Op zoek naar een armsteun voor je CityBug of een andere auto? Kijk eens bij de onderstaande webshops.

Auteur Topic: Rubberen dakstrips zitten los aan de uiteinden  (gelezen 5209 keer)

aygono

• Gast
Rubberen dakstrips zitten los aan de uiteinden
« Gepost op: 19 september 2011, 14:04:50 »
Zaterdag tijdens het wrappen merkte ik dat de rubberen dakstrips aan de uiteinden er los op zitten. De originele lijm zat wel aan het eindpunt, maar die plakt niet meer zo goed, waardoor hij telkens weer omhoog komt. Welk type lijm is geschikt om het weer vast te lijmen? Ik wil vanavond even naar de bouwmarkt gaan voor de lijm.

Ik zie trouwens dat aan de rechterkant van de auto er na de randen luchtbubbels onder de wrap zitten. Moet ik ze zelf zoveel mogelijk weg drukken? Ik heb het een beetje voorzichtig zitten drukken en het is inmiddels al wat minder dan op deze foto, maar nog steeds aanwezig. Op de foto zie je trouwens nog strepen die op krassen lijken. Dat zijn de lijmresten van de rubber. Die heb ik inmiddels al schoongeveegd.

« Laatst bewerkt op: 19 september 2011, 14:06:52 door aygono »

franzz

• Gast
Re: Rubberen dakstrips zitten los aan de uiteinden
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2011, 14:39:51 »
herken ik bij meerdere leden..

Even naar de dealer!
Als je garantie hebt zetten ze er soms zelfs nieuwe strips op..
Let wel op... als ze hem weer gaan lijmen... dat ze niet morsen en dat je alsnog met een lelijke oplossing zit!

aygono

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2011, 15:18:07 »
herken ik bij meerdere leden..

Even naar de dealer!
Als je garantie hebt zetten ze er soms zelfs nieuwe strips op..
Let wel op... als ze hem weer gaan lijmen... dat ze niet morsen en dat je alsnog met een lelijke oplossing zit!
Is de garantie geldig als ik die rubbers eraf heb laten halen tijdens het wrappen? Onder het uiteinde van de rubber is te zien dat er een bevestigingspunt zat dat was vastgelijmd. Ik heb trouwens na e-mail een tip gekregen van ACE van hoe ik die bubbels kan fixen. Wel snelle service en ze bieden aan om het te fixen als het mij zelf niet lukt. Ik probeer het vanavond.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2011, 16:27:11 door aygono »

Offline mar007

• Newbie
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2011, 16:34:45 »
Bij mij zitten ze ook los. Maar eens een stukje dubbelzijdig tape er tussen zetten. Oorspronkelijk zat er ook z'n stukje.
Peugeot 107XS, 5deurs.

aygono

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2011, 17:09:29 »
Bij mij zitten ze ook los. Maar eens een stukje dubbelzijdig tape er tussen zetten. Oorspronkelijk zat er ook z'n stukje.
Thnx Franzz en mar007 voor de tips. Misschien een domme vraag, maar zijn die rubberen dakstrips bij de Aygo er om cosmetische redenen? ??? Ik had 10 cm omhoog getild en zag massief metaal, dus geen scheiding van 2 metalen platen. Als het alleen cosmetisch is, dan hoef ik me geen zorgen te maken om lekkage oid. Ik zag dat er een blokje 3M-achtie tape op zat. Op de strip zit nog rubber kleefsel, dus het moet met een nieuwe 3M-tape wel goed vast zitten hoop ik.

/update:
Ik ben terug van de bouwmarkt. Volgens de medewerker kun je het niet lijmen/plakken met producten van de bouwmarkt.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2011, 19:27:40 door aygono »

Offline xinix

• Newbie
  • Nothing beats the original
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2011, 22:37:12 »
Met de juiste kit, die vast wel bij een bouwmarkt te krijgen is, kan je je vrijwel alles plakken. Goed lezen waar de kit voor bedoeld is en plakken maar.   

aygono

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2011, 23:18:28 »
Met de juiste kit, die vast wel bij een bouwmarkt te krijgen is, kan je je vrijwel alles plakken. Goed lezen waar de kit voor bedoeld is en plakken maar.  
Bij de bouwmarkt hebben ze een schermpje met een Bison-programma waarin je je benodigde lijm kan zoeken. Diezelfde programma is zo te zien ook op hun website. Ik kom bij het zoeken naar weerbestendige lijm voor rubber op gelakt metaal uit op dit advies:

http://www.bison.nl/nl-nl/producten/647-2-componentenlijmen/product/1259-kombi-power/

In de winkel kwam ik uit op een heel ander product, maar de medewerker zei dat die app verouderd is. Ik moet dan maar eens kijken of ik deze nog kan vinden in de winkel.   

Lijmt vele materialen, waar andere lijmen het laten afweten, zoals metaal, ijzer, roestvrij staal, aluminium, zink, beton, steen, marmer, keramische wand- en vloertegels, hout, glas, rubber en vele kunststoffen. Vooral geschikt voor verlijming van kunststof met andere materialen.

« Laatst bewerkt op: 20 september 2011, 00:26:30 door aygono »

TheC1driver

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 20 september 2011, 05:18:41 »
Tesa dubbelzijdige montagetape (voor buiten) daar heb ik goeie ervaring mee ! en is o.a te koop bij de Praxis ! Een nieuwe daksierlijst kost bij de dealer (Peugeot/Citroen) + - 24 euro.

aygono

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 20 september 2011, 19:54:31 »
Tesa dubbelzijdige montagetape (voor buiten) daar heb ik goeie ervaring mee ! en is o.a te koop bij de Praxis ! Een nieuwe daksierlijst kost bij de dealer (Peugeot/Citroen) + - 24 euro.
Thnx voor de tips. Ik ging even bij de bouwmarkt kijken. Tesa hadden ze niet, dus ik heb universele Bison Montage Kit gehaald. Dat is zoiets als Tesa voor buiten (ook vocht- en temperatuurbestendig).

/update: Vanochtend gecontroleerd en ze zitten weer los. :'( Als ik tijd heb ga ik naar Praxis.
« Laatst bewerkt op: 21 september 2011, 09:38:12 door aygono »

Offline mar007

• Newbie
« Reactie #9 Gepost op: 27 september 2011, 08:58:47 »
Heb gisteren een stukje dubbelzijdig tape (opnieuw) geplakt. Tevens de strip iets losgetrokken en aan het einde waar je deze op het dak plakt naar beneden "gebogen", zodat dit laatste deel goed plakt. Tot nu toe zitten beide strips nu strak op het dak. Heb overigens dubbelzijdig tape gebruikt waarmee je spiegels kan plakken op tegelwerk in de badkamer. Van Tese, deze rol had ik nog liggen. Is volgens mij ook uitermate sterk en waterbestendig.
Peugeot 107XS, 5deurs.

aygono

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 01 oktober 2011, 18:37:50 »
Heb overigens dubbelzijdig tape gebruikt waarmee je spiegels kan plakken op tegelwerk in de badkamer. Van Tese, deze rol had ik nog liggen. Is volgens mij ook uitermate sterk en waterbestendig.
Interessant, die zag ik daarnet in de schrappen staan. Ik heb Tesa montage tape voor buiten gekocht en vervang straks de Bison tape.

/update: Vandaag gecontroleerd en de rubberen strips achter staan na een dagje weer omhoog. Heb het nu opnieuw gedaan, maar dan met zwarte electrische tape om de band en tape heen. Dat valt aan de uiteinde niet op. Hopelijk blijft het dan wel zitten.
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2011, 20:37:34 door aygono »

Offline G6-R

• Newbie
Re:Rubberen dakstrips zitten los aan de uiteinden
« Reactie #11 Gepost op: 29 juli 2012, 18:00:59 »
Ik had dit ook en heb dit met POLYMAX ( kleurzwart) van Bison geplakt en gelijk 1 dag schilderstape erover heen geplakt zit nu weer mooi vast  :P
Groete  JO

Offline db-jasper

• Donateur 2012
  • Newbie
  • Moddin' Drivin' Laughin'
Re:Re: Rubberen dakstrips zitten los aan de uiteinden
« Reactie #12 Gepost op: 29 juli 2012, 19:10:53 »
Polymax fix all in het zwart. dat werkt meestal wel.
denken jullie er wel aan dat je eerst ontvet voor het kitten of plakken.!
ik hoop dat mijn tip helpt

PugMania

• Gast
Re:Rubberen dakstrips zitten los aan de uiteinden
« Reactie #13 Gepost op: 29 juli 2012, 19:23:46 »
Bij mij zijn de rubbers ook verwijderd om het dak goed te kunnen wrappen, aan de voorkant zitten de rubbers vastgeklikt en aan de achterkant zat alleen een dubbelzijdig tapeblokje. Met terugplaatsen van de rubbers hebben ze er een nieuw blokje opgezet zodat de rubbers weer goed vastzitten, bij mij zat er niets vast gelijmt.

Offline lady cat

• Newbie
  • Geslacht: Vrouw
    • 20-07-2007
Re:Re: Rubberen dakstrips zitten los aan de uiteinden
« Reactie #14 Gepost op: 11 november 2012, 16:39:17 »
Bij mij ook 1 los. Morgen ff langs dealer....
Update, en geweest, komt een nieuw dakrubber op. Wor gebeld as ie binnen is

Ellen

Offline Leonievdkramer

• Newbie
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15 Gepost op: 19 juni 2016, 21:13:14 »
Ik zie dat dit een oud topic is, maar ik heb hetzelfde probleem. Er was een dakstrip af, ik heb een nieuwe via libacars kunnen krijgen. Hoe kan ik deze het best erop zetten? Lees hierboven verschillende dingen, maar wat is het eindoordeel geweest van jullie bevindingen?