levensduur kan ik natuurlijk voorlopig niets zeggen, zodra ik slijtage waarneem volgt een tweede update. Hopelijk duurt dat nog even, want heb wel even krap 6 Euro geinvesteerd :o :D.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2016, 13:04:18 door citybugvenlo »