Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Verzameltopic: Fietsendragers  (gelezen 30833 keer)

Berrychello

• Gast
Re:Verzameltopic: Fietsendragers
« Reactie #25 Gepost op: 17 juli 2009, 21:32:51 »
Ik las het inderdaad in de Autoweek.
Inmiddels heb ik ook reactie van Westfalia. Het Monoflex systeem kost €260,- en heeft een levertijd van ongeveer 3 weken.

Jammer genoeg net te lang om nog voor mijn vakantie te bestellen en monteren... Ik ga 2 mountainbikes in de auto mee proberen te nemen...

Antoni

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 18 juli 2009, 12:28:03 »
Hebben jullie er wel erg in dat bij veel trekhaakloze dragers de kentekenplaat en/of verlichting wordt afgedekt als je er fietsen op plaatst. Je moet dan alsnog een lichtbalk aan de fietsen monteren en een aansluiting maken voor de verlichting.

Is dat niet in orde dan kost het je bij aanhouding:

Kentekenplaat niet of gedeeltelijk zichtbaar € 90
Ondeugdelijke verlichting € 60 per lamp, maar meestal blijft het bij 1.

Ook vervelend is dat je ter plaatse e.e.a. in orde moet maken, ik spreek uit ervaring  :-[

Guido

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 18 juli 2009, 14:43:49 »
Die eerste zit volgens mij OP de achterruit, met spanbandjes eromheen naar binnen.

Zoiets dus:

In Duitsland zie je die redelijk veel, omdat je daar veel minder trekhaken ziet dan hier.

Kun jij, Imco, mij vertellen of bovenstaande drager geschikt is voor een Aygo ivm al dat glas?

Antoni

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 18 juli 2009, 21:20:36 »
Dat is een Thule Clip-on (of vergelijkbaar ander merk), voor zover ik weet is er geen enkele Thule beschikbaar voor montage op de achterklep van een Aygo, 107 of C1.

Hier kan je zien wat wel of niet past http://basilicon.ipapercms.dk/Thule/rmsguidethule/eng/

edit:

Het is dus een Mont Blanc, past helaas ook niet zie http://www.montblanc.se/attachment/EasyGrip_S2S3_Application%20guide%202008.pdf
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2009, 21:28:21 door Antoni »

ImcoM

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 18 juli 2009, 21:57:47 »
En al zou die "passen", ik zou het zelf niet aan durven om dat gewicht aan het glazen achterklepje te hangen!
Als je geen ontsierende beugel achter je auto wilt hebben is dat nieuwe systeem volgens mij je enige alternatief omdat je daar dus niets van ziet als de fietsendrager eraf is!

Antoni

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 18 juli 2009, 22:01:10 »
Persoonlijk ben ik van mening dat als je fietsen mee wilt nemen je het beste gewoon een trekhaak kan (laten) monteren alternatief is vervoeren op het dak, maar dat zou ik niet doen met een carbon frame ;)

Guido

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 18 juli 2009, 22:41:31 »
Oke dank u voor de info!

Berrychello

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 20 juli 2009, 20:07:46 »
Hebben jullie er wel erg in dat bij veel trekhaakloze dragers de kentekenplaat en/of verlichting wordt afgedekt als je er fietsen op plaatst. Je moet dan alsnog een lichtbalk aan de fietsen monteren en een aansluiting maken voor de verlichting.

Is dat niet in orde dan kost het je bij aanhouding:

Kentekenplaat niet of gedeeltelijk zichtbaar € 90
Ondeugdelijke verlichting € 60 per lamp, maar meestal blijft het bij 1.

Ook vervelend is dat je ter plaatse e.e.a. in orde moet maken, ik spreek uit ervaring  :-[
Dat klopt inderdaad, maar bij de Monoflex drager zit bij mijn weten ook de bekabeling bij. Zie ook de bevestiging voor de stekkerdoos op de linker bevestigingsbeugel.

gerard

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 27 april 2010, 10:51:00 »
Ik heb begrepen dat door de constructie van de Aygo een fietsendrager, niet mogelijk of zelfs verboden is.
Ik heb, een hele tijd geleden, ergens gelezen dat er aan dat probleem gewerkt wordt, dat er dus iemand bezig is een fietsendrager te ontewerpen/maken die wel kan en mag op een bug.
Ik kan het alleen nergens terugvinden.

Iemand van jullie misschien?

Madelief

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 27 april 2010, 10:55:19 »
Ik heb geloof op de meeting 2 Bugs gezien met zo'n systeem, weet alleen niet welke leden dat waren.

franzz

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 27 april 2010, 11:05:12 »
Ik weet zowieso dat lodewijk een trekhaak voor zijn fietsendrager heeft!

Offline zackary

• Newbie
  • Geslacht: Man
« Reactie #36 Gepost op: 27 april 2010, 11:05:43 »
je mag gewoon een fitsendrager monteren hoor, alleen geen aanhanger.
Op de meeting waren er idd bugs met zo'n systeem.

Madelief

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 27 april 2010, 11:06:54 »
Ja inderdaad Lodewijk, hij stond naast ons ;)

gerard

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 27 april 2010, 11:10:22 »
Ja inderdaad Lodewijk, hij stond naast ons ;)

Ik zag al foto's van zijn bug, bij het vakantie-onderwerp.
Heb Lodewijk al een Pb gestuurd. Bedankt voor jullie reacties :)

Gerard

Madelief

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 27 april 2010, 11:31:32 »
En hier nog een lid.

Eerste blokje bij 230 weg :P Dat warme weer helpt wel goed, zo heel ideaal waren de stukken die ik heb gereden niet eens (met fiets achterop, wat file gehad, rest binnendoor arnhem-dieren). Ben benieuwd :)

Henk63

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 25 augustus 2010, 23:19:48 »
Hallo allemaal,

Ik overweeg de aanschaf van een fietsdrager voor mijn Aygo. Daarvoor wil ik graag gebruik maken van een click-systeem.

Een vriendin van mij heeft de Bosal Twinnyload met clicksysteem (op nieuwe Ford Ka). Ikzelf ben echter meer gecharmeerd van de Thule Euroclick. Beide systemen zijn beschikbaar voor de Toyota Aygo.

Heeft iemand ervaring met deze systemen? En wat waren de kosten incl. montage?

Mocht je zoiets op je bug hebben, dan zou ik graag eens een foto zien (liefst Aygo).

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet,

Henk

ImcoM

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 26 augustus 2010, 07:35:05 »
Als je nog ff geduld hebt tot 6 september, dan zal ik een mooi prijsje voor je maken als ik weer terug ben op de zaak!
Montage is eventueel zelf goed te doen! Meeste werk zit in het in elkaar zetten van de euroclick fietsendrager.

ImcoM

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 27 augustus 2010, 11:39:17 »
Zojuist ff gekeken op de zaak.
Het systeem kan ik je leveren voor 481,77 ex montage, incl. BTW
Incl. BTW en montage kan ik hem leveren voor 605,83.

Henk63

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 27 augustus 2010, 23:30:41 »
Hallo,

Deze prijs is dan voor de Thule Euroclick neem ik aan? Prima prijs, niks mis mee!

Zijn er Bug-rijders die ervaring hebben met dit systeem? Ik wil best de eerste zijn hoor, geen probleem, maar als iemand positieve of negatieve ervaringen heeft met een van de genoemde systemen, dan hoor ik het graag.

Ik wacht nog even op een reactie van mijn eigen dealer en dan kom ik er op terug.

O ja, 's morgens brengen, 's avonds ophalen? Ik kan me wel een dagje vermaken in Arnhem denk ik....

Groet en heel erg bedankt voor je snelle reactie!

Henk

ImcoM

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 28 augustus 2010, 08:00:28 »
FF wachten is ook zekers mogelijk!

Duurt ongeveer 1,5 - 2 uur en wij hebben: heerlijke koffie (diverse varianten), uitgebreide leeshoek, gratis internet en een speelhoek voor de kinderen.
Winkelcentrum Presikhaaf is niet ver bij ons vandaan, dus in de tussentijd je boodschappen doen is natuurlijk ook mogelijk  ;)

Henk63

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 04 oktober 2010, 21:07:38 »
Beste Forumleden,

Ik heb inmiddels een mooie Thule Euroclick fietsdrager achter mijn bug hangen. Afgelopen vrijdag ben ik via Imco bij Louwman in Arnhem perfect geholpen! Ik heb nu een clicksysteem onder mijn auto en binnen 3 minuten heb ik mijn fietsdrager én fiets achter mijn auto geïnstalleerd.

Ik heb er inmiddels al mee gereden, zowel in de stad als op de snelweg, tot 155 km/u aan toe en het zit allemaal zeer solide. Kortom, een echte aanrader.

Zoek je dus een fietsdrager onder je bug, dan weet je wat je moet aanschaffen. Ik zal binnenkort wat foto's posten.

Groet,

Henk

Offline Grinch

• Donateur Zilver 2014
  • Newbie
« Reactie #46 Gepost op: 15 november 2010, 15:44:11 »
Van de week gezien op een Aygo
de Thule 9078178 afneembare 'trekhaak'

Kan dus zoals te zien is op de uitneembare pen niets trekken alleen dragen.
Volgens de klant die bij mij op de zaak de fietsdrager kocht (Spinder colibri) kost dat zo'n 500 euro incl montage bij de dealer.
Deze uitvoering had een 13 polige connector.

ImcoM

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 15 november 2010, 15:52:14 »
zoals te zien is op de eerste foto heeft de kogel een klein opstaand kammetje waardoor het onmogelijk moet zijn om er een aanhanger aan te monteren.

Ik kan je dit systeem leveren voor 428,52 incl. montage en BTW.
Alleen onderdelen voor 304,47 incl. BTW

vinnie27

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 20 januari 2011, 20:50:33 »
Hey! Ik was van plan om een fietsendrager op m'n Toyota Aygo te laten zetten.
Op de Toyota-site staan verschillende uitvoeringen.

- fietsendrager (barracuda) (155 euro)
- fietsendrager luxe uitvoering (158 euro)
- fietsendrager standaard uitvoering (118 euro)

Heeft iemand ervaring welke ik het beste kan nemen? Of misschien iets totaal anders? De trekhaak mogelijkheid sla ik over want een racefiets van 9kg
is makkelijk op het dak te krijgen.

Alvast bedankt.

Offline REFZ

• Forum Provider
  • Newbie
    • CityBugClub
« Reactie #49 Gepost op: 20 januari 2011, 20:56:01 »
@Vinnie27
Ik heb je topic maar even samengevoegd met een bestaand topic over de fietsendrager.
Heel simpel gevonden met de zoekfunctie van het forum. ;)
Doe die smartphone weg en ga uiterst rechts rijden...
Ex CityBug: Showtopic Peugeot 107 XS (09-2006 - 08-2013)